آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال

آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال مبحثی است که امروزه توسط بسیاری از کاربران جست وجو می شود. مانند هر سرمایه گذاری دیگری باید قبل از ورود به دنیای ارز‌دیجیتال، اطلاعات اساسی در مورد نحوه عملکرد و نحوه ارزش گذاری و تعاریف این بازار کسب کنید. بسیاری از کاربران علاقه مند به ورود به دنیای ارز دیجیتال هستند اما نمی‌دانند که باید چطور و از کجا شروع کنند. در این مقاله سعی کرده ایم که مفاهیم پایه‌ای و اساسی را برای ورود به ارز ‌دیجیتال جمع‌آوری کنیم. خواندن این مقاله و تحقیق بیشتر در مورد مفاهیم پایه‌ای ارز‌دیجیتال برای همه افراد مبتدی توصیه می شود



رمزارز چیست؟


رمز ارز چیست

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال یا مجازی است که با رمزنگاری ایمن می‌شود و همین عامل امکان تقلب یا هزینه مضاعف آن را تقریبا غیرممکن می‌کند. بسیاری از ارزهای دیجیتال، شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هست. بلاک چین یک دفتر کل توزیع‌ شده است که توسط شبکه‌ای متفاوت از رایانه‌ها اجرا می‌شود، است. یکی از ویژگی‌های مشخص ارزهای دیجیتال این است که معمولاً توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی‌شوند و از نظر تئوری از دخالت یا دستکاری دولت‌ها در امان می‌مانند.



هدف از سرمایه گذاری ارز دیجیتال 


اول از همه در مورد این فکر کنید که چرا می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنید؟! شاید اساسی ترین سوالی که باید قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال از خود بپرسید این است که چرا این کار را انجام می‌دهید. ابزار سرمایه گذاری بی شماری وجود دارد که بسیاری از آنها ثبات بیشتر و ریسک کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارند.

آیا صرفاً به دلیل مرسوم بودن ارزهای دیجیتال به آن علاقه دارید؟ یا دلیل قانع‌کننده‌تری برای سرمایه‌گذاری در یک یا چند توکن دیجیتال خاص وجود دارد؟ البته، ممکن است اهداف متنوعی برای انجام این کار داشته باشید و یا صرفا بخواهید که در این دنیای سرمایه گذاری کمی‌کاوش کنید. هدف شما هر آنچه که هست باید قبل از ورود در مورد هدف و نحوه عمل خود در ارز دیجیتال با آگاهی و دانش توام باشد.



آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ایده خوبی است؟


آیا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ایده خوبی است؟

در حالی که تحلیلگران به سرمایه گذاران در مورد ماهیت بی ثبات و غیرقابل پیش بینی رمزارزها هشدار می‌دهند، با این حال برخی از سرمایه گذاران مایلند برای دریافت پاداش احتمالی ریسک کنند. بسیار مهم است که قبل از ورود به دنیای ارز دیجیتال و شروع سرمایه گذاری تحقیقات خود را انجام دهید تا مشخص کنید آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال برای شما مناسب است یا خیر.



چگونه درباره ارز دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنم؟


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزهای دیجیتال، به جامعه آنلاین سرمایه گذاران و علاقه مندان ارزهای دیجیتال، مانند انجمن‌های Reddit بپیوندید تا ببینید افراد در مورد چه ارزی و چه شرایطی بیشتر صحبت می‌کنند، وایت پیپر ارزها را تا در مورد پروژه ارز دیجیتالی که در نظر دارید اطلاعات جزئی خاصی کسب کنید. وایت پیپر هر پروژه باید راحتی در دسترس داشته باشد – اگر اینطور نیست، اصلا سراغ آن نروید.

حتما قبل از سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال در مورد ارزها، کیف‌پول‌ها و نحوه انتقال در هر شبکه اطلاعات مفیدی را کسب کنید. این اطلاعات را همچنین می‌توانید از وبلاگ و نوشته‌های سایت‌های مختلف جمع‌آوری کنید.

اینترنت از اطلاعات مرتبط با دنیای ارز‌دیجیتال اشباع شده است. اطلاعاتی زیادی در قالب اینفوگرافیک‌ها، عکس‌ها، دوره‌های آموزشی، ویدیو‌‌ها در سایت های مختلف مانند آپارات و یوتیوب و غیره وجود دارد. با این حال ما در وبلاگ کوین کده، اطلاعات گزیده ای در مورد وایت پیپرها، کیف‌پول‌ها، بلاک‌چین‌ها و رمزارزها برای سهولت کار شما فراهم کرده ایم.



چطور ارز دیجیتال بخرم؟


راه‌های زیادی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد، اگرچه در دسترس‌ترین روش برای افراد مبتدی احتمالاً صرافی متمرکز است. صرافی‌های متمرکز به‌عنوان شخص ثالثی عمل می‌کند که بر تراکنش‌ها نظارت داشته تا به مشتریان اطمینان دهند در قبال پول فیاتی که پرداخت می‌کنند، ارز دیجیتال موردنظر خود را دریافت می‌کنند. این صرافی‌ها معمولاً کریپتو را با نرخ بازار می‌فروشند و بابت کارمزد جنبه‌های مختلف خدمات خود پول در می‌آورند.

چطور ارز دیجیتال بخرم؟

برای مثال صرافی ارز دیجیتال کوین کده خدمات متنوع در زمینه خرید و فروش و ترید ارزهای دیجیتال متنوع از جمله رمزارزهای متاورس و انواع توکن‌ها فراهم می‌کند. کار کردن با این صرافی ساده و ایمن است.

اگر بیشتر به حساب‌های کارگزاری سنتی عادت دارید، چند کارگزار آنلاین وجود دارند که به بازار ارزهای دیجیتال و همچنین سهام دسترسی دارند. از جمله کارگزاران آنلاین معتبر عبارتند از Robinhood، Webull، SoFi Active Investing و TradeStation. صرافی‌هایی مانند Coinbase، Gemini و Kraken، به شما امکان دسترسی به دارایی‌های اصلی مانند سهام و اوراق قرضه را نمی‌دهند، اما معمولاً گزینه‌های ارزهای دیجیتال و روش‌های ذخیره‌سازی رمزارز روی پلتفرم مناسب تری را ارائه می‌کنند. اگرچه استفاده از صرافی‌های متمرکز نسبتاً آسان است، اما با توجه به حجم ارز دیجیتالی که از طریق آن‌ها جریان پیدا می‌کند، می‌توانند هدف جذابی برای هکرها باشند.

برای کاربران پیشرفته‌تر، صرافی‌های غیرمتمرکز وجود دارد که کارمزد آنها کمتر از هزینه‌های پرداخت شده توسط سیستم عامل‌های متمرکز می‌باشد. استفاده از آن‌ها می‌تواند دشوارتر باشد و نیاز به دانش فنی بیشتری داشته باشد، اما در مقابل برخی از مزایای امنیتی بهتری را نیز ارائه می‌دهند، زیرا هیچ هدف واحدی برای حمله سایبری وجود ندارد. ارزهای دیجیتال را می‌توان از طریق معاملات نظیر به نظیر نیز معامله کرد.



چطور رمزارز خود را ایمن نگه دارم؟


هنگامی‌که تصمیم به خرید رمزارز گرفتید و تعیین کردید که می‌خواهید در کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، در این مرحله باید تصمیم بگیرید که چطور می‌خواهید آن را به صورت ایمن ذخیره کنید.

نحوه ذخیره ارز‌دیجیتال یک تصمیم مهم است. دارایی‌های ارزدیجیتال به یک کلید خصوصی نیاز دارند که مالکیت ارزهای دیجیتال را ثابت می‌کند و برای انجام تراکنش‌ها ضروری است. اگر کلیدهای خصوصی خود را گم کنید، ارز‌دیجیتال خود را از دست داده اید. به همین ترتیب، اگر شخصی کلیدهای خصوصی شما را دریافت کند، می‌تواند رمزارزهای شما را هر طور که بخواهد مصرف کند.

صاحبان کریپتو از کیف پول‌های دیجیتال برای ذخیره ایمن دارایی‌های خود استفاده می‌کنند. هنگام انتخاب نوع ذخیره ارز دیجیتال و استفاده از کیف پول‌های دیجیتال باید گزینه‌هایی را مد نظر داشته باشید.



ذخیره‌سازی روی پلتفرم:


برخی افراد ترجیح می‌دهند ارز دیجیتال خود را در صرافی یا پلتفرمی‌که آن را دریافت کرده اند نگه دارند. این روش دارای مزیت‌هایی است. با استفاده از این روش، مسایل پیچیده را به شخص ثالثی واگذار می‌کند که احتمالا تخصص بیشتری دارد. در این روش، شما مجبور نیستید کلیدهای خصوصی خود را دنبال کنید. همه اطلاعات در هنگام ورود به سیستم وجود دارد. ایراد این روش این است که اگر ارائه دهنده خدمات یک نقض امنیتی خارج از کنترل شما داشته باشد، یا اگر شخصی اطلاعات شخصی شما را هک کند، ارز دیجیتال شما ممکن است در خطر باشد. ذخیره‌سازی روی پلتفرم اغلب توسط افرادی استفاده می‌شود که ممکن است بخواهند ارزدیجیتال خود را به زودی معامله کنند یا می‌خواهند در برنامه‌های سهام و پاداش صرافی‌ها شرکت کنند.



کیف پول‌های غیر تضمینی:


به دلیل خطر هک کردن، باقی ماندن نگه داشتن دارایی‌های سنگین در  صرافی‌های ارز‌دیجیتال برای مدت طولانی‌تر می‌تواند خطرناک باشد. اگر آماده هستید که ارز‌دیجیتال خود را برای مدت طولانی ذخیره کنید، گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد. به طور کلی کیف پول‌های ارز‌دیجیتال به دو دسته کیف‌پول گرم و کیف‌پول سرد تقسیم می‌شوند. کیف‌پول‌های گرم به فضای آنلاین متصل هستند که همین عامل می‌تواند استفاده از آنها را آسان تر کند اما شما را در معرض آسیب پذیری‌های امنیتی قرار می‌دهد. کیف پول‌های سرد، ابزارهای فیزیکی آفلاین هستند که برای هر کسی که آنها را در اختیار ندارد، قابل دسترسی نیست.



 مزایا و معایب سرمایه گذاری ارز دیجیتال


 مزایا و معایب سرمایه گذاری ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز‌دیجیتال و سرمایه گذاری ارزدیجیتال از جمله سرمایه گذاری بیت کوین دارای مزایا و معیاب متعددی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:



مزایای ارز دیجیتال




معایب ارزهای دیجیتال


5/5 - (11 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل