اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کویناخبار کوتاه

کاهش دارایی خالص بیش از ۸۰.۰۰۰ سرمایه‌گذار بیت‌کوین در ریزش بازار

بیش از 80.000 سرمایه‌گذار بیت‌کوین (BTC) به دلیل رکود بازار کریپتو و کاهش چشمگیر دارایی خالص خود دیگر در دسته‌ی میلیونرها قرار ندارند، اما کاهش قیمت‌ها به این معنی است که تعداد هول‌کوینرها در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های BitInfoCharts، در 12 نوامبر، تنها چند روز پس از اینکه بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود یعنی حدود 69.000 دلار رسید، در مجموع 108.886 آدرس BTC دارای موجودی بیش از 1 میلیون دلار بودند.

اما در حال حاضر، با توجه به اینکه قیمت بیت کوین در تلاش است تا بالای 20.000 دلار باقی بماند، گزارش شده است که تنها 26.284 آدرس حاوی دارایی‌هایی به ارزش بیش از 1 میلیون دلار هستند، به این معنی که تعداد میلیونرهای بیت کوین بیش از 75 درصد کاهش یافته است.

کاهش چشمگیر قیمت برترین ارز دیجیتال بازار کریپتو، بر تعداد نهنگ‌هایی که دارای کیف پول بیتکوین به ارزش بیش از 10 میلیون دلار هستند نیز تأثیر گذاشته است. در حالی که در نوامبر سال گذشته 10.587 آدرس با حداقل ارزش نقدی 10 میلیون دلار وجود داشت، امروز فقط 4.342 آدرس دارای همین وضعیت هستند که کاهش 58 درصدی را نشان می‌دهد.

علیرغم کاهش دارایی خالص میلیونرهای سابق بیت کوین، بازار نزولی شاهد بیش از 13000 هول‌کوینر‌ (wholecoiners) جدید (کیف پول‌هایی که حاوی یک یا چند بیت کوین است) بود که تعداد کل هول‌کوینرها را به بیش از 860.000 رساند. این افزایش قابل توجه در تعداد هول‌کوینرها نشان می‌دهد که سرمایه گذاران کوچک در حال ذخیره مقادیر زیادی بیت کوین در زمان کاهش قیمت‌ها هستند.

بر اساس داده‌های Glassnode، بیش از 250000 آدرس 0.1 BTC معادل 2000 دلار یا بیشتر از آن به دارایی‌های خود در 20 روز گذشته افزوده‌اند.

مطالعه بیشتر
شروع به کار دشوار لونا 2 با کاهش بیش از 70 درصدی

بیت‌کوین و بقیه بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر تعدادی از مسائل مختلف از جمله افزایش قوانین و نظارت‎ها، ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، افزایش تورم و افزایش نرخ بهره قرار گرفته‌اند.

با توجه به افزایش عدم اطمینان در مورد ثبات بازارهای جهانی، به نظر می‌رسد تحلیلگران موافق هستند که قیمت دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین می‌تواند در بازه زمانی طولانی‌تری همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمت 20005 دلار معامله می‌شود که 1.63 درصد در 24 ساعت گذشته و 37 درصد در 30 روز گذشته کاهش یافته است، ارزش کل بازار بیت‌کوین نیز 382 میلیارد دلار است.


 

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال
5/5 - (1 امتیاز)

منبع
COINTELEGRAPH

marziye timori

کارشناس نرم افزار کامپیوتر، مترجم و علاقه مند به حوزه کریپتوکارنسی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x