آموزش کیف پولمطالب کاربردیمعرفی و بررسی کیف پول هامفاهیم پایهمنتخب سردبیر

کیف پول ارز دیجیتال هرآنچه باید در مورد کیف پول ارز دیجیتال بدانید!

معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال و بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

آنچه در این مطلب می‌خوانید

کیف پول‌ ارز دیجیتال ،کلیدهای خصوصی شما یا همان رمز عبوری که ارزهای دیجیتال را به صورت ایمن و قابل دسترس نگه می‌دارند و امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال شما مانند بیت‌کوین و اتریوم را فراهم می‌کند. کیف پول دیجیتال اشکال مختلفی دارند، از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Ledger (که شبیه یک USB به نظر می‌رسد) تا برنامه‌های موبایلی، و همچنین کیف پول‌های نرم افزاری را در این مقاله پوشش می‌دهیم.

در این مقاله همه اطلاعاتی را که باید قبل از شروع استفاده از کیف پول ارز دیجیتال بدانید،در اختیارتان می‌گذاریم. در واقع، پس از خواندن این مقاله، احتیاجی به جست و جو بیشتر درباره کیف پول‌ها نخواهید داشت.


کیف پول ارز دیجیتال چیست؟


کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

اول از همه، باید به خاطر داشته باشید که مالکیت ارز دیجیتال با مالکیت ارز سنتی متفاوت است. رمزارز به شکل فیزیکی موجود نیست و بیشتر به عنوان مجموعه ای کد در نظر گرفته می‌شود. از طرف دیگر، ارزهای دیجیتال با یک آدرس خاص در بلاک چین ذخیره می‌شوند. کاربران می‌توانند از کلید عمومی‌برای کمک به سایر کاربران در ارسال دارایی‌های ارز دیجیتال(دریافت ارز دیجیتال در کیف پول شما) استفاده کنند. در عین حال، از یک کلید خصوصی برای باز کردن قفل دارایی‌های ارز دیجیتال خود در کیف پول استفاده می‌شود.

برای درک بهتر بهتر است فرض کنید که کیف پول دیجیتال برای حفظ امنیت وجوه شما موردنیاز است. با این حال، انواع مختلف کیف پول‌ ارز دیجیتال، اقدامات امنیتی بهبود یافته ای را در مقایسه با کیف پول‌های سنتی ارائه می‌دهند. در واقع، کیف پول ارز دیجیتال هرگز ارز دیجیتال واقعی را ذخیره نمی‌کنند. برعکس، آنها از ذخیره سازی کلیدهای دارایی‌های رمزارز شما اطمینان حاصل می‌کنند. کیف پول دیجیتال می‌تواند به کاربران در حصول اطمینان از امنیت دارایی‌هایشان هنگام اتصال افراد به صندوق‌ها را فراهم کند.


چرا کیف پول ارز دیجیتال مهم هستند؟


چرا کیف پول‌های ارز دیجیتال مهم هستند؟

برخلاف یک کیف پول معمولی که می‌تواند پول نقد واقعی را در خود جای دهد، کیف پول‌های دیجیتال از نظر فنی ارز شما را ذخیره نمی‌کنند. دارایی‌های شما روی بلاک چین قرار دارند، و شما تنها با استفاده از یک کلید خصوصی می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. کلیدهای تان مالکیت شما را بر پول دیجیتال ثابت می‌کند و به شما امکان انجام هرگونه تراکنش را می‌دهد. اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کردید، دیگر دسترسی به پول خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل مهم است که کیف پول سخت افزاری خود را ایمن نگه دارید یا از یک ارائه دهنده کیف پول قابل اعتماد استفاده کنید.


چرا باید در مورد انتخاب کیف پول دیجیتال احتیاط کنید؟


چرا باید در مورد انتخاب کیف پول دیجیتال احتیاط کنید؟

مهمترین عاملی که ممکن است هنگام خواندن این مطلب ذهن شما را تحت تأثیر قرار دهد، دلیل احتیاط در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال است. چرا باید در مورد دسته بندی کیف پول ارز دیجیتال اطلاعاتی کسب کنید؟ در یکی از نمونه‌های نشت اطلاعات رمزعبور، منجر به افشای تقریباً 8.4 میلیارد رمز عبور شده بود. در این میان اطلاعات پسوردهای قدیمی‌و همچنین پسوردهای جدید حساب‌های بانکی و ایمیل‌ها نیز وجود داشت. بنابراین، زمانی که به ارز دیجیتال و پولی که در آن سرمایه گذاری کردید،فکر می‌کنید، بسیار مهم است که مسایل امنیتی آن را نیز در نظر بگیرید:

چگونه ارز دیجیتال را ذخیره خواهید کرد؟ روش ایده آل برای استفاده از ارز دیجیتال برای به حداقل رساندن ضرر چیست؟ آیا می‌توانید از مزیت امنیت برای ذخیره دارایی‌های رمزنگاری خود بهره مند شوید؟ پاسخ به همه این سؤالات به برداشت واضحی از انواع مختلف کیف پول دیجیتال اشاره می‌کند. بنابراین، برای شناسایی گزینه مناسب در میان گزینه‌های موجود که با نیازهای شما در تطابق باشد، باید مفهوم و نکات را به دقت درک کنید.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

انواع کیف پول ارز دیجیتال


انواع کیف پول ارز دیجیتال

هنگامی‌که ارزی را را از یک صرافی خریداری می‌کنید، می‌توانید از نظر فنی آن ارز دیجیتال را در همان صرافی ذخیره کنید. اگر مقادیر کمی‌ارز دیجیتال خریداری می‌کنید، می‌توانید مانند نگه داری پول در حساب‌های بانکی، ابتدا آن ارزها را در حساب‌های خود نگه داری کنید. این آپشن همواره یکی از ساده ترین گزینه‌های ذخیره ارز دیجیتال در کیف پول‌های دیجیتالی بوده است که به طور پیش فرض هنگام خرید ارز دیجیتال توسط صرافی به شما ارائه می‌شود. مهمتر از همه، کیف پول‌های موجود در صرافی‌ها نیز لایه‌های امنیتی خاصی را ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، صرافی‌های ارز دیجیتال جهت محافظت از ارزهای دیجیتال در برابر ضررهای احتمالی، سیاست‌های بیمه خاصی دارند. علاوه بر این، وجوه به طور کلی در حساب‌های بیمه FDIC ذخیره می‌شود. با این حال، گاهی اوقات این اقدامات امنیتی برای رفع نگرانی‌های شما در مورد ذخیره سازی ایمن ارزهای دیجیتال کافی نیست. اینجاست که باید در مورد انواع مناسب کیف پول ارز دیجیتال که می‌توانند امنیت ارائه دهند، اطلاعاتی کسب کنید. اجازه دهید نگاهی به انواع رایج کیف پول‌هایی که می‌توانید برای دارایی‌های ارز دیجیتال خود پیدا کنید بیاندازیم.


کیف پول گرم 


کیف پول گرم و سرد

یکی از مهم ترین انواع کیف پول‌های دیجیتال ، کیف پول‌های داغ هستند که عموما بحث انگیز ترین آن‌ها در دنیای ارز دیجیتال بوده اند. کیف پول‌های داغ اساساً کیف‌هایی هستند که به اینترنت متصل می‌شوند و به طور کلی امنیت کمتری را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر کیف پول‌های داغ به دلیل ارتباط با اینترنت، دسترسی بهتری را ارائه می‌دهند. با وجود این که کیف پول‌های داغ در برابر کلاهبرداران و حملات هکرها آسیب پذیر هستند،اما بسیار کاربرپسند هستند.


کیف پول سرد 


کیف پول سرد یکی دیگر از گزینه‌های مهم در پاسخ به سوال «انواع کیف پول ارز دیجیتال چیست؟» در کنار کیف پول‌های داغ هستند. آنها اساساً انواع خاصی از کیف پول ارز دیجیتال هستند که برای ذخیره سازی سرد طراحی شده اند. ذخیره سازی سرد به این معنی است که کیف پول‌ها توکن‌های ارز دیجیتال کاربران را در حالت آفلاین ذخیره می‌کنند. در نتیجه، این کیف پول‌ها به عنوان صندوقی عمل می‌کنند که می‌توانید برای تراکنش‌های روزمره از آنها استفاده کنید. جالب اینجاست که برخی از انواع کیف پول سرد وجود دارند که با حفظ عملکرد اولیه خود به اینترنت متصل می‌شوند.

بنابراین، کاملاً واضح است که افرادی که دارای مقدار بیشتری از دارایی‌های دیجیتال هستند، به خوبی از مزایای کیف پول‌های سرد بهره مند خواهند شد. با این حال، استفاده ترکیبی از هر دو کیف پول سرد و گرم می‌تواند مزایای ارزش بهتری را برای کاربران ارز دیجیتال ایجاد کند. به عنوان مثال، سهم بزرگی از وجوه را می‌توان به طور ایمن در یک کیف پول سرد ذخیره کرد، در حالی که کیف پول داغ شرایط استفاده منعطف تری را برای نگه داری و استفاده از وجوه فراهم می‌کند. بنابراین، یک استفاده ترکیبی با ترکیب دو دسته کیف پول دیجیتال با هم می‌تواند امنیت بهبود یافته را در کنار انعطاف پذیری ارائه دهد.


انواع کیف پول داغ


به طور کلی، همه کیف پول‌های نرم افزاری را در دسته بندی انواع کیف پول‌های دیجیتال داغ پیدا می‌کنید. رایج ترین انواع کیف پول داغ شامل کیف پول موبایل، کیف پول تحت وب و کیف پول دسکتاپ است. کیف پول دسکتاپ کیف پول‌های دسکتاپ شامل دانلود یک برنامه در دسکتاپ یا لپ تاپ می‌شود. این برنامه به تولید یک فایل داده به نگه داشتن کلیدهای کاربران کمک می‌کند. کاربران همچنین باید یک رمز عبور برای دسترسی به کلیدها ایجاد کنند. کیف پول‌های دسکتاپ مزیت مالکیت کلید شما را ارائه می‌دهند، البته خطرات آسیب فیزیکی یا آلودگی بدافزار/ویروس هم وجود دارند.


کیف پول‌های وب


کیف پول‌های تحت وب یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال مهم در دسته کیف پول‌های داغ هستند. بدون نیاز به دانلود نرم افزار یا اپلیکیشن تخصصی می‌توانید از طریق مرورگر وب به کیف پول‌های وب دسترسی داشته باشید. با دسترسی به مرورگر، کیف پول‌های وب دسترسی به دارایی‌های ارز دیجیتال شما را از هر مکانی تضمنی می‌کند.

برای این کار فقط باید رمز عبور را در اختیار داشته باشید،و به دستگاه و مرورگر وب نیز دسترسی داشته باشید. در مورد کیف پول‌های وب، وب سایت مالکیت کلیدهای دارایی‌های دیجیتال شما را در اختیار خواهد داشت. با این حال، گزینه‌های جایگزین مانند کیف پول‌های مولتی سیگ، امکان داشتن سطح مشخصی از کنترل بر روی کیف پول‌های ارز دیجیتال را به کاربران ارائه می‌دهند.


کیف پول موبایل


کیف‌پول‌های موبایلی نیز یکی از گزینه‌های مهم در دسته بندی کیف‌پول‌های داغ هستند که عملکردی مشابه به کیف‌پول‌های دسکتاپ دارند. شما باید یک اپلیکیشن موبایل روی گوشی نصب کنید که به عنوان کیف پول داغ عمل می‌کند. کیف پول‌های موبایل انعطاف‌پذیری بهتری را برای تبادل وجوه ارائه می‌کنند و در عین حال برخی از خطرات امنیتی را نیز به همراه دارند.


انواع کیف پول سرد


نکته مهم بعدی به انواع کیف پول‌های دیجیتال در دسته بندی کیف پول سرد اشاره دارد. شما می‌توانید دو نوع رایج کیف پول سرد مانند کیف پول کاغذی و کیف پول سخت افزاری را در این دسته بندی پیدا کنید.


کیف پول کاغذی


همانطور که از نام این دسته از کیف پول‌ها مشخص است، این نوع کیف پول یکی از آپشن‌های مناسب برای ذخیره سرد ارز دیجیتال به شمار می‌روند. کیف پول‌های کاغذی چیزی جز تکه‌های کاغذ فیزیکی نیستند. این کاغذها باید حاوی تمام داده‌هایی باشد که برای دسترسی به ارز دیجیتال به آن نیاز دارید. کیف پول‌های سرد معمولا امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند.

با این حال، در مورد کیف پول‌های کاغذی نیز این موضوع صادق نیست. در صورت از دست دادن سند کاغذی، خطر از دست دادن دارایی‌های دیجیتال در کیف پول را دارید. علاوه بر این، کیف پول‌های کاغذی محدودیت‌هایی در ارسال آسان وجوه جزئی دارند. علاوه بر این، ماهیت زمان‌بر تراکنش‌ها در استفاده از کیف‌پول‌های کاغذی، مشکلات بزرگی را برای استفاده از آنها ایجاد می‌کند.


کیف پول سخت افزاری


کیف پول سخت افزاری

از طرف دیگر کیف پول‌های سخت افزاری اصول طراحی کیف پول سرد را به درستی تعریف می‌کنند.

از آنجایی که این کیف پول‌ها به صورت کامل کلیدهای خصوصی را در فضاهای آنلاین به اشتراک نمی‌گذارند، به معنی واقعی کلمه شرایط نگه داری “ایمنی” ارائه می‌دهند. کیف پول‌های سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی را در یک دستگاه فیزیکی در محیط آفلاین ذخیره می‌کنند و درست مانند یک درایو فلش عمل می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از آسان‌ترین انواع کیف پول‌های دیجیتال در کیف پول‌های سرد هستند، زیرا می‌توانید با استفاده از درایو USB آنها را به راحتی به رایانه یا هر دستگاه دیگری متصل کنید.

حتی اگر دستگاه به اینترنت متصل باشد، کلید خصوصی از دستگاه خارج نمی‌شود. دستگاه جزئیات تراکنش را درخواست می‌کند و اعتبار داده‌ها را ارائه می‌دهد و در نتیجه تراکنش را تکمیل می‌کند. سپس، جزئیات تراکنش به شبکه آنلاین می‌رود و در آنجا مستند می‌شود. برخی از کیف پول‌های سخت افزاری محبوبی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از Trezor، Ledger و سازندگان مختلف دیگر.


انتخاب کیف پول ارز دیجیتال


انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

اگر کیف پول بیت کوین خود را به صورت تصادفی انتخاب می‌کنید، بسیار کار اشتباهی است.

این احتمالاً بدترین اشتباهی است که می‌توان انجام داد چراکه امکان دارد به یکباره؛ تمام دارایی‌های خود را از دست دهید. نه فقط اینطور، بلکه انتخاب یک کیف پول خاص تنها بر اساس پیشنهاد دوستی که چندان تجربه بیشتری(نسبت به شما که احتمالا مبتدی هستید) در حوزه ارز دیجیتال ندارد نیز تصمیم عاقلانه ای نیست.

هنگام انتخاب کیف پول بیت‌کوین باید جدی بود زیرا کلیدهای خصوصی و کلیدهای عمومی‌شما در کیف پول شما قرار دارند، همین موضوع ریسک از دست دادن تمام بیت کوین شما را دوچندان می‌کند.

صرافی کوین کده به منظور افزایش سطح آگهی کاربران خود در سطوح مختلف، ویدیوها و مطالب آموزشی فراوانی در مورد عملکرد کیف پول‌های مختلف فراهم کرده است. امنیت سرمایه گذاری و افزایش دانش و آگاهی کاربران همواره یکی از اولویت‌های ما بوده است.

مطالعه بیشتر
پشتیبانی تراست والت

ویژگی های یک کیف پول خوب


برای انتخاب کیف پول قابل اعتماد، صرف نظر از نرم افزار یا سخت افزار بودن کیف‌پول، باید بر اساس معیارهای زیر قضاوت کرد:

  • کنترل کلیدهای خصوصی: کیف پولی که در آن مالک کلیدهای خود هستید و کنترل آن را به دست دارید. (کیف پول غیر حضانتی)
  • پشتیبان‌گیری و ویژگی‌های امنیتی: کلیدهای پشتیبان و کدهای پین.
  • جامعه توسعه دهندگان: جامعه توسعه فعال برای نگهداری.
  • کیف پول گرم/سرد: چه کیف پول سرد یا گرم باشد.
  • سهولت استفاده: رابط کاربری زیبا برای استفاده سریع و آسان. 
  • سازگاری: سازگار با سیستم عامل‌های مختلف.
  • کیف پول HD: کیف پولی که خود آدرس‌های جدیدی تولید می‌کند.
  • KYC: کیف پولی که به KYC نیاز ندارد.
  • پشتیبانی از چند بلاک چین: به این دلیل که بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد است، باید کیف پولی را انتخاب کنید که با استفاده از آن بتوانید سایر دارایی‌های بلاک چین را ذخیره کنید.
  • دسترسی به صرافی‌های غیرمتمرکز و dApps: این مورد برای کاربران پیشرفته است، اما چیزی که در زمان آینده واقعا مفید خواهد بود.دقت کنید برای هر نوع کیف پولی که قرار است برای هر هدفی از آن استفاده کنید، می‌بایست به این نکات حتما دقت کنید.

اما نکات دیگری هم وجود دارد!

هدف شما در استفاده از یک یک کیف پول خاص نیز نقش مهمی‌ در انتخاب نوع کیف پول مورد نیاز شما دارد. برخی از اهداف عبارتند از:

  • پس انداز بلند مدت
  • هودل کوتاه مدت
  •  تراکنش‌های روزانه
  • خرید/فروش یا معامله روزانه ارز‌دیجیتال

انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین


انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین

بر اساس معیارها و اهداف ذکر شده، می‌توان به راحتی یک کیف‌پول بیت‌کوین خوب را برای خودمان انتخاب کنیم.چگونه؟

کیف پول‌های سخت افزاری کیف پول‌هایی هستند که تمامی‌معیارهای ذکر شده را برآورده می‌کنند. علاوه بر این، آنها کیف پول‌های سردی هستند که هرگز مستقیماً با اینترنت در تماس نیستند. بنابراین اگر کسی هستید که می‌خواهید پس انداز خود را برای مدت طولانی ذخیره کنید، کیف پول‌های سخت افزاری مناسب ترین گزینه برای شما هستند.

همچنین، آنها کیف پول HD هستند که هرگز دوبار از یک آدرس عمومی‌ استفاده نمی‌کنند. همچنین می‌توانید با اتصال این کیف پول‌ها به یک دستگاه از آن‌ها استفاده کنید.

برخی از کیف پول‌های سخت افزاری که ما به آنها اعتماد داریم عبارتند از:

  • لجر نانو ایکس
  • کوبو والت
  • کیف پول Safepal

برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری تمام معیارهای کیفی یک کیف‌پول خوب را برآورده می‌کنند، بنابراین می‌توان با توجه به هدفتان از فعالیت در حوزه ارز‌دیجیتال، به این کیف پول‌ها به عنوان یک گزینه نگاه کنید.

 بیایید فرض کنیم که هدف از فعالیت در دنیای ارز دیجیتال شما این است که برخی از رمزارزها را برای یک دوره کوتاه 2-3 ماهه نگه دارید. در این مورد، کیف پول‌های دسکتاپ گزینه خوبی هستند. کیف پول‌های دسکتاپ کیف پول‌های داغی هستند که به محض آنلاین شدن به اینترنت متصل می‌شوند.

 این کیف پول‌های دسکتاپ نیز همانند کیف‌پول HD، ویژگی‌های امنیتی دیگری از جمله back seed، کد پین، را برای برآوردن نیازهای کوتاه مدت ارائه می‌دهند.

 علاوه بر این، به یاد داشته باشید، اگر در دستگاه شما به صورت اشتباهی بدافزار و ویروس وجود داشته باشد، این نوع کیف پول‌ها نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند.

برخی از کیف پول‌هایی که می‌توان در این دسته جستجو کرد عبارتند از:

کیف پول اندروید:

  • کیف پول Atomic
  • کیف پول Trust
  • کیف پول Samourai

کیف پول iOS: 

  • کیف پول Muun
  • کیف پول Atomic
  • کیف پول Breadwallet
  • CoPay

کیف پول‌های وب:

  • Binance
  • CoinBase

کیف پول دسکتاپ:

  • کیف پول Atomic
  • Exodus

توجه: برخی از سرمایه گذاران به جهت احتیاط بیشتر برای هودل‌های کوتاه مدت،حداکثر تا 2-3 ماه، نیز از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده می‌کنند. اگر کیف پول سخت افزاری از ارز مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند، سعی کنید تا حد امکان ارزهای خود را در کیف پول‌های سخت افزاری نگه دارید.

کیف پول موبایل و کیف پول تحت وب نیز انواع دیگر کیف پول‌های نرم افزاری هستند. اکثر کیف‌ پول‌های موبایل تمام معیارهایی را که ذکر کردم را برآورده می‌کنند، اما تعداد کمی‌از کیف پول‌های وب وجود دارند که حداقل با برخی از معیارهای مورد نیاز ما مطابقت داشته باشند.

کیف پول‌های وب، کیف پول‌هایی مانند کوین بیس هستند. که برای استفاده از آن‌ها باید KYC خود را انجام دهید و هرگز کنترل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. کیف‌پول‌های داخلی صرافی‌های متمرکز مانند Binance نیز در چنین دسته بندی قرار می‌گیرند.

به همین دلیل است که اگر می‌خواهید از این کیف پول‌ها برای ترید روزانه ارزهای دیجیتال ( حتی با وجود در نظر گرفتن اقدامات امنیتی مانند احراز هویت 2FA )استفاده کنید، ایرادی ندارد، اما برای ذخیره طولانی‌مدت یا حتی چند روزه، استفاده از این کیف پول‌ها خطرناک است.


کیف پول داخلی صرافی


کیف پول داخلی صرافی

اکثر صرافی‌ها دارای یک کیف پول داخلی برای ذخیره ارزهای دیجیتال هستند. شما می‌توانید بعد از خرید ارزهای موردنظر خود از صرافی، آن‌هارا به کیف پول داخلی آن صرافی منتقل کنید و از پرداخت برخی هزینه‌های مربوط به انتقال خودداری کنید.

صرفه جویی در هزینه‌های تراکنش و انتقال به کیف‌پول خارجی از جمله مزایای کیف پول های داخلی صرافی‌ها هستند. اما همیشه باید امکان هک شدن صرافی و امکان کلاهبرداری صرافی را در این مورد مدنظر داشت.

بنابراین می‌توانیم نتیجه گیری کنیم که این روش هم چندان ایمنی لازم را ندارد. اما با توجه به سابقه فعالیت صرافی کوین کده و سنجه‌های امنیتی وب‌سایت برای حفظ امنیت دارایی کاربران، کاربرانی که در صرافی کوین‌کده ارز خریداری می کنند، می‌توانند کوین‌های خریداری شده را در کیف پول همین صرافی نگه دارند.


آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال


آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

هنگامی‌که یک کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کردید، گام بعدی نصب آن و راه اندازی یک حساب کاربری است. برخی از کیف پول‌ها مانند Metamask را می‌توان به‌عنوان یک برنامه دانلود کرد یا به‌عنوان یک افزونه مرورگر تنظیم کرد. ساخت کیف پول دیجیتال معمولاً نه تنها شامل تنظیم رمز عبور می‌شود، بلکه همچنین شامل تولید «عبارات سید» می‌شود. عبارت سید رشته‌ای از کلمات که در صورت فراموش کردن رمز عبور می‌توانید برای بازیابی کیف پول خود استفاده شوند.

نکته بسیار مهم : شما باید عبارت سید خود را پیگیری کنید. آن را روی یک تکه کاغذ بنویسید یا آن را پرینت بگیرید و در مکانی امن قرار دهید، آن را در یک فایل رمزنگاری شده در یک درایو قرار دهید و کنار بگذارید، یا آن را برای خود ایمیل کنید.

در واقع لازم است هر کاری که باید برای اطمینان از گم نشدن آن عبارت سید انجام دهید. دنیای ارز دیجیتال پر است از تجربه افرادی که رمز عبور و/یا عبارت سید خود را فراموش کرده‌اند و همراه با آن، میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال محبوس شده در کیف پول را نیز از دست داده اند.

آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال را در ادامه مطالعه خواهید کرد. در نظر داشته باشید که ساخت کیف پول دیجیتال فرآیندی تقریبا ساده اما مهم است. بنابراین، در عین سادگی باید با دقت فراوان انجام شود. علاوه بر این، ساخت کیف پول‌های مختلف تا حدودی شبیه به هم هستند و باید دستورالعمل‌های اعلام شده در طی ساخت کیف پول را با دقت دنبال کنید.


نحوه ساخت کیف پول سخت افزاری


نحوه ساخت کیف پول سخت افزاری

ساخت و راه اندازی کیف پول سخت افزاری معمولا بسیار زمان بر است، اما ایمن ترین گزینه می‌باشد. این امنیت بیشتر به این دلیل امکان پذیر است که کلیدهای خصوصی شما در یک دستگاه آفلاین جدا از لپ تاپ، تلفن همراه یا سایر رایانه‌های شما نگهداری می‌شود. این کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار امن‌تر از کیف‌پول‌های آنلاین هستند، به دلیل این که به خاطر همین ماهیت آفلاین، کیف پول سخت‌افزاری کمتر در معرض حملات بدافزار هکرها قرار می‌گیرد، و همین امر دارایی‌های ارز دیجیتال شما را از حملات هکرها ایمن نگه می‌دارد.

پس از خرید یک دستگاه ذخیره سازی سخت افزاری، مانند Trezor One یا Ledger Nano X، می‌توانید دستورالعمل‌های ارائه شده را برای راه اندازی دستگاه دنبال کنید. این دستورالعمل‌ها معمولاً شامل سه مرحله کلیدی است: دانلود نرم‌افزار مرتبط سخت‌افزار در رایانه، نوشتن عبارت عبور بازیابی برای کلیدهای خصوصی و اتصال دستگاه سخت‌افزاری به رایانه.

چگونه ارزهای دیجیتال را با استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری مدیریت کنیم؟ می‌توانید از آدرس کیف پول رمزنگاری عمومی‌خود برای دریافت آزادانه ارز دیجیتال استفاده کنید. با این حال، برای ارسال، شرط بندی یا هر تراکنش دیگری، باید آن را در صفحه دستگاه کیف پول سخت افزاری تأیید کنید. سپس تراکنش به صورت داخلی بر روی دستگاه سخت افزاری با استفاده از کلید خصوصی شما امضا می‌شود که هرگز فاش نمی‌شود. اکثر کیف پول‌های سخت افزاری از نرم افزار برای برقراری ارتباط با دستگاه سخت افزاری شما استفاده می‌کنند.

این برنامه‌ها به شما امکان می‌دهند حتی برخی از کوین‌ها را مستقیماً از کیف پول سخت‌افزاری خود به اشتراک بگذارید یا به آنها قرض دهید، درآمد غیرفعال، خرید، تجارت و تبادل ارزهای دیجیتال با خیال راحت داشته باشید. کارت‌های هدیه (Ledger & Treazor) را برای بهترین مارک‌های جهان بخرید و به DApp‌ها در زنجیره‌های بلاک متعدد دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

ادغام کیف پول سخت افزاری با کیف پول‌های نرم افزاری اکثر کیف پول‌های نرم‌افزاری و پردازشگرهای پرداخت ارز دیجیتال به کاربران اجازه می‌دهند تا با اجازه دادن به یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری، ارز دیجیتال خود را ایمن نگه دارند. بسیاری از بهترین کیف پول‌های رمزنگاری که برای بلاک‌چین‌ها و کیف پول‌های چند ارزی خاص پوشش داده‌ایم، دارای این ویژگی هستند: MetaMask، Exodus، Mycelium، Math Wallet، Keplr، Yoroi (Cardano)، Eternl، Daedalus، Cosmostation و غیره.


راه اندازی کیف پول دیجیتال موبایل


راه اندازی کیف پول دیجیتال موبایل

راه اندازی کیف پول موبایل بسیار ساده تر است. اولین قدم این است که یک کیف پول دیجیتال موبایل را از فروشگاه برنامه مرتبط دستگاه خود انتخاب کنید. دو نمونه از کیف پول‌های ارز دیجیتال موبایلی Edge و BRD هستند.

با استفاده از اکثر کیف پول‌های تلفن همراه، می‌توانید تقریباً فوراً پرداخت‌های ارز دیجیتال را بپذیرید. تنها کاری که واقعاً باید در طول فرآیند ساخت کیف پول ارز دیجیتال انجام دهید، پشتیبان گیری از کلیدهای خصوصی خود بر روی کاغذ فیزیکی است. این نسخه پشتیبان معمولاً به شکل یک عبارت عبور 12 یا 24 حرفی است که عبارت بازیابی شما نامیده می‌شود.

با وجود این که همه کیف پول‌های دیجیتال به این مرحله نیاز ندارند، اما بسیار توصیه می‌شود که فرآیند پشتیبان‌گیری را طی کنید، زیرا در غیر این صورت ممکن است در صورتی که تلفن خود را گم کنید یا اگر دستگاه تلفن همراهتان به درستی کار نکند، دسترسی به وجوه خود را از دست خواهید داد.

به یاد داشته باشید، در حوزه ارزهای دیجیتال، هیچ شخص ثالثی وجود ندارد که وقتی رمز عبور خود را گم کرده اید، از آن درخواست کمک کنید.


آموزش ساخت کیف پول دسکتاپ


آموزش ساخت کیف پول دسکتاپ

ساخت کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ مشابه ساخت کیف پول دیجیتال موبایل است. هنگامی‌که نرم افزار کیف پول ارز دیجیتال خود را انتخاب کردید، به سادگی باید نرم افزار را اجرا کنید تا فرآیند راه اندازی شروع شود.

مانند فرآیند ساخت کیف پول دیجیتال موبایل، نرم افزار کیف پول دسکتاپ ممکن است از شما بخواهد که از عبارت عبور مرتبط با کلیدهای خصوصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

کیف پول‌های دسکتاپ معمولاً شامل نمودارها و گراف‌های ردیابی پرتفولیوی گسترده‌تری هستند، به طوری که می‌توانید ارزش دارایی‌های خود را به روش‌های مختلف، بنا به ترجیح خود، ردیابی کنید. برخی از نمونه‌های کیف پول دسکتاپ عبارتند از Exodus Wallet، Jaxx Liberty و Atomic Wallet.


آموزش ساخت کیف پول دیجیتال تراست والت


آموزش ساخت کیف پول دیجیتال تراست والت

تراست ولت کیف پول ارز دیجیتال رسمی‌بایننس است . با استفاده از آن می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنید.

Trust Wallet که برنامه ای کاملاً غیرمتمرکز است به شما یک برنامه تلفن همراه ساده برای مدیریت توکن‌ها و کوین‌ها می‌دهد و به شما امکان می‌دهد همزمان کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را در اختیار داشته باشید. با Trust، می‌توانید اکثریت قریب به اتفاق توکن‌ها و پروژه‌ها و بلاک‌چین‌های که در بازار پذیرفته شده‌اند، را ذخیره کنید.

برای مطالعه:

کیف پول جهانی Trust (یا کیف پول چند کوینی) به شما امکان می‌دهد یک نسخه پشتیبان برای تمام دارایی‌های خود داشته باشید که مدیریت کیف پول را ساده می‌کند. و البته، Trust در صرافی‌های غیرمتمرکز عالی عمل می‌کند.

Trust Wallet شامل یک مرورگر Web3 داخلی است که به شما امکان می‌دهد DApp‌های اینترنت غیرمتمرکز را به طور یکپارچه و ایمن کاوش کنید. از آنجایی که بلاک چین یک فناوری جدید و پیچیده است، می‌توانید به Trust DApp Marketplace اعتماد کنید تا شما را از طریق آن راهنمایی کند. تراست ولت استانداردهای دقیق کیفیت و امنیت برنامه‌های غیرمتمرکز را برآورده می‌کنند و برای عملکرد در بالاترین سطح بهینه شده اند.

Trust Wallet همراه با Binance روی ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز از جمله نظارت بر بازار، شبکه‌های سفارشی، شبکه‌های آزمایشی، یک DEX بومی‌و یکپارچگی عمیق با زیرساخت‌های بایننس کار می‌کند. فرصت‌های ارز دیجیتال بی‌پایان است و با Trust Wallet، کیف پول رسمی‌بایننس، هر کسی می‌تواند بخشی از آن باشد.


ساخت کیف پول تراست ولت (ایجاد کیف پول جدید در تراست ولت)


مراحل ایجاد اولین کیف پول چند کوینی بسیار ساده است و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. اجازه دهید شما را در طول فرآیند راهنمایی کنم.

ابتدا باید یکی از ارزهای دیجیتال اصلی را بخرید، معمولاً بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، بایننس (BNB)…

برای خرید ارز دیجیتال اصلی می‌توانید از طریق صرافی کوین کده اقدام کنید. چرا که یک صرافی ایمن ایرانی است و به راحتی می‌توانید با ریال ارز دیجیتال خرید و فروش کنید.

پس از اتمام فرآیند KYC. از شما خواسته می‌شود می‌توانید یکی از ارزهای دیجیتال اصلی، معمولاً بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، بایننس (BNB) را خریداری کنید.

نکته مهم!

تراست ولت را فقط از منابع رسمی‌(App store ، Google Play ) یا از خود سایت Trust Wallet دانلود کنید.


مرحله اول ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست


زمانی که برای اولین بار برنامه را باز می‌کنید، صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که در از طریق آن می‌توانید یک کیف پول جدید ایجاد کنید یا یک کیف پول موجود را «وارد کنید». در اینجا، گزینه Create a New Wallet را انتخاب می‌کنیم.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست -مرحله اول


مرحله دوم شرایط استفاده را بپذیرید


برای ادامه، باید شرایط استفاده را بپذیرید. فقط کافی است یک علامت را در کادر قرار دهید و سپس Continue را فشار دهید.

هشدار!

اگر با شرایط استفاده موافقت کنید، لطفاً توجه داشته باشید که از دست دادن عبارات بازیابی به معنای از دست دادن دسترسی به کیف پول شما نیز خواهد بود.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست-مرحله دوم


مرحله سوم عبارت بازیابی خود را ذخیره کنید


این مهمترین مرحله در سفر ارز دیجیتال شما است. شما عبارات سید بازیابی خود را در جایی یادداشت کنید. عبارات بازیابی شما کلیدهای کیف پول دیجیتال شما هستند. بنابراین مطمئن شوید که آنها را در مکانی امن نگهداری کنید. برای ادامه روی Continue ضربه بزنید.

مطالعه بیشتر
کیف پول کوین 98 چیست و چگونه کار می‌کند؟ آموزش کامل + دانلود کیف پول Coin98

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست - مرحله سوم

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست - مرحله سوم


مرحله چهارم عبارت بازیابی خود را تأیید کنید


اگر مرحله 3 را اجرا کردید و از عبارت بازیابی خود نسخه پشتیبان تهیه کردید، این یک تازه شروع کار خواهد بود.به ترتیب صحیح، کلمات را برای تکمیل فرآیند تأیید انتخاب کنید. وقتی کارتان تمام شد روی Continue کلیک کنید.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست -مرحله چهارم

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست -مرحله چهارم2


مرحله پنجم کیف پول آماده است


پس از انجام مراحل پشتیبان گیری و تأیید، به صفحه اصلی کیف پول هدایت می‌شوید. لیست اولیه سکه‌هایی را خواهید دید که می‌توانید فوراً شروع به تأمین مالی کنید. تبریک می‌گویم!

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست - مرحله نهایی

ساخت کیف پول ارز دیجیتال تراست - مرحله نهایی2


نحوه شخصی سازی کیف پول تراست ولت


می‌توانید نام کیف پول ارز دیجیتال تراست ولت خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید به راحتی آن را تشخیص دهید. این تغییر فقط یک تنظیم درونی در برنامه است و در هر زمان می‌توان آن را تغییر داد.

به منوی تنظیمات بروید، سپس روی Wallets کلیک بزنید.

شخصی سازی تراست ولت- مرحله یک

شخصی سازی تراست ولت- مرحله دوم

سپس روی نماد i در کنار کیف پولی که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید ضربه بزنید. آن را ذخیره کنید و کارتان تمام شد.

شخصی سازی تراست ولت- مرحله نهایی

توجه داشته باشید:

همچنین در همان صفحه، Show Recovery Phrase را خواهید دید. اگر می‌خواهید عبارات بازیابی خود را دریافت کنید، همیشه می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید.


آیا می‌توانم چند کیف پول تراست ایجاد کنم؟


تا تعداد 15 کیف پول می‌توانید در این اپلیکیشن ایجاد کنید. در اینجا مراحل انجام این کار وجود دارد.

Trust Wallet را باز کنید و سپس روی تنظیمات کلیک کنید. در صفحه تنظیمات، روی Wallets کلیک کنید.

برای دسترسی به صفحه ایجاد/وارد کردن کیف پول، روی علامت «+» در سمت راست بالا کلیک کنید. برای ایجاد یک کیف پول جدید به مرحله 1 این راهنما برگردید.

ایجاد چند کیف پول تراست ولت

ایجاد چند کیف پول تراست ولت


ساخت کیف پول دوج کوین


گزینه‌های زیادی برای ساخت کیف پول ارز دیجیتال دوج کوین وجود دارد. یکی از این گزینه‌های معتبر که توسط سایت رسمی‌دوج کوین نیز معرفی شده است، استفاده از کیف پول‌های رسمی‌است. به نقل از این وب سایت:

برای استفاده از دوج کوین باید با بلاک چین همگام شوید. MultiDoge یک کیف پول “سبک” است. این کیف پول دیجیتال دوج کوین با “بررسی جزئی” از طریق بلاک چین، با بلاک چین همگام‌سازی می‌شود و امکان همگام سازی سریع را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، Dogecoin Core یک کیف پول «سنگین» است. این کیف پول به محض دانلود، همگام‌سازی می‌شود و امکانات یک کیف پول Dogecoin با کارکرد قوی ارائه می‌کند.

کیف پول های دوج کوین

علاوه بر این، نسخه اندرویدی آن از طریق گوگل پلی نیز قابل دانلود است.

تراست ولت گزینه دیگری برای ایجاد یک کیف پول دیجیتال دوج کوین است. برنامه تلفن همراه Trust Wallet برای دوج کوین (DOGE)و همچنین چندین توکن ارز دیجیتال و کیف پول بلاک چین کار می‌کند. با Trust Wallet، بر وجوه خود کنترل دارید. ارز دیجیتال خود را در رابط تلفن همراه دریافت، ارسال، ذخیره و مبادله کنید.

در ادامه لیستی از کیف پول‌های دیجیتال دوج کوین را معرفی می‌کنیم. اکثر این کیف پول‌های ارز دیجیتال علاوه بر دوج کوین، از چندین ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

  • ZenGO
  • CoinBase
  • Binance
  • Crypto.com
  • Ledger

کیف پول کاردانو چیست؟


کیف پول کاردانو چیست؟

کیف پول کاردانو ابزاری است که به شما امکان می‌دهد با بلاک چین کاردانو تعامل داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید ارز دیجیتال بومی‌کاردانو $ADA را ارسال، دریافت، ذخیره و سهام گذاری کنید. علاوه بر این، می‌توانید توکن‌های کاردانو ،دارایی‌های بومی‌(قابل تعویض) و Cardano NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض)، به Cardano DApps (مانند بازارهای DEX و CNFT متصل شوید)، و سایر انواع تراکنش‌ها در بلاک چین را نیز مدیریت کنید.


بهترین کیف پول ها برای ذخیره کاردانو


 لجر نانو (Ledger Nano)


 بهترین گزینه برای کسانی که می‌خواهند بیش از 5500 رمزارز را در یک مکان ذخیره کنند.

 Ledger Nano یک کیف پول سخت افزاری است که از بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول سخت افزاری دارای یک صفحه نمایش LED برای تایید پرداخت و یک پین برای تایید تراکنش است. این دستگاه خوش دست و راحت و امن است.


 ترزور (Trezor)


بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال راه حل امنیتی دیجیتالی هستند که فراتر از ارزهای دیجیتال باشد و به راحتی وجوه شما را کنترل کند.

 Trezor یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری است که به شما کمک می‌کند تا کوین‌های Cardano (ADA) خود را ذخیره کنید. به راحتی می‌توانید آن را به رایانه یا گوشی هوشمند خود وصل کنید. این به شما کمک می‌کند تا به طور تصادفی یک کد پین تولید کنید که دستگاه را ایمن نگه می‌دارد.


Eternl (کیف پول وب، افزونه مرورگر، کیف پول موبایل)


Eternl بهترین کیف پول کاردانو در کیف پول 2022 است.

Eternl یک کیف پول وب، افزونه مرورگر و کیف پول دیجیتال موبایل است. این کیف پول اخیراً پیشرفت فوق العاده ای داشته است.

 به همین دلیل است که این کیف پول در لیست کیف پول‌های برتر در لیست کیف پول‌های نرم افزار Cardano قرار دارد. (Daedalus یک کیف پول کاردانو با گره کامل و محصول تیم توسعه دهندگان بلاک چین کاردانو است)، با این حال، به اندازه کیف پول Eternl که ما از آن به عنوان یکی از کیف پول‌های اصلی خود برای بلاک چین استفاده می‌کنیم، عملکردهای زیادی ندارد.


کیف پول Nami (افزونه مرورگر)


بهترین کیف پول کاردانو در سال 2021 کیف پول Nami شناخته شده است.

 Nami Wallet یک کیف پول افزونه مرورگر است. می‌توان از آن در مرورگرهای کروم، اج و بریو استفاده کرد. شما می‌توانید تمام توکن‌های Cardano – دارایی‌های بومی‌و NFT‌ها را مدیریت کنید و چندین حساب ایجاد کنید. 


GeroWallet (افزونه مرورگر)


بهترین کیف پول‌های Cardano در سال 2022 – کیف پول افزونه مرورگر GeroWallet

GeroWallet یک کیف پول افزونه مرورگر است که می‌توانید از آن برای مدیریت ADA و تمام توکن‌های Cardano استفاده کنید: دارایی‌های بومی‌- (توکن‌های قابل تعویض) و NFT‌ها (توکن‌های غیر قابل تعویض).

شما می‌توانید با استفاده از کادر جستجو برای یافتن یک استخر سهام مناسب بر اساس شناسه خط مشی یا نام استخر، ADA را سهام گذاری کنید.بهتر است که AdaPools اطلاعات بیشتری دریافت کنید. شما می‌توانید هر بار فقط در یک استخر سهام گذاری کنید.


بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال


بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

همه سرمایه گذاران ارز دیجیتال از نظر فنی به کیف پول نیاز ندارند، زیرا اکثر صرافی‌های اصلی به شما امکان می‌دهند رمزارز خود را در حساب خود ذخیره کنید، اما با افزایش ارزش دارایی‌های دیجیتال، می‌توانید از امنیت بیشتری که توسط کیف پول‌های دیجیتال ارائه می‌شود بهره مند شوید.

بسته به استراتژی سرمایه گذاری خود، ممکن است یک کیف پول گرم یا سرد یا کیف پولی که توسط صرافی شما ارائه می‌شود در نظر بگیرید.


coinbase – بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای مبتدیان


اگر در فضای ارز دیجیتال تازه کار هستید، کارشناسان استفاده از یک کیف پول ساده را توصیه می‌کنند. این کیف پول دیجیتال معمولا رایگان هستند، استفاده از آنها آسانتر است، و اغلب به یک صرافی متصل هستند، به این معنی که از تعداد زیادی توکن و کوین پشتیبانی می‌کنند.


Electrum – بهترین کیف پول بیت کوین


اگر در درجه اول یک سرمایه گذار بیت کوین هستید، ممکن است کیف پول خاصی را در نظر بگیرید که برای کار با بیت کوین طراحی شده است.

به این ترتیب، Electrum ممکن است برای شما خوب باشد، زیرا استفاده از آن آسان است و بیش از یک دهه است که وجود دارد – چیزی که تعداد کمی‌از کیف پول‌های دیگر می‌توانند ادعا کنند. به دلیل تمرکز بر بیت کوین و فقط بیت کوین، Electrum ارزش آن را دارد که اگر قصد خرید کیف پول بیت کوین را دارید، آن را بررسی کنید.

Electrum بیش از یک دهه است که در بازار حضور دارد و به طور خاص برای کار با بلاک چین بیت کوین ساخته شده است که به آن سرعت و مزایای امنیتی می‌دهد. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند به راحتی از طریق تأیید پرداخت ساده Electrum با بلاک چین بیت کوین ارتباط برقرار کنند.

 از جمله اشکالات این کیف پول دیجیتال این است که ممکن است برای مبتدیان مناسب نباشد و بزرگترین نقطه ضعف آن این است که فقط با BTC کار می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال دیگری را ذخیره کنید، این برای شما مناسب نیست.


Exodus – بهترین کیف پول رمزنگاری برای آلت کوین‌ها


Exodus یک کیف پول ارز دیجیتال است که از بسیاری از آلت کوین‌ها پشتیبانی می‌کند و امکان ترید و خرید آسان را فراهم می‌کند.

Exodus از بیش از 180 نوع مختلف ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بدون مراجعه به صرافی خارجی، از داخل کیف پول تراکنش کنید. با این حال Exodus ممکن است از کوین‌های کمتری نسبت به برخی کیف‌پول‌های دیگر پشتیبانی کند.

 بسته به تنظیمات امنیتی خود، همچنین می‌توانید بین کیف پول دسکتاپ، موبایل یا سخت افزار یکی را انتخاب کنید. گزینه سخت افزاری ادغام آن کیف پول Trezor است، به این معنی که یک کیف پول Trezor با کیف پول گرم Exodus روی آن اجرا می‌شود.


Trezor مدل T – بهترین کیف پول رمزنگاری از نظر امنیت


اگر امنیت نگرانی اصلی شماست، کارشناسان بر این باورند که دستگاه سخت افزاری ذخیره سازی سرد قابل شکست نیست. کمپبل می‌گوید: «اگر کسی می‌خواهد در معرض هیچ خطر امنیتی قرار نگیرد، [دارایی‌های خود را] به یک دستگاه سخت‌افزاری منتقل کنید.

این کیف پول ارز دیجیتال ارزان نیست. با این حال، مدل T دارای ویژگی‌های متعددی است که آن را متمایز می‌کند، مانند صفحه نمایش لمسی بزرگ و تمام رنگی، و افزونه‌هایی مانند Shamir Backup، یک استاندارد امنیتی طراحی شده توسط Trezor که فقط برای مدل T موجود است. پشتیبان گیری Shamir این امکان را به شما می‌دهد. شما 16 عبارت بازیابی را برای استفاده به عنوان پشتیبان ایجاد می‌کنید. همچنین در صورت دزدیده شدن یا تخریب کیف پول، این استاندارد امنیتی با این امکان که به شما این امکان را می‌دهد که کل دارایی‌های خود را با استفاده از یک سید، بازیابی کنید.


 Ledger Nano X – بهترین کیف پول سرد با هزینه کمتر


همانطور که توضیح دادیم، تصور می‌کنیم Ledger Nano X بهترین کیف پول سرد برای سرمایه گذاران با بودجه پایین تر است.

 Ledger Nano X از هزاران کوین پشتیبانی می‌کند و مقرون به صرفه‌تر از Trezor Model T است. کارشناسان کیف‌پول‌های Ledger را به همراه Trezor به‌عنوان بهترین کیف پول‌ها برای ایمن کردن دارایی‌ها معرفی کردند. در حالی که Ledger Nano S هزینه کمتری دارد، اما ویژگی‌های اضافی Nano X و عدم نیاز به اتصال آن به برق، به دلیل داشتن بلوتوث، آن را در بالاترین سطح قرار می‌دهد. Nano X از تعداد زیادی توکن و کوین و تا ۱۰۰ برنامه پشتیبانی می‌کند. اگر سرمایه گذار فعالی هستید که به مجموعه ای از رمزارزهای مختلف علاقه دارید، انتخاب خوبی است.

از نظر امنیت، قابل توجه ترین ویژگی Nano X تراشه امنیتی Secure Element آن است که شبیه به چیزی است که برای ایمن سازی کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود. تراشه‌ها توسط فرآیند Common Criteria EAL5+ تایید شده اند.


 MetaMask – بهترین کیف پول برای سازگاری اتریوم و Web3 


MetaMask می‌تواند به چندین شبکه بلاک چین مبتنی بر اتریوم (مانند بایننس)، NFT و همه توکن‌های مبتنی بر اتریوم متصل شود. این یک کیف پول محبوب دارای یک کاربری آسان است که می‌تواند با هر چیزی که بر روی اتریوم ساخته شده است، که درصد خوبی از دنیای Web3 است، کار کند. در مجموع، این عوامل باعث برتری نسبی آن در برابر کیف پول‌های رقیب می‌شود.

 همچنین با استفاده از این کیف پول ارز دیجیتال، پر کردن شکاف Web3 برای کاربران «Web2» آسان است، زیرا برنامه تلفن همراه را می‌توان برای هر دو گوشی هوشمند iOS و Android دانلود کرد، یا می‌توانید از برنامه افزونه وب برای اکثر مرورگرهای اصلی استفاده کنید.

می‌توانید NFTها و سایر کلکسیون‌ها را روی آن ذخیره کنید، از آن به همراه یک کیف پول سخت‌افزاری (مانند Trezor یا Ledger) استفاده کنید و از آن برای مبادله یا خرید توکن‌ها/ارزهای دیجیتال استفاده کنید. بنابراین اگر به دنبال کشف NFT و متاورس هستید، MetaMask می‌تواند انتخاب خوبی باشد.


 مقایسه تعدادی از بهترین کیف پول‌ ارز دیجیتال


کیف پول ارز دیجیتال
نوع ضمانت نوع ذخیره سازی کوین‌های پشتیبانی شده هزینه
کیف پول کوین بیس خود-ضمانتی گرم هزاران رایگان+ هزینه‌های تراکنش
الکتروم خود-ضمانتی گرم فقط بیت کوین رایگان+ هزینه‌های تراکنش
Exodus خود-ضمانتی سردو گرم( با قابلیت ادغام به ترزور) 180+ گرم, 130+ سرد رایگان+ هزینه‌های تراکنش
ترزور مدل T خود-ضمانتی سرد 1,816 $280
لجر نانو ایکس خود-ضمانتی سرد 5,500+ $149
متامسک خود-ضمانتی گرم ETHهمه کوین‌های مبتنی بر رایگان+ هزینه‌های تراکنش

بهترین کیف پول سخت افزاری در سال 2022!


بهترین کیف پول سخت افزاری در سال 2022!

لیست زیر محبوب‌ترین، ایمن‌ترین، اثبات‌شده‌ترین و بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری در سال ۲۰۲۲ هستند که به شما امکان می‌دهند ارز دیجیتال خود را با خیال راحت مدیریت کنید.

 


Ledger Nano X


Ledger Nano X نسل دوم کیف پول‌های سخت افزاری لجر است (اولین کیف پول Ledger Nano S است). فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تری دارد (شما می‌توانید تا 100 برنامه بلاک چین دیگر هم نصب کنید)، صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد و به دلیل قابلیت اتصال بلوتوث می‌توان با دستگاه‌های تلفن همراه از آن استفاده کرد.

Ledger Nano X از دستگاه‌های Windows، Linux، Mac، Android و iOS پشتیبانی می‌کند.

می‌توانید آن را با استفاده از کابل USB استاندارد (USB A) به رایانه شخصی و با استفاده از اتصال بلوتوث یا کابل USB C به دستگاه‌های تلفن همراه متصل کنید.

بیش از 5500 کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند.

استفاده از آن بسیار آسان است زیرا تنها با استفاده از دو دکمه (چپ-راست) می‌توان از آن استقاده کرد و برای تأیید عملیات، تراکنش‌ها یا ورود به منوهای Nano X، هر دو را به طور همزمان فشار دهید.


( Trezor) ترزور مدل T


 Trezor مدل T نسل دوم کیف پول‌های Trezor است (اولین آنها Trezor One است). Trezor به طور کامل با تمام ویژگی‌های امنیتی Ledger Nano X و محبوبیت مطابقت دارد و یک کیف پول سخت افزاری عالی است.

 این کیف پول دارای صفحه نمایش لمسی رنگی داخلی با نمایشگر بزرگ است که تجربه برتر را به کاربران ارائه می‌دهد. Trezor Model T از بیش از 1800 کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. با این حال، کاربر می‌تواند به یک میان‌افزار بیت‌کوین که تنها برای اجرایی کردن عملیات بیت‌کوین طراحی شده است، انتقال یابد.

 Trezor مدل T، با تمام مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری خود، کاملاً متن باز است و از هر برنامه نویس دعوت می‌شود تا باگ‌ها یا آسیب پذیری‌ها را بیابد. بعلاوه، میان افزار Trezor مدل T برای امنیت بیشتر نسبت به نسل اول Trezor One کاملاً از ابتدا بازنویسی شده است.

 TrezorمدلT از ویندوز، لینوکس، مک و اندروید پشتیبانی می‌کند اما از دستگاه‌های iOS پشتیبانی نمی‌کند. می‌توانید Trezor را با استفاده از WebUSB به یک دستگاه Android متصل می‌کنید.

مطالعه بیشتر
افزودن توکن‌های شبکه اتریوم به کیف پول کوینومی

 SafePal S1 


SafePal S1 یک پروژه کیف پول سخت افزاری است که توسط Binance Labs پشتیبانی می‌شود.

 این دستگاه به اندازه یک کارت اعتباری با صفحه نمایش 1.3 اینچی و باتری 400 میلی آمپر ساعتی است و از 20 بلاک چین و بیش از 10000 توکن پشتیبانی می‌کند. کیف پول برنامه SafePal در دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

این کیف پول دارای یک اکسپلورر DApps ادغام با DApps است که به خوبی تحت تب‌های شبکه مرتب شده اند، اما می‌توانید با وارد کردن یک لینک یا جستجوی آن برای اتصال، مستقیماً به آنها دسترسی داشته باشید.


D’CENT


کیف پول سخت افزاری D’CENT برای دستگاه‌های iOS و Android ساخته شده است و با استفاده از اتصال بلوتوث رمزگذاری شده در برنامه کیف پول D’CENT عمل می‌کند، می‌توانید نحوه تنظیم و استفاده از آن را در بررسی ما مشاهده کنید.

 این دستگاه دارای یک اسکنر اثر انگشت داخلی بسیار راحت است (به همین دلیل به آن کیف پول بیومتریک نیز می‌گویند) که به امنیت و امضای تراکنش سریع‌تر می‌افزاید.

 استفاده از آن با استفاده از 4 دکمه اطراف این مربع احراز هویت اثر انگشت انجام می‌شود.

هم از نظر طراحی و هم از نظر امنیت بسیار زیبا و خوب است ( دارای گواهینامه امنیتی EAL 5+).

این کیف پول سخت افزاری دارای یک صفحه نمایش 128×128 پیکسل OLED بسیار زیبایی است که به شما امکان می‌دهد تراکنش را به وضوح مشاهده کنید. D’CENT با پشتیانی بیش از 25 ارز دیجیتال بلاک چین، از همه توکن‌های اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند، اما امکان اضافه کردن توکن‌های سفارشی که در بلاک چین‌های بایننس هوشمند (BEP20)، Heco (HRC20)، RSK (RRC20)، XIFIN (XRC20) و غیره مستقر هستند، نیز وجود دارد.


SecuX V20


SecuX دارای 3 نسخه کیف پول‌های سخت افزاری است. W10 (که فقط در رایانه شخصی قابل استفاده است) و W20 و V20 برای کاربران دسکتاپ و موبایل مناسب است.

 آخرین نسل V20 از USB و بلوتوث برای اتصال به رایانه شخصی-لپ تاپ و دستگاه‌های تلفن همراه (macOS، Windows، Linux، Chromebook، iOS و Android) استفاده می‌کند.

 از استاندارد رمزگذاری شده پیشرفته AES-256 برای امنیت داده‌ها استفاده می‌شود و دارای گواهینامه EAL5+ است.

از بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، لایت کوین، ریپل، گروستل کوین، BNB، DigiByte، Dash، Doge، Stellar و تمامی‌توکن‌های erc20 پشتیبانی می‌کند. SecuX V20 با صفحه نمایش لمسی رنگی 2.8 اینچی دارد که با قاب فلزی الماس شکل و باتری بادوام 600 میلی آمپر ساعتی، بسیار زیبا به نظر می‌رسد.


بهترین کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال


بهترین کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال

کیف پول‌های نرم‌افزاری ابزاری امن برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال هستند و امکان دسترسی لحظه ای به آن‌ها وجود دارد. برخلاف کیف پول‌های صرافی آنلاین، کیف پول‌های نرم‌افزاری به‌طور کامل (از جمله کلیدهای خصوصی) توسط کاربر مدیریت می‌شوند، اما همچنان به اینترنت متصل هستند.

یک کیف پول نرم‌افزاری معمولاً روی رایانه شخصی یا تلفن هوشمند نصب می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد کلید خصوصی خود را ضبط و ذخیره کنند، عبارات بازیابی را تنظیم کنند و همیشه کنترل ارزهای دیجیتال خود را در اختیار داشته باشند. یک اشکال مهم کیف پول‌های نرم افزاری این است که فقط به اندازه دستگاهی که روی آن نصب شده اند ایمن هستند – برای مثال اگر لپ تاپی که یک کیف پول نرم افزاری نصب می‌کنید هک شود، این احتمال وجود دارد که کیف پول نرم افزاری شما نیز به خطر بیفتد.

بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری سازگاری مستقیم با کیف پول‌های سخت افزاری ارائه می‌دهند و مدیریت کیف پول سخت افزاری را ساده می‌کنند.


Exodus: بهترین کیف پول نرم افزاری برای مبتدیان


Exodus برنامه‌های کیف پول نرم افزاری را برای رایانه شخصی و تلفن هوشمند ارائه می‌دهد و یک راه حل کیف پول نرم افزاری ایده آل برای کاربران جدید ارزهای دیجیتال است.

 Exodus از طیف بسیار گسترده ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که Exodus منبع بسته است، به این معنی که امکان بازرسی کدی که برنامه Exodus را هدایت می‌کند برای جامعه ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر نیست – کاربران مجبور هستند به توسعه‌دهندگان Exodus اعتماد کنند که برنامه امن است.


Electrum: بهترین کیف پول نرم افزاری برای دارندگان بیت کوین


Electrum یکی از بهترین و کاربرپسندترین کیف پول‌های موجود مخصوص بیت کوین است. برنامه اصلی کیف پول Electrum در سال 2011 منتشر شد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین راه حل‌های کیف پول موجود تبدیل کرد. ماهیت منبع باز Electrum این امکان را برای هر کسی فراهم می‌کند تا کد هدایت کننده آن را بررسی کند و آن را به گزینه ای بسیار امن تبدیل می‌کند.

 با استفاده از Electrum، می‌توان طیف گسترده ای از گزینه‌های امنیتی را سفارشی کرد. Electrum به کاربران این امکان را می‌دهد که کیف پول‌های پیچیده ای مانند کیف پول‌های 2FA یا کیف پول‌های چند امضایی ایجاد کنند که بیشترین انعطاف پذیری را در بین هر کیف پول اختصاصی بیت کوین موجود امروزی ارائه می‌دهد.


 Coinomi: بهترین کیف پول نرم افزاری برای گوشی‌های هوشمند


 کوینومی‌ یک کیف پول دیجیتال متمرکز بر گوشی‌های هوشمند است که از بیش از 200 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و آن را به راه حل ایده آل برای کیف پول چند ارزی موبایل تبدیل می‌کند. کوینومی‌امن ترین کیف پول ارز دیجیتال در این لیست نیست، زیرا نسخه‌های قدیمی‌برنامه کوینومی‌مورد هدف هکرها قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد تغییرات اخیر در کد کوینومی‌این مشکل را برطرف کرده است.

کوینومی‌ به عنوان یک کیف پول موبایلی نسبتا امن برای iOS و اندروید عمل می‌کند، اما بهتر است در ترکیب با یک کیف پول سخت افزاری برای ذخیره مقادیر زیادی ارز دیجیتال به شیوه ای امن استفاده شود. نکته مهم این است که Coinomi به کاربران اجازه می‌دهد تا کلیدهای خصوصی خود را نگه دارند و یک رابط کاربری نسبتاً آسان برای درک ارائه می‌دهد.



لیست بهترین کیف پول‌های دسکتاپ 2022


Ledger Live – رابط کاربری زیبا، عملکرد عالی و ویژگی‌های کاربردی


بدون شک Ledger یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در بازار است – با این حال، ممکن است گیج شوید – لجر در لیست کیف پول‌های سرد قرار داشت، حالا در لیست “بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ” چه می‌کند؟

خب، اجازه بدهید توضیح بدهم – این در واقع به رابط کاربری کیف پول‌های لجر، Ledger Live مربوط می‌شود.

درست است که لجر جزء کیف پول‌های ارز دیجیتال سخت‌افزاری است اما به دلیل رابط کاربری جذاب آن می‌توان آن را در لیست بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال دسکتاپ هم قرار داد. استفاده از لجر آسان است. می‌توانید موجودی حساب‌ها را در صفحه نمایش خود ببینید و گراف‌ها و تغییرات را آنالیز کنید و همچنین تراکنش‌های خود را ردیابی کنید.


Trezor – ویژگی‌های امنیتی برتر، به روز رسانی‌های مداوم


Trezor یکی از دو ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری پیشرو است که بر بازار تسلط دارند. همانند رقیب اصلی خود – لجر -، همچنان در این لیست از بهترین کیف پول‌های رمزنگاری دسکتاپ نیز وجود دارد! این به دلیل رابط کاربری کیف پول است.

به همین دلیل Trezor احتمالاً می‌تواند به عنوان یکی از بهترین کیف پول دسکتاپ بیت کوین رقابت کند.

برخلاف بسیاری از کیف پول‌های دسکتاپ موجود، رابط کاربری Trezor در واقع بسیار ساده است. این کیف پول همه دارایی‌های شما را در یک سمت نشان می‌دهد، و پس از انتخاب یکی از دارایی‌هایی که می‌خواهید مدیریت کنید، می‌توانید آن ارز را ارسال، دریافت، فروش، خرید کنید.


Exodus – قابلیت تعویض داخلی


کیف پول Exodus به هیچ دستگاه سخت‌افزاری متصل نیست (یا فقط یک نمایش بصری از کوین‌های شما که در حقیقت در یک دستگاه سخت‌افزاری نگهداری می‌شوند، نیست).

 این کیف پول دسکتاپ دارای چند ویژگی متمایز است که ممکن است آن را برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال که به دنبال کیف پولی امن برای ذخیره دارایی‌های خود هستند، به یک انتخاب جالب تبدیل کند.با استفاده از این کیف پول می‌توانید پورتفولیوی خود را تنوع ببخشید و دارای یک صرافی درونی است.


Electrum – یکی از محبوب ترین کیف پول‌های بیت کوین


Electrum یکی از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ بیت کوین است. این کیف پول در این صنعت قدیمی‌ است.

این اولین نکته ای است که باید به آن اشاره کرد – طول عمر کیف پول نشان دهنده تمایز و برتری آن استکیف پول‌های دسکتاپ زیادی وجود داشته اند که سعی کرده اند تا حد امکان توجه افراد صنعت را به خود جلب کنند، اما در نهایت شکست خورده اند. با این حال، Electrum از همه آنها بیشتر عمر کرده است.


MyCelium – کیف پول بیت کوین قابل اعتماد و منبع باز


همانند بسیاری از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ موجود، MyCelium یک کیف پول مخصوص ارز دیجیتال است. این بدان معنی است که فقط از یک ارز دیجیتال خاص – بیت کوین – پشتیبانی می‌کند.

این کیف پول مزایا و معایب خاص خود را دارد. عیب اصلی این کیف پول این است که شما را محدود می‌کند و فقط می‌توانید بیت کوین را در کیف پول ذخیره کنید و در صورت داشتن مقداری آلتکوین مجبور به جستجوی کیف پول دیگری برای ذخیره ارز دیجیتال باشید. با این حال، MyCelium در حقیقت سطوح بالایی از امنیت را برای ذخیره بیت کوین، فراهم می‌کند.


بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان


بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان

کیف پول‌های دیجیتال زیادی در بازار موجود هستند. با این حال برخی از آن‌ها به عنوان بهترین کیف پول برای ایرانیان و یا محبوب ترین کیف پول در میان ایرانیان شناخته شده اند.

لیست بهترین کیف پول بیت کوین برای ایرانیان شامل برخی از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری معروف در سطح جهانی نیز می‌شود. لجر و ترزور از جمله محبوب ترین کیف پول‌های دیجیتال بیت کوین برای ایرانیان هستند. علاوه بر آن، برخی کیف پول‌های نرم افزاری نیز در طی سالیان گذشته محبوبیت زیادی میان ایرانیان پیدا کرده اند.

برخی از کیف‌پول‌های مورد علاقه ایرانیان عبارتند از Electrom، Atomic، Exodus، Samourai Wallet و Wasabi Wallet. علاوه بر این، ویژگی CoinJoin که بسیاری از تراکنش‌ها را به صورت دسته‌ای به یکباره ارسال می‌کند و بدین ترتیب ردیابی کیف پول‌ها را سخت‌تر می‌کند، باعث افزایش محبوبیت این کیف پول برای ایرانیان شده است. به گفته چندین توسعه‌دهنده ایرانی، این روزها علاقه به کوین حریم خصوصی zcash نیز بسیار رایج‌تر شده است.

در این متن در مورد انواع کیف پول ارز دیجیتال، معرفی بهترین کیف پول دیجیتال و نحوه ساخت آن ها توضیح داده ایم. توصیه می شود که اگر مقدار زیادی کوین یا دارایی های دیجیتال را نگه داری می کنید، حتما از بیش از یک کیف پول دیجیتال استفاده کنید. شاید این ایده برای شما جالب باشد. در مقاله “آیا لازم است بیشتر از یک کیف پول داشته باشیم؟” توضیح داده ایم که چرا بهتر است بیش از یک کیف پول ارز دیجیتال در اختیار داشته باشید.


قیمت کیف پول دیجیتال


قیمت کیف پول دیجیتال

اگر بیت کوین را فقط در کیف پول ذخیره می‌کنید، باید بدانید که استفاده از کیف پول بیت کوین هیچ هزینه ای برای شما ندارد. با این حال، اگر در حال تکمیل تراکنشی هستید، صاحب صرافی یا دستگاهی که ولت شما را میزبانی می‌کند، بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید، هزینه‌های مختلفی از شما دریافت می‌کند. خرید یک کیف پول می‌تواند از 0 تا 200 دلار یا بیشتر هزینه داشته باشد. اگر از کیف پول به عنوان بخشی از صرافی استفاده می‌کنید، احتمالاً هزینه ثابت چند دلاری یا درصدی از ارزش کل معامله را پرداخت خواهید کرد.

 از طرفی دیگر وابسته به نوع دستگاه انتخابی شما، خرید کیف پول دیجیتال سخت افزاری معمولا بین 100 تا 200 دلار ارززش دارد. با این حال بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری رایگان هستند و حتی برای استفاده برخی از آن‌ها حتی نیاز به داشتن ارز دیجیتال ندارید.



 بررسی و مقایسه قیمت کیف پول ارز دیجیتال


بهترین گزینه برای مبتدی‌ها بهترین گزینه از نظر امنیت بهترین شرایط تعادل بین دسترسی پذیری و امنیت بهترین گزینه برای دسکتاپ بهترین گزینه برای کاربران موبایل
کیف پول Coinbase wallet Trezor Model T Ledger Nano X Exodus Mycelium
قیمت

کیف

پول

رایگان $280 $149 رایگان رایگان

 بهترین راه برای ذخیره بیت‌کوین


انواع مختلفی از کیف‌پول‌ها وجود دارد، اما همه آنها ارزش استفاده را ندارند، زیرا بسیاری از کیف پول‌ها فقط برای کلاهبرداری از افراد ایجاد می‌شوند.

 علاوه بر این، هر زمان که کیف پول جدیدی می‌بینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از آن هیجان زده نشوید و در عوض در بیت‌کوین ردیت یا انجمن بیت‌کوین نظرسنجی کنید تا ابتدا جزئیات بیشتری در مورد کیف‌پول‌های جدید پیدا کنید.

 همچنین، به دنبال قابلیت مولتی-سیگ در کیف پول ارز دیجیتال باشید. با استفاده از این ویژگی می‌توانید کیف‌پول بیت‌کوین خود را حتی امن تر کنید. با این حال، این ویژگی توسط بسیاری از کیف پول‌ها پشتیبانی نمی‌شود


لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از نظر سهولت در استفاده



[cryptocurrency_widget type=”table-wallets” template=”gradient” color=”black” fields=”name,logo,ease_of_use” api=”cryptocompare.com” realtime=”false” search=”false” pagination=”true” rows_per_page=”5″ sort_field=”ease_of_use” sort_direction=”desc”]

لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از نظر امنیت



[cryptocurrency_widget type=”table-wallets” template=”gradient” color=”black” fields=”name,logo,security” api=”cryptocompare.com” realtime=”false” search=”false” pagination=”true” rows_per_page=”5″ sort_field=”security” sort_direction=”asc”]

لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از نظر ناشناس بودن



[cryptocurrency_widget type=”table-wallets” template=”gradient” color=”black” fields=”name,logo,anonymity” api=”cryptocompare.com” realtime=”false” search=”false” pagination=”true” rows_per_page=”5″ sort_field=”anonymity” sort_direction=”asc”]

لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از نظر پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف



[cryptocurrency_widget type=”table-wallets” template=”gradient” color=”black” fields=”name,logo,platforms” api=”cryptocompare.com” realtime=”false” search=”false” pagination=”true” rows_per_page=”5″ sort_field=”platforms” sort_direction=”desc”]

لیست بهترین کیف پول های ارز دیجیتال از نظر تنوع ارز دیجیتال 



[cryptocurrency_widget type=”table-wallets” template=”gradient” color=”black” fields=”name,logo,supported_coins” api=”cryptocompare.com” realtime=”false” search=”false” pagination=”true” rows_per_page=”5″ sort_field=”supported_coins” sort_direction=”asc”]

نتیجه گیری


همانطور که از وجوه نقدی خود در حساب‌های بانکی تان استفاده می‌کنید، کیف پول دیجیتال هم از ارزهای دیجیتال شما محافظت می‌کنند. قبل از ورود به دنیای ارز دیجیتال، باید در مورد کیف پول‌ها اطلاعاتی کسب کنید و بدانید که چطور باید از آن‌ها استفاده کرد. بدون داشتن کیف پول ارز دیجیتال امکان ذخیره سازی و ترید و خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود ندارد. در این مطلب، هر آنچه را که باید در مورد ارزهای دیجیتال بدانید را آموزش داده ایم.

اگر در زمینه موارد ذکر شده، نیاز به کسب راهنمایی دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه درج نمایید و منتظر پاسخ کارشناسان کوین کده باشید.

 صرافی ارز دیجیتال کوین کده  برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل است. جهت ارتباط می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۹۱۳۱۱۳۰۰ || ۰۲۱-۹۱۳۱۱۳۰


ایا این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (4 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x