اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوین

آیا بیت‌کوین به ۱۳.۰۰۰ دلار سقوط خواهد کرد؟

بیت کوین (BTC) امروز در آستانه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر روز، با کاهش بیشتری مواجه شد. در حال حاضر براساس اطلاعات کوین مارکت کپ بیت‌کوین در حدود 20.620 دلار معامله می‌شود که نشان دهنده‌ی کاهش 10 درصدی در 24 ساعت گذشته است. بزرگترین ارز دیجیتال جهان از هفته گذشته تاکنون پس از اعلام نرخ تورم بالاتر از حد انتظار در ایالات متحده، 30 درصد سقوط کرده است.

اکنون تمرکز روی این است که بیت‌کوین چه واکنشی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر امروز نشان خواهد داد. زمانی که فدرال رزرو در اوایل ماه مه نرخ بهره را افزایش داد، بیت کوین سقوط کرد و احتمالاً این بار نیز اتفاقاتی خوبی در انتظار این ارز دیجیتال نخواهد بود.

شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند که اگر این روند نزولی ادامه پیدا کند، BTC در آستانه سقوط تا 13.000 دلار قرار خواهد گرفت.

پس از اینکه فدرال رزرو در 4 می نرخ بهره را افزایش داد، بیت‌کوین بیش از 8 درصد کاهش قیمت داشت. سپس با تشدید اوضاع نامناسب بازار ارزهای دیجیتال، بیتکوین 28 درصد دیگر کاهش یافت و به 28.000 دلار در هفته بعد رسید.

آخرین بار، فدرال رزرو نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد. بر اساس داده‌های گروه CME، اکنون، با توجه به ارقام تورم، معامله گران انتظار افزایش 75 واحدی توسط بانک مرکزی را دارند.

پیتر برانت، معامله‌گر ارزهای دیجیتال اخیراً پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت‌کوین (BTC) می‌تواند تا 13.000 دلار کاهش یابد، زیرا الگوی سقف دوقلو (double top pattern) برای BTC رقم خورده است. یک سیگنال منفی از سوی فدرال رزرو به احتمال زیاد امکان درستی این پیش بینی را افزایش خواهد داد.

مطالعه بیشتر
ثبت بدترین عملکرد ماهانه تاریخ بیت‌کوین در ژوئن 2022

کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر 20.000 دلار باعث موجی از لیکوییدی‌ها خواهد شد و به نوبه خود میزان بیت‌کوین‌های بیشتری وارد بازار خواهد کرد. بیت‌کوین در دو روز گذشته نزدیک به 1 میلیارد دلار موقعیت لیکویید شده داشته است و این روند احتمالاً همچنان ادامه خواهد داشت.


منبع: CoinGape

5/5 - (1 امتیاز)

marziye timori

کارشناس نرم افزار کامپیوتر، مترجم و علاقه مند به حوزه کریپتوکارنسی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x