معرفی و بررسی پروژه‌ های ارز دیجیتال و بلاک چینمفاهیم پایه

بازار فارکس یا ارز دیجیتال؟

بازار فارکس یا ارز دیجیتال چیست چقدر با این بازار ثروت آفرین آشنایی دارید؟ سود، سود، سود – تریدرها فقط دنبال همین هستند، درست است؟ تنها در دهه گذشته، فضاهای تجاری اطراف ما بسیار تکامل یافته اند. بنابراین برای ورود به این بازار سودآور لازم است با آگاهی کامل قدم بردارید. در این مقاله همه چیز درمورد بازار فارکس و ارز دیجیتال را شرح داده ایم:



ترید فارکس یا ارز دیجیتال 


اما ترید فارکس یا ارز دیجیتال چیست؟ بازار ارز (فارکس) یکی از بزرگترین و نقدشونده ترین بازار جهان است. این بازار یک پلتفرم جهانی و غیرمتمرکز برای ترید ارزهای جهانی است.

این بازار متشکل از بانک‌ها، مشاغل، سرمایه گذاران خرد و موسسات مالی است. این طرفین روزانه 5.3 تریلیون دلار به امید کسب سود مبادله می‌کنند.

بازار ارز در قرن نوزدهم به دلیل ایجاد استاندارد طلا (یک سیستم پولی که در آن فیات یک کشور مستقیماً با طلا مرتبط است) و متعاقب آن استقرار دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی ظهور کرد.

ما اکنون فارکس را به عنوان بازاری می‌شناسیم که در آن تغییرات سریعی رخ می‌دهد و پرنوسان است. این بازار در دهه‌های گذشته، به خوبی تریدرها را به خود جذب کرده است. زیرا همانطور که همه می‌دانیم، نوسان‌ها می‌توانند فرصت‌های پول سازی باورنکردنی را فراهم می‌کند.

نوسانات بازار فارکس ارتباط زیادی با اخبار اقتصادی و سیاسی دارد. از آنجایی که ترید فارکس اساساً به معنای ترید ارزهای ملی مختلف است، بنابراین، قدرت اقتصاد یک کشور و روابط بین المللی آن می‌تواند نقش مهمی‌در ارزش پول آن کشور ایفا کند. به همین منظور، تریدرهای فارکس نه تنها به چارت‌ها و نمودارها نگاه می‌کنند، بلکه ممکن است گزارش‌های تولید ناخالص داخلی، تقویم‌های اقتصادی و درگیری‌های جهانی فعلی را نیز بررسی کنند.

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته کار می‌کند و عمدتاً با معاملات غیرمتمرکز و خارج از بورس (OTC) سروکار دارد.

بازار فارکس یا ارز دیجیتال؟ |



ترید ارز دیجیتال چیست؟


برخلاف بازار فارکس، بازار کریپتو هنوز جوان است – فقط کمی‌بیش از 11 سال از عمر آن می‌گذرد. رمزارزها، طبق تعریف، دارایی‌های دیجیتال هستند، بنابراین بازار منحصراً با دارایی‌های دیجیتال سر و کار دارد.

مطالعه بیشتر
معرفی وام دهی ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن

بازار ارز‌دیجیتال در دهه اخیر به دلیل ظهور آلت‌کوین‌های مختلف و ایجاد بسیاری از صرافی‌ها و بازارهای برجسته به سرعت شکوفا شده است.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در مقایسه با میانگین روزانه 5.3 تریلیون دلاری فارکس، حجم روزانه بازار ارزدیجیتال در حدود 100 میلیارد دلار است که در مقایسه با فارکس ضعیف است، اما 100 میلیارد دلار هنوز هم پول زیادی است. بخش زیادی از این پول از طریق صرافی‌ها معامله می‌شود. اگرچه امکان ترید OTC برای ارزدیجیتال وجود دارد، اما استفاده از صرافی‌ها همچنان برجسته ترین راه برای ترید بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

مبادلات رمزنگاری همیشه باز هستند — 24/7/365. با این حال، مقررات معاملاتی این صرافی‌ها بسته به قوانین و نحوه درک کشورهای مختلف، متفاوت است.

ارزهای دیجیتال به پرنوسان بودن مشهور هستند. همین عامل می‌تواند آنها را به عنوان فرصت‌های سرمایه گذاری جذاب کند.عوامل زیادی مانند عرضه و تقاضا، مقررات و ادراک رسانه، بر قیمت یک ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

در مقایسه با تریدرهای فارکس، تریدرهای رمزارز کمتر عناوین اخبار را دنبال می‌کنند. در عوض، بیشتر به چارت‌ها، نمودارها و تحلیل تکنیکال توجه دارند.



ویژگی‌های اساسی هر بازار


قبل از اینکه به مقایسه عمیق بین این دو بپردازیم، اجازه دهید ابتدا ویژگی‌های اساسی هر بازار را بررسی کنیم.

بازار فارکس بازار ارز دیجیتال هر دو بازار
بازار فارکس نقدینگی بسیار بالایی دارد بازار ارز دیجیتال احتمال برخورداری از فرصت‌های سود قابل ملاحظه بالقوه را فراهم می‌کند. در هر دو بازار شاهد نوسانات شدیدی هستند.
بازار فارکس به شدت تحت تاثیر رویدادهای جهانی است بازار ارز دیجیتال برای همگان در دسترس است.
بازار فارکس امکان اهرم ترید 50:1 را فراهم می‌کند امکان انجام تراکنش‌های مقرون به صرفه تر در بازار ارز دیجیتال وجود دارد.
در بازار فارکس سقف عرضه ای وجود ندارد بیشتر ارزهای دیجیتال عرضه محدودی دارند.


بازار فارکس یا ارز دیجیتال؟

شباهت‌های بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال


به راحتی می‌توان شباهت‌های بین این بازارها را دید. به طور کلی، آنها سه شباهت عمده دارند:



معاملات ارزها


در این بازارها به جای ترید سایر کالاهای ملموس، عمدتا ارزها ترید می‌شوند. اگرچه عنوان “ارز”  به همه دارایی‌های دیجیتال اطلاق نمی‌شود، اما به نظر می‌رسد بسیاری از ارزهای دیجیتال از همین مدل تقلید می‌کنند.



طیف گسترده ای از بازیکنان


بازیکنان در هر دو بازار نیز از افراد مشتاق گرفته تا موسسات مالی بزرگ را شامل می‌شوند که هدف همه آنها کسب درآمد از نوسانات است.



دخالت فناوری


آخرین تشابه قابل توجهی این دو بازار، ادغام فناوری آنها در عملیات روزانه است – به طور عمده کامپیوتر و اینترنت. اگرچه فارکس قبل از عصر اینترنت به صورت حضوری برگزار می‌شد، اما ادغام آن با فناوری باعث انفجار آن بازار شد (به نحوی خوب).از طرفی دیگر، به دلیل دیجیتالی بودن رمزارزها، هیچ راهی برای معامله آنها بدون اتصال به اینترنت وجود ندارد.

مطالعه بیشتر
موسس ترون، تاریخچه، تیم و نقشه راه ترون


تفاوت‌های بازار فارکس و بازار ارز دیجیتال


علیرغم سه شباهت عمده ذکر شده در بالا، این دو بازار همچنان تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند:


بازار فارکس یا ارز دیجیتال؟ |

معاملات صرافی در مقابل معاملات OTC


اکثر تریدرهای فارکس از معاملات OTC استفاده می‌کنند، در حالی که تریدرهای ارز دیجیتال از صرافی‌ها استفاده می‌کنند.

برای معاملات OTC اغلب باید از یک کارگزار برای تسهیل ترید استفاده کرد. اگرچه تریدرها می‌توانستند مستقیماً به بازار بروند، اما این بازار بسیار تنظیم شده است. این امر باعث شد که استفاده از کارگزاری‌ها برای تریدرها و سرمایه گذاران ساده تر باشند. نکته منفی این است که کارگزار از درآمد شما کم می‌کند، و این میزان درصد به عواملی مانند مؤسسات درگیر، شرایط فعلی بازار و جفت معاملاتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

از سوی دیگر، ترید صرافی ابزار مناسب تری برای خرید برای بازار ارز دیجیتال است. صرافی‌های سنتی بیت کوین اغلب به عنوان یک واسطه عمل می‌کنند، بنابراین آن‌ها هم درصدی را به عنوان فی برداشت می‌کنند. با این حال، این کارمزدها معمولا کمتر از بازار فارکس هستند زیرا نرخ‌های ثابتی هستند که به همه معاملات اعمال می‌شود. این شرایط تجارت را ساده می‌کند، اما امکان مذاکره این درصد نیز وجود ندارد و تنها راه این است که با شرایط صرافی موافقت کنید.

اخیراً، شکل جدیدی از ترید رمزارز ظهور کرده است: ترید نظیر به نظیر(P2P). بازارهای بیت‌کوین P2P مانند Paxful، در مقایسه با صرافی‌های بیت کوین سنتی، به عنوان یک واسطه عمل نمی‌کنند. در عوض، پلتفرم‌ها به خریداران و فروشندگان این امکان را می‌دهند که معاملات خود را با طیف گسترده‌ای از گزینه‌های پرداخت تکمیل کنند. این شکل جدید معاملاتی به کاربران امکان برخورداری از آزادی مل برای تعیین کارمزدهای پایین‌تر می‌دهد.



ارزهای جهانی ≠ ارزهای دیجیتال


همانطور که قبلا ذکر شد، ارزهای جهانی رابطه مستقیمی‌با عوامل کلیدی یک کشور خاص دارند – قدرت اقتصاد آنها، عملکرد آنها در برابر سایر کشورها، و غیره. این بازارها توسط دولت‌ها و موسسات مالی تنظیم می‌شوند، بنابراین همیشه آخرین نرخ‌های ارز را بررسی کنید.

رمزارزها به نوعی برعکس هستند. اگرچه برخی از آنها را می‌توان به دارایی‌های دیگر متصل کرد، اما اکثر آنها اینطور نیستند. در عوض، عواملی مانند سودمندی آنها و آینده نگری سرمایه گذاران می‌توانند راه‌هایی برای تعیین ارزش آن‌ها باشند. این بدان معناست که در بسیاری از موارد، ارزش یک ارز دیجیتال می‌تواند به میزان زیادی به قابلیت استفاده آن بستگی داشته باشد. با این حال، رقابت در این فضا شدید است و پروژه‌های متعددی در تلاش برای تحقق یک هدف هستند.

مطالعه بیشتر
دیفای (DeFi) چگونه امور بانکی را برای افراد کم درآمد تسهیل می‌کند؟


بازار فارکس یا بازار ارز دیجیتال؟


اکنون که کمی‌بیشتر در مورد بازارهای فارکس و بازار ارز‌دیجیتال می‌دانید، در نهایت می‌توانید انتخاب کنید که در کدام بازار معامله کنید. تصمیم نهایی با شماست. کدام محیط معاملاتی برای شما مناسب تر است؟

بازار فارکس می‌تواند ثبات و نقدینگی داخلی بیشتری را در فضای معاملاتی ارائه دهد و این بازار چندین دهه سابقه داشته است، در حالی که بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند بیشتر مشابه “یک محیط پرنوسان تر” با ریسک بالاتر و فرصت‌های پاداش بیشتری است. هر دو می‌توانند راه‌های خوبی برای کسب درآمد باشند، اما هیچکدام لزوما سودآورتر از دیگری نیستند. همه چیز به نحوه انجام معاملات فارکس یا معاملات ارزهای دیجیتال بستگی دارد.

مهم نیست که کدام یک از آنها را انتخاب کنید (یا حتی اگر هر دو را انتخاب کنید)، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از شروع در مورد آن‌ها  تحقیق کنید. باید بدانید که همیشه خطراتی در هر دوی این بازارها وجود دارد و کلید به حداقل رساندن این خطرات از طریق آموزش است.

اگر در مورد مسائل جاری آگاهی داشته باشید، می‌توانید بهترین تصمیمات تجاری خود را بگیرید و احتمالاً خود را برای بدترین شرایط آماده کنید. در پایان روز، همه ما باید پول خود را به دست آوریم، و همانطور که وارن بافت زمانی گفت:

“مهم ترین سرمایه گذاری که می‌توانید انجام دهید، سرمایه گذاری روی خودتان است.”

نتیجه گیری:

جدیدا بازار ارزدیجیتال به موازات با بازار ترید فارکس قدیمی‌به وجود آمده است و افراد بسیاری در این بازار فعالیت می‌کنند. مشکل این است که هر دو بازار در نوع خود پیچیده و ترسناک هستند و انتخاب مسیر را برای مردم دشوار می‌کند. چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؟ کدام بازار برای شما مناسب است؟ اینها سوالاتی هستند که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داده ایم و البته می توایند از راهنمایی صرافی کوین کده استفاده کنید.

صرافی کوین کده ، صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل است. جهت ارتباط می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۹۱۳۱۱۳۰۰ || ۰۲۱-۹۱۳۱۱۳۰۰

امتیاز بهpost

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x