واچ لیست هفته: تحلیل قیمت BTC، NEAR، FTT، ETC، XMR (22 فروردین)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بیت‌کوین، NEAR، FTT، ETC و XMR در تلاش هستند به سطوح حمایت قوی خود بازگردند که این نشان‌دهنده خرید در افت قیمت ارزهای دیجیتال است.

بیت کوین از بالاترین قیمت 47200 دلار در 5 آپریل به 42107 دلار در 8 آپریل سقوط کرد که نشان دهنده فروش احتمالی تریدرهای کوتاه مدت است که ترجیح داده اند سود خود را مسدود کنند. با این حال، عملکرد قیمت همچنان در یک بازه محدود در طول آخر هفته گیر کرده است، که نشان دهنده تعادل عرضه و تقاضا هستند.

اگرچه شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال در منطقه ترس قرار دارد، اما نهنگ‌های بیت‌کوین در صرافی بیت‌فینکس بی‌قرار بودند و به خرید BTC ادامه دادند.

جالب اینجاست که یک سرمایه‌گذار بزرگ به خرید روزانه ۱ میلیون دلار بیت‌کوین بدون تلاش برای زمان‌بندی بازار، با استفاده از استراتژی میانگین‌گیری هزینه دلار ادامه داد.

Crypto Market Overview

نهنگ دیگری که از این شرایط افت قیمت برای افزودن بیت کوین بیشتر به ذخایر موجود خود استفاده کرد Terra بود. این هفته، کیف پول مرتبط با بنیاد لونا 4130 بیت‌کوین اضافه کرد و مجموع دارایی خود را به 39897.98 بیتکوین رساند.

آیا به دلیل این خریدهای بزرگ بیت‌کوین می‌تواند دوباره رشد کند؟ آیا آلت کوین‌های منتخب نیز در کوتاه مدت بالاتر خواهند رفت؟ بیایید نمودارهای 5 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم که در صورت بهبود احساسات بازار ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند. در ادامه با تحلیل قیمت BTC، NEAR، FTT، ETC، XMR (22 فروردین) همراه باشید.



BTC/USDT


بیت کوین در 7 آپریل از سطح حمایت 42,594 دلار عقب نشینی کرد، اما گاوها نتوانستند مانع را در EMA 20 روزه (43,922 دلار) در 8 آپریل برطرف کنند. ممکن است همین عامل باعث افزایش فروش توسط تریدرها شده باشد تا در نتیجه قیمت را به زیر حمایت 42,594 دلاری بکشاند.

BTC daily

یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها در حال تلاش برای دفاع از میانگین متحرک ساده 50 روزه (42620 دلار) هستند. اگر گاوها قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (43923 دلار) برسانند و حفظ کنند، امکان وقوع شرایط بازه محدود در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت. ممکن است جفت BTC/USDT برای چند روز بین SMA 50 روزه و SMA 200 روزه (48219 دلار) در نوسان باشد.

در مقابل، یک جهش ضعیف از SMA 50 روزه نشان دهنده عدم خرید تهاجمی‌در سطوح فعلی است. خرس‌ها سعی می‌کنند از این فرصت استفاده کنند و این جفت را به زیر SMA 50 روزه ببرند. اگر آنها موفق شوند، ارزش این جفت می‌تواند به سطح روانی 40000 دلار سقوط کند و اگر این سطح نیز شکست بخورد، توقف بعدی ممکن است خط حمایت کانال صعودی باشد.

BTC 4-hour chart

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که بازگشت حمایت 42594 دلاری در 20-EMA شکست خورده است. این نشان دهنده فروش توسط خرس‌ها در سطوح بالاتر است.

20-EMA در حال سقوط به سمت پایین است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی است که نشان دهنده مزیت برای فروشندگان است.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 42000 دلار برسد، فروش می‌تواند تشدید شود. سپس این جفت می‌تواند به 40000 دلار کاهش یابد که در آن خریداران ممکن است دوباره تلاش کنند تا این کاهش را متوقف کنند.

از طرف دیگر، شکست و بسته شدن بالای 20-EMA می‌تواند درها را برای بازیابی احتمالی 50-SMA باز کند. گاوها باید قیمت را به بالای 45400 دلار رسانده و حفظ کنند تا قدرت را در بازار به دست بگیرند.



NEAR/USDT


Near Protocol (NEAR) به دلیل مقاومت بالاسری شدید در 20 دلار در 8 آپریل به شدت کاهش یافت و ویک بلند روی کندل روز نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت بالا سری دفاع می‌کنند.

Near Daily chart

جفت NEAR/USDT می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (15 دلار) سقوط کند و همین می‌تواند به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها همچنان به خرید در افت قیمت ادامه می‌دهند. سپس گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این جفت را به بالاترین حد خود برسانند. افزایش متحرک نمایی 20 روزه و RSI در محدوده مثبت، مزیتی را برای خریداران به همراه دارد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، ممکن است که تریدرها شدیدا تمایل به ذخیره سود خود داشته باشند. این می‌تواند شرایط را برای کاهش احتمالی SMA 50 روزه (12 دلار) فراهم کند.

Near 4-hour Chart

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت چندین بار از زیر 50-SMA جهش کرده است. این نشان می‌دهد که خریداران همچنان به انباشت دارایی در کاهش قیمت ادامه می‌دهند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 20-EMA برسد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد قیمت را به سمت 20 دلار برسانند.

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و زیر 16 دلار باقی بماند، تریدرهای کوتاه مدت ممکن است به سرعت خروج کنند. این موضوع می‌تواند این جفت ارز را به سمت 14.50 دلار بکشاند. اگر این سطح شکست خورد، خرس‌ها دوباره کنترل بازار را به دست می‌گیرند.



FTT/USDT


توکن FTX (FTT) در 24 مارس شکست و بالای 49 دلار بسته شد، اما گاوها نتوانستند در طول آزمایش مجدد، قیمت را به سطح حمایت برسانند. قیمت به زیر SMA 200 روزه (47 دلار) کاهش یاقت و به SMA 50 روزه (45 دلار) رسیده است.

ftt daily chart

یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران در حال تلاش برای دفاع از SMA 50 روزه هستند. اگر گاوها قیمت را به بالای SMA 200 روزه و مقاومت سربار در 49 دلار برگردانند، خرید زیادی در سطوح پایین‌تر شکل می‌گیرد.

شتاب صعودی می‌تواند با شکست افزایش یابد و به بالای 54 دلار بسته شود. سپس جفت FTT/USDT می‌تواند به هدف الگوی 66 دلار برسد.

برعکس، اگر قیمت نتواند از SMA 200 روزه عبور کند، احتمال شکست به زیر خط روند صعودی مثلث افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ممکن است به 40 دلار و بعداً به 37 دلار کاهش یابد.

ftt 4-hour chart

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که این جفت در داخل یک الگوی کانال نزولی سقوط کرده است. اگرچه خرس‌ها قیمت را به زیر خط حمایت کانال کشاندند، اما نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که شکست زیر کانال احتمالا تله خرس‌ها بوده است.

اگر گاوها قیمت را به بالای 20-EMA برسانند و حفظ کنند، این جفت می‌تواند تا 50-SMA افزایش یابد. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها بر آن غلبه کنند، توقف بعدی می‌تواند خط روند نزولی باشد. شکست و بسته شدن بالای این مانع می‌تواند نشان دهنده تغییر احتمالی روند باشد.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر 44 دلار سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود.



ETC/USDT


اتریوم کلاسیک (ETC) با شکست و بسته شدن بالای مقاومت سربار در 38 دلار، یک الگوی کف دوگانه تشکیل داد. سپس قیمت در 29 مارس به هدف

الگوی 52 دلار رسید، که در این سطح ذخیره سود صورت می‌گیرد. این عامل توانست قیمت را به سطح شکست در 38 دلار برساند.

etc daily chart

خریداران سعی خواهند کرد تا سطح شکست را به 38 دلار تغییر دهند. اگر آنها موفق شوند، احتمالا  احساسات بازار را از فروش در قیمت‌های بالا به خرید در قیمت‌های پایین تغییر خواهد داد.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از 38 دلار بازگردد و به بالای 45 دلار شکست بخورد، احتمالا نشان می‌دهد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. خریداران دوباره سعی خواهند کرد جفت ETC/USDT را به 53 دلار برسانند. شکست و بسته شدن بالاتر از این سطح، نشانه از سرگیری حرکت صعودی خواهد بود.

اگر قیمت پایین تر ادامه یابد و به زیر SMA 50 روزه (35 دلار) سقوط کند، این دیدگاه مثبت باطل می‌شود.

etc 4 hour chart

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که این جفت با قدرت از سطح 38 دلار بازگشته است، اما گاوها در تلاش برای حفظ قیمت بالای 20-EMA هستند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتری می‌فروشند.

یک نکته مثبت جزئی این بوده است که گاوها از 20-EMA خیلی شکست نخورده اند. این امر احتمال شکست بالاتر از این مقاومت را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیافتد، قیمت می‌تواند تا 50-SMA افزایش یابد. شکست و بسته شدن بالاتر از این مقاومت می‌تواند شرایط را برای افزایش احتمالی تا 48 دلار و سپس به 53 دلار فراهم کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 38 دلار برسد، فروش می‌تواند تشدید شود و جفت به 32 دلار کاهش یابد.



XMR/USDT


مونرو (XMR) با شکست و بسته شدن بالای خط روند نزولی، یک تغییر روند بالقوه را نشان داده است. اگرچه خرس‌ها سعی کردند قیمت را به زیر خط روند نزولی برگردانند، اما گاوها تسلیم نشدند.

xmr daily chart

خرس‌ها تلاش می‌کنند افزایش قیمت را در مقاومت فوری 239 دلار متوقف کنند، اما دنباله بلند روی کندل امروز نشان دهنده خرید در سطوح پایین‌تر است. شیب صعودی متحرک نمایی 20 روزه (216 دلار) و RSI در محدوده مثبت نشان دهنده مزیت برای خریداران است.

اگر خریداران قیمت بالای 239 دلار را حفظ کنند، XMR/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا 255 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت از مقاومت بالای ۲۳۹ دلار دفاع می‌کنند. شکست و بسته شدن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه ای از تضعیف حرکت صعودی خواهد بود. سپس این جفت می‌تواند به SMA 50 روزه (190 دلار) کاهش یابد.

xmr 4 hour chart

این جفت در چند روز گذشته در یک روند صعودی تدریجی قرار داشته است. شکست گاوها در حفظ قیمت بالای 239 دلار باعث ذخیره سود از سوی تریدرهای کوتاه مدت شد اما خرس‌ها نتوانستند این جفت را به زیر 20-EMA بکشند. این نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است.

اگر خریداران قیمت را بالای 239 دلار برسانند و حفظ کنند، ممکن است روند صعودی تسریع شود. از طرف دیگر، اگر قیمت یک بار دیگر از 239 دلار کاهش یابد، ممکن است این جفت به 209 دلار کاهش یابد و برای چند روز در محدوده بین این دو سطح باقی بماند.



ایا مطلب ارائه شده برای شما موثر است؟


 

4.3/5 - (6 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل