اخبار بیت کوینمعرفی و بررسی رمزارزها

۱۰ ارز منتخب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲

در این مبحث می خوایند که بیت کوین چیست؟ و ۱۰ ارز منتخب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ کدام است؟ در حال حاضر، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در درازمدت سودآور بوده است، اما می‌بایست که قبل از سرمایه‌گذاری در مورد بازار اطلاعاتی داشته باشید.



بیت کوین چیست؟


بیتکوین اولین ارز موفق مبتنی بر بلاک چین است که در سال 2009 وارد بازار شد. بیت‌کوین یک ارز دیجیتالی است که بدون هرگونه کنترل مرکزی یا نظارت بانک‌ها یا مقامات دولتی عمل می‌کند. بیت کوین به عنوان اولین رمزارز شناخته شده است.

بیت کوین بیشتر از هر کوین دیجیتال دیگری پذیرفته شده است. عمدتاً به این دلیل که مدت طولانی تری وجود داشته است. بیت کوین هنوز اولین انتخاب بسیاری از سرمایه گذاران رمزارز است که آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و نگهداری در مارس 2022 تبدیل می‌کند.

ارز دیجیتال بیت کوین

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022

 


1.اتریوم (ETH)


اولین جایگزین بیت‌کوین در لیست ما، اتریوم (ETH)، یک پلت فرم نرم افزاری غیرمتمرکز است که امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) بدون هیچ گونه مشکل، کلاهبرداری، کنترل یا دخالت شخص ثالث را فراهم می‌کند.

هدف اتریوم ایجاد مجموعه ای غیرمتمرکز از محصولات مالی است که هر کسی در جهان، صرف نظر از ملیت، قومیت یا مذهب، می‌تواند آزادانه به آن دسترسی داشته باشد.

این موضوع، مساله را برای برخی از کشورها قانع‌کننده‌تر می‌کند، زیرا کسانی که زیرساخت‌های دولتی و هویت دولتی ندارند می‌توانند به حساب‌های بانکی، وام‌ها، بیمه، یا انواع محصولات مالی دیگر دسترسی داشته باشند.

 


2. لایت کوین (LTC)


لایتکوین (LTC) که در سال 2011 راه‌اندازی شد، یکی از اولین ارزهای دیجیتال بود که راه بیت کوین را دنبال کرد و اغلب از آن به عنوان “نسخه‌ی نقره در مقایسه با نسخه طلای(اصلی) بیت کوین” یاد می‌شود. این ارز توسط چارلی لی، فارغ‌التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل ایجاد شد.ارز دیجیتال لایت کوین

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

لایت‌کوین مبتنی بر یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی‌شود و از رمزگذاری به عنوان PoW استفاده می‌کند که می‌تواند با کمک واحدهای پردازش مرکزی مصرف کننده (CPU) رمزگشایی شود. اگرچه لایت کوین از بسیاری جهات مانند بیت کوین است، اما نرخ تولید بلوک سریع تری دارد و در نتیجه زمان تایید تراکنش سریع تری را ارائه می‌دهد.

تا 14 مارس 2022، لایت کوین دارای ارزش بازار 7.4 میلیارد دلاری و ارزش هر توکن در حدود 106 دلار است که آن را به بیست و یکمین ارز دیجیتال بزرگ در جهان تبدیل می‌کند.

مطالعه بیشتر
همزمان با رشد بیت‌کوین و آلت کوین‌ها ارزش بازار ارزهای دیجیتال به 1 تریلیون دلار رسید!


3. کاردانو (ADA)


Cardano (ADA) یک ارز دیجیتال «اثبات سهام اوروبوروس »است که با رویکردی مبتنی بر تحقیق توسط مهندسان، ریاضیدانان و کارشناسان رمزنگاری ایجاد شده است. این پروژه توسط چارلز‌هاسکینسون، یکی از پنج بنیانگذار اولیه، تأسیس شد. اعضای اتریوم پس از اختلاف نظر با مسیری که اتریوم در پیش گرفته بود، او را ترک کرد و بعداً به ایجاد کاردانو کمک کرد.

تیم پشتیبان کاردانو، بلاکچین خود را از طریق آزمایش‌های گسترده و تحقیقات بررسی شده ایجاد کرد. محققین این پروژه بیش از 120 مقاله در مورد فناوری بلاک‌چین در طیفی از موضوعات نوشته اند.

با توجه به این فرآیند سخت، به نظر می‌رسد Cardano در میان همتایان خود در PoS و همچنین سایر ارزهای دیجیتال بزرگ متمایز است. به کاردانو لقب «قاتل اتریوم» نیز داده شده است، زیرا گفته می‌شود بلاک چین آن توانایی بیشتری دارد.

گفته می‌شود، کاردانو هنوز در مراحل اولیه خود است. اگرچه اتریوم را در مدل اجماع PoS شکست داده است، اما هنوز از نظر برنامه‌های DeFi راه درازی در پیش دارد.



4. پولکادات (DOT)


پولکادات (DOT) یک ارز دیجیتال PoS منحصر به فرد است که هدف آن ارائه قابلیت همکاری در میان سایر بلاک‌چین‌ها است. پروتکل پولکادات برای اتصال بلاک‌چین‌های مجاز و بدون مجوز و همچنین اوراکل‌ها طراحی شده است تا به سیستم‌ها اجازه دهد با هم تحت نظر یک مجموعه کار کنند. جزء اصلی پولکادات زنجیره رله آن است که امکان همکاری شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

Polkadot توسط گاوین وود، یکی دیگر از بنیانگذاران اصلی پروژه اتریوم که نظرات متفاوتی در مورد آینده پروژه داشت، ایجاد شد. از 14 مارس 2022، پولکادات دارای ارزش بازار تقریباً 17.4 میلیارد دلار است و یک DOT به قیمت 17.59.17 دلار معامله می‌شود.

 



5. بیت کوین کش (BCH)


بیت‌ کوین‌ کش BCH جایگاه مهمی‌در تاریخ آلت کوین‌ها دارد زیرا یکی از اولین و موفق ترین‌هارد فورک‌های بیت کوین اصلی است. در دنیای ارزهای دیجیتال، فورک‌ها در نتیجه بحث‌ها و مشاجرات بین توسعه‌دهندگان و استخراج‌کنندگان اتفاق می‌افتد.ارز دیجیتال بیت کوین کش

با توجه به ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، تغییرات کلی در کد توکن یا کوین باید به توجه به توافق عمومی‌انجام شود. مکانیسم این فرآیند با توجه به  قیمت ارز ‌دیجیتال خاص متفاوت است.

BCH در آگوست 2017 در نتیجه انشعاب از بیت‌ کوین متولد شد. بحثی که منجر به ایجاد BCH شد با موضوع مقیاس پذیری ارتباط داشت.

شبکه بیت‌ کوین محدودیتی در اندازه بلوک‌ها دارد:1 مگابایت. بیت کوین کش اندازه بلوک را از 1 مگابایت به 8 مگابایت افزایش می‌دهد، با این ایده که بلوک‌های بزرگتر می‌توانند تراکنش‌های بیشتری را در خود نگه دارند و بنابراین سرعت تراکنش افزایش می‌یابد. همچنین تغییرات دیگری از جمله حذف پروتکل Segregated Witness که بر فضای بلوک تأثیر می‌گذارد، ایجاد می‌کند.

مطالعه بیشتر
سقوط بیت‌کوین به زیر 20 هزار دلار و کاهش 8 درصدی یونی سواپ در بحبوحه حمله فیشینگ


6.استلار (XLM)


Stellar (XLM) یک شبکه بلاک‌چین باز است که برای ارائه راه حل‌های سازمانی از طریق اتصال موسسات مالی به منظور تراکنش‌های بزرگ طراحی شده است.

تراکنش‌های عظیم بین بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری – که معمولاً چندین روز طول می‌کشد، شامل تعدادی واسطه و هزینه زیادی می‌شود – اکنون تقریباً بلافاصله و بدون واسطه انجام می‌شوند و برای کسانی که معامله را انجام می‌دهند هزینه‌ای کم یا هیچ هزینه‌ای ندارد.

اگرچه Stellar خود را به عنوان یک بلاک‌چین سازمانی برای تراکنش‌های سازمانی معرفی کرده است، اما همچنان یک بلاکچین باز است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

این سیستم امکان تراکنش بین هر ارز را فراهم می‌کند. واحد پول اصلی Stellar Lumens (XLM) است. شبکه از کاربران می‌خواهد که Lumens را نگه دارند تا بتوانند در این شبکه تراکنش انجام دهند.



7. دوج کوین (DOGE)


دوج‌کوین (DOGE) که توسط برخی به عنوان “میم کوین” اصلی شناخته می‌شود، در سال 2021 قیمت آن به شدت رشد داشت و باث جنجال در بازار شد.

این کوین که از تصویر Shiba Inu به عنوان آواتار خود استفاده می‌کند، توسط برخی از شرکت‌های بزرگ، از جمله Dallas Mavericks، Kronos، و شاید مهم‌ترین آنها SpaceX، یک سازنده هوافضای آمریکایی متعلق به ایلان ماسک، به عنوان روش پرداخت پذیرفته شده است.

دوجکوین توسط دو مهندس نرم‌افزار به نام‌های بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال 2013 ایجاد شد. بنا بر گزارش‌ها، مارکوس و پالمر این کوین را به عنوان یک شوخی ایجاد کردند و در مورد رشد قیمتهای شدید آن در بازار ارزهای دیجیتال اظهار نظر کردند.



8.بایننس کوین (BNB)


بایننس کوین (BNB) یک ارز دیجیتال کاربردی است که به عنوان یک روش پرداخت برای کارمزدهای مرتبط با معاملات در صرافی بایننس عمل می‌کند. این سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است. کسانی که از این توکن به عنوان وسیله پرداخت برای در این صرافی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، در تریدهای خود از تخفیفاتی برخوردار می‌شوند.

بلاک چین بایننس کوین همچنین پلتفرمی‌است که صرافی غیرمتمرکز بایننس در آن فعالیت می‌کند. صرافی Binance توسط Changpeng Zhao تأسیس شد و یکی از پرکاربردترین صرافی‌ها در جهان بر اساس حجم معاملات است.



9.تتر (USDT)


تتر (USDT) یکی از اولین و محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها – رمزارزهایی است که هدف آن‌ها پیوند دادن ارزش بازار خود به یک ارز یا سایر نقاط مرجع خارجی برای کاهش نوسان است.

از آنجایی که اکثر ارزهای دیجیتال، حتی ارزهای اصلی مانند بیت کوین، دوره نوسانات مکرری را تجربه کرده اند، در مورد قیمت تتر می توان گفت، تتر و سایر استیبل کوین‌ها تلاش می‌کنند تا نوسانات کمتری داشته باشند تا بتوانند کاربران محتاط تر را به خود جلب کنند. این سیستم به کاربران این امکان را می‌دهد که راحت تر از سایر ارزهای دیجیتال نقل و انتقالات را به تتر (دلار دیجیتال)انجام دهند.

مطالعه بیشتر
بازگشت قیمت بیت‌کوین با شروع موج خرید نهنگ‌ها


10.مونرو (XMR)


Monero XMR یک ارز امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است. این رمزارز منبع باز در آپریل 2014 راه‌اندازی شد و به زودی مورد توجه جامعه ارزدیجیتال و علاقه مندان به آن قرار گرفت. توسعه این ارز دیجیتال کاملاً مبتنی بر کمک مالی و جامعه محور است.

Monero با تمرکز شدید بر تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری راه‌اندازی شده است و با استفاده از تکنیک خاصی به نام «امضای حلقه»، حریم خصوصی کامل را امکان‌پذیر می‌سازد.

با این تکنیک، گروهی از امضاهای رمزنگاری ظاهر می‌شوند که شامل حداقل یک شرکت‌کننده واقعی است.اما این شرکت کننده واقعی را نمی‌توان را جدا کرد زیرا همه آنها معتبر به نظر می‌رسند.

10 ارز دیجیتال منتخب برای سرمایه گذاری 2022

نتیجه گیری 

امروزه، همه در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای شروع سود و شروع پس انداز برای آینده هستند. بلاک چین فناوری است که امکان وجود ارزدیجیتال (از جمله موارد دیگر) را فراهم می‌کند. امروزه، در حالی که بسیاری از کاربران دنیای ارز دیجیتال تفاوت‌های بین ارز‌دیجیتال و توکن را بهتر درک می‌کنند.

در عین حال، بیت کوین یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال است که فناوری بلاک چین برای آن اختراع شده است.ارزهای دیجیتال معتبری در بازار وجود دارند که ارزش آن‌ها در طول سال‌ها رشد داشته است. در این مقاله، ضمن معرفی بیت کوین، 10 ارز‌دیجیتال سودآور برای خرید و نگهداری در 2022 را معرفی کرده ایم.

هدف این مطلب در مورد آموزش صفر تا صد بیت کوین به صورت رایگان این است که با معرفی برخی از مهم ترین ارزهای دیجیتال معتبر که می‌توان برای سرمایه گذاری در سال 2022 در نظر گرفت، آماده سرمایه گذاری های بلند مدت و کوتاه مدت شوید.

البته کوین کده توصیه سرمایه گذاری ندارد، چرا که شرایط مالی و سرمایه گذاری هر فردمتفاوت است. تنها  توصیه می‌شود که قبل از سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال در مورد ارز موردنظر خود تصمیم گیری کرده و سپس اقدام کنید.

صرافی کوین کده ، صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل است. جهت ارتباط می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۹۱۳۱۱۳۰۰ || ۰۲۱-۹۱۳۱۱۳۰۰

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x