اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتال

هاوینگ سه گانه اتریوم چیست؟

هاوینگ (Halvening) مفهومی است که در آن پاداش استخراج رمز ارزها به منظور کاهش انتشار ارز به نصف تقسیم می‌شود. هاوینگ فشار کاهش‌دهنده‌ای بر قیمت دارایی در بازار ایجاد می‌کند، زیرا به دلیل کاهش عرضه، ماینرها فشار فروش کمتری را ایجاد می‌کنند.

هاوینگ از قانون ساده اقتصادی عرضه و تقاضا پیروی می‌کند، به همین دلیل است که همیشه قبل از هاوینگ شاهد شروع یک چرخه صعودی خواهیم بود.

در مورد اتریوم به‌جای کاهش خودکار پاداش‌های ماینر، اتریوم از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کند که جامعه آن را تأیید یا رد می‌کند. با کمک به‌روزرسانی‌ها و چند EIP، پاداش استخراج‌کنندگان ETH از 5 به 2 ETH کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر، ماینرهای بلاک چین اتریوم روزانه 6500 بلاک جدید تولید می‌کنند یعنی چیزی در حدود 13000 اتریوم اما با به‌روزرسانی مرج اتریوم، انتشار اتریوم به‌طور تصاعدی کاهش خواهد یافت.

انتشار سالانه اتریوم از 4.3 درصد به 0.4 درصد کاهش خواهد یافت که به معنای حدود 10 برابر کاهش فشار فروش از سوی ماینرهاست. علاوه بر کاهش انتشار اتریوم، مکانیسم سوزاندن توکن‌ها و همچنین قفل شدن اتریوم در استیکینگ باعث کاهش عرضه اتریوم می‌شود.

در واقع سه عامل کاهش انتشار، سوزاندن و قفل شدن اتریوم با هم ترکیب می‌شوند و پدیده‌ای به نام هاوینگ سه گانه را ایجاد می‌کنند که به احتمال زیاد تأثیر زیادی بر آینده اتریوم خواهند داشت.


5/5 - (1 امتیاز)

مطالعه بیشتر
فروش ارز دیجیتال به صورت عمده
منبع
U.Today

marziye timori

کارشناس نرم افزار کامپیوتر، مترجم و علاقه مند به حوزه کریپتوکارنسی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x