سختی استخراج بیت‌کوین باز هم کاهش یافت

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط BTC.com، سختی استخراج بیت‌کوین در دو هفته گذشته 2.35 درصد کاهش یافته است که دومین کاهش بزرگ سختی از آغاز سال 2022 است.

سختی استخراج تقریباً هر دو هفته یکبار برای تنظیم سرعت تولید بلوک به روز می شود. به طور کلی، بیت کوین اکنون در مجموع پنج کاهش سختی را در سال جاری ثبت کرده است.

در طول رکودهای عمده بازار ارزهای دیجیتال، دشواری استخراج به طور چشم‌گیری کاهش می یابد. ماینرها که دیگر سودی کسب نمی‌کنند، مجبور می‌شوند تجهیزات خود را خاموش کنند. به عنوان مثال، دشواری استخراج بیت کوین در بدترین روزهای زمستان کریپتو در سال 2018 در بحبوحه مهاجرت گسترده ماینرها بیش از 15 درصد کاهش یافت.

در ژوئن گذشته، سختی استخراج بیت کوین 27.9 درصد در عرض دو هفته سقوط کرد و بزرگترین افت تاریخ را پس از کاهش نرخ هش ارز دیجیتال به دلیل ممنوعیت ماینینگ چین به ثبت رساند. با این حال، معیار سختی استخراج توانست بهبود یابد و در نهایت در ژانویه به بالاترین حد خود رسید. در اوایل ماه مه، سختی استخراج بیت کوین در آستانه یک اصلاح قابل توجه بازار به اوج خود به 31.25 تریلیون رسید.

بیت کوین در حال حاضر تنها با 20.400 دلار معامله می‌شود که از ابتدای سال تاکنون بیش از 55 درصد از ارزش خود را کاهش داده است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط Arcane Research، شرکت‌های استخراج بیت‌کوین تمام کوین‌های استخراج شده خود را در ماه می فروختند که نشان‌دهنده احساسات نزولی آنهاست. ماینرها به دلیل دارایی‌های گسترده خود در میان تأثیرگذارترین شرکت کنندگان بازار هستند. از این رو، بسیاری می‌ترسند که ممکن است ماینرها موج فروش فعلی را تشدید کنند.


5/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل