اشنایی با متاورسمفاهیم و دانشنامه

معرفی کامل بازی ارز دیجیتال ایلوویوم (ILV)

ایلوویوم چیست؟

بازی‌های بلاک چین مبتنی بر ارز دیجیتال پدیده جدیدی نیستند، چون که اکنون بازی‌های زیادی مانند Crypto Kitties و The Sandbox (SAND) در دسترس هستند. با این حال، هیچ بازی در بلاک چین اتریوم ادعا نمی‌کند که یک بازی AAA است. AAA (تلفظ “triple-A”) یک اصطلاح طبقه بندی در صنعت بازی‌های ویدئویی برای بازی‌های با کیفیت بالا با بالاترین هزینه‌های توسعه و سطوح تبلیغاتی است.


معرفی کامل بازی ارز دیجیتال ایلوویوم (ILV)


بازی ارز دیجیتال ایلوویوم یک بازی نبرد و نقش آفرینی (RPG) فانتزی (جهان باز) با جنبه‌های مختلف جمع آوری و ترید است که هم برای گیمرهای معمولی و هم دوستداران سرسخت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) جذاب است. اما چه کسی ایلوویوم را ایجاد کرد؟

بازی ماجراجویی RPG مبتنی بر اتریوم توسط کایران و آرون وارویک طراحی شده است. این یک بازی ارز دیحیتال برای کسب درآمد است که در آن کاربران می‌توانند دارایی‌های توکن شده خود را به اشتراک بگذارند و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) کسب کنند. با Rollups دانش صفر یا zk-Rollups، ایلوویوم به یک بازی NFT بسیار مقیاس‌پذیر با معماری حفظ حریم خصوصی تبدیل می‌شود. zk-Rollup یک راه‌حل بلاک چین لایه ۲ است که داده‌های خارج از زنجیره را محاسبه و ذخیره می‌کند و در عین حال وجوه را در یک قرارداد هوشمند نگه می‌دارد.

 سایر ویژگی‌های متمایز بازی شامل ساختار مدیریت غیرمتمرکز برای به حداکثر رساندن توکن ایلوویوم (ILV) در اکوسیستم و سازمان غیرمتمرکز مستقل ایلوویوم (DAO) است. ILV ارز اصلی است که برای پاداش دادن به بازیکنان برای دستاوردهای آنها در بازی استفاده می‌شود. همچنین به آنها امکان دسترسی به سهم خود از صندوق ایلوویوم را می‌دهد.

موجوداتی به نام ایلوویال در دنیای ایلوویوم سکونت دارند. بازیکنان می‌توانند آنها را دستگیر کرده و کمک کنند تا سلامتی خود را بازیابند. آنها تبدیل به بخشی از کالکشن بازیکن‌ها می‌شوند و می‌توانند در حالت Auto Battler بازی ارز دیجیتال برای مبارزه با ماجراجویان دیگر استفاده شوند.

 این مقاله به عنوان راهنمای بازی ایلوویوم عمل می‌کند و نحوه عملکرد ایلوویوم، نحوه خرید ایلوویوم (توکن ILV) و جزئیات بازی متاورس ایلوویوم را توضیح می‌دهد.



 ایلوویوم چگونه کار می‌کند؟


 Illuvium در سه ماهه اول سال 2022 به صورت Open Beta منتشر خواهد شد زیرا تیم “مایل است دامنه وسیع تری را در خود جای دهد.” قبل از اینکه بتوانید بازی ایلوویوم را انجام دهید، باید ثبت نام کنید و با استفاده از آدرس ایمیل خود در illuvium.io یک حساب کاربری ایجاد کنید.

سپس می‌توان بازی را به عنوان یک اپلیکیشن دسکتاپ دانلود کرد و پس از آن می‌توانید به صورت رایگان بازی کنید یا برای اشتراک ویژه مبلغی را پرداخت کنید. اما این بازی هنوز منتشر نشده است و تا زمانی که راه اندازی نشود، قابل دانلود نخواهد بود. دانلود بازی اولیویوم (illuvium) از طریق وب سایت رسمی آن امکان پذیر است.

مکانیسم اساسی پروژه ایلوویوم شخصی سازی و جمع آوری NFT ایلوویال است که دارای یک دسته بندی و وابستگی هستند. ایلوویال‌ها با قدرت بیشتر می‌توانند دسته بندی‌ها و وابستگی‌ها را ترکیب کنند.

 ایلوویال‌ها با شباهت‌ها یا طبقات مشابه می‌توانند در نبرد به یکدیگر کمک کنند، که از آن به عنوان ایجاد هم افزایی یاد می‌شود. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که در مورد ایلوویال‌هایی که استفاده و جمع آوری می‌کنید تصمیمات تاکتیکی بگیرید. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند ایلوویال‌های خود را با هم ترکیب کرده و در صورت رسیدن به یک سطح مشخص، ایلوویال‌های جدید با قدرت بیشتر را تولید کنند.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

قبل از شروع به جمع آوری NFT و بازی ایلوویوم مراقب نکات زیر باشید:

مطالعه بیشتر
رقابت غول های تکنولوژی فیس بوک و مایکروسافت در دنیای متاورس

 ایلوویوم چگونه کار می‌کند؟ | ملاحظات قبل از شروع بازی ایلیویوم



طبقات و وابستگی‌ها


، Guardian، Rogue، Psion و Empath پنج دسته بندی در بازی کریپتویی ایلوویوم هستند. هوا، طبیعت، آتش، آب و زمین پنج وابستگی در دنیای بیگانه ایلوویوم هستند. با ترکیب دو طبقه از یک نوع می‌توان یک ایلوویال با مهارت‌های دسته بندی قوی تر ساخت. از آنجایی که فرم‌های صعودی بسیار قدرتمند هستند، گاهی اوقات می‌توانند نقش‌های دو دسته بندی را همزمان با هم داشته باشند، مانند

طبقات و وابستگی‌ها | طبقه بندی توکن بازی ایلیویوم

به طور مشابه، وابستگی‌های صعودی با دو عنصر (یخبندان = هوا + آب) یا لینک بزرگتر با یک عنصر (دوزخ = آتش + آتش) می‌تواند ایجاد شود. با این حال، مطمئن شوید که تیم شما به خوبی متعادل است.



ویژگی‌ها


قدرت، آسیب، سرعت و سلامت هر ایلوویال می‌تواند تحت تأثیر ویژگی‌هایی مانند آسیب حمله، سرعت حمله و وحشی گری باشد. هر چه بیشتر با ایلوویال‌های خود بجنگید، قوی تر می‌شوند. برخی از اشیاء را می‌توان برای افزایش مهارت‌های ایلوویال‌ها استفاده کرد. این اجناس برای خرید در دسترس هستند یا می‌توان آنها را با مواد اولیه ساده ساخت.



نحوه شروع بازی ارز دیجیتال ایلوویوم


در یک بازی نقش آفرینی مانند ایلوویوم، بازیکنان به مکان‌های مختلفی سفر می‌کنند تا با هیولاهایی به نام ایلوویال مبارزه کنند. با شخصی سازی شخصیت خود و انتخاب پهپاد زیرمجموعه پُلی مورفیک خود شروع کنید. هنگامی‌که شما و همراهتان آماده هستید، می‌توانید به بررسی مناطق مختلف جهان و اسرار که آن را شکسته است بپردازید.

پس از شکست دادن ایلوویال‌ها، می‌توان از شارد‌ها (با سطوح مختلف قدرت) برای گرفتن آنها استفاده کرد، که آنها را قوی تر می‌کند، و سپس می‌توان از آنها برای نبرد با بازیکنان دیگر یا کشف مکان‌های خطرناک تر استفاده کرد. انتخاب ایلوویال‌ها با هم افزایی بالا در برابر انتخاب حریف بسیار مهم است. با این حال، برخی از مناطق برای مبتدیان غیرقابل دسترسی خواهند بود.

 بنابراین، هزینه بازی ایلوویوم چقدر است؟ Illuvium بدون هیچ هزینه ای در دسترس است، اما کسانی که به دنبال تجربه عمیق تر هستند می‌توانند توکن‌های ILV و sILV را خریداری کنند تا به دارایی‌های بیشتری در بازی دسترسی پیدا کنند.



مبارزه


هنگامی‌که نبرد شروع می‌شود، هر ایلوویال یک هدف مخالف را پیدا کرده و به آن حمله می‌کند و از طریق حملات و آسیب، انرژی تولید می‌کند. ایلوویال می‌تواند توانایی نهایی را فعال کند. این سطح از توانایی آن چنان قدرتمند است که زمانی به دست آورد و به یک حد خاص رسید، می‌تواند مسیر نبرد را تغییر دهد.

ایلیویال‌های نهایی می‌تواند آسیب وارد کند، به دشمنان آسیب برساند، هم تیمی‌ها را تقویت کند و آنها را از بین ببرد. مبارزه زمانی به پایان می‌رسد که یک تیم شکست بخورد.



صید و صید نادر 


پس از یک مبارزه پیروزمندانه، ایلوویال‌های شکست خورده را می‌توان با استفاده از شارد‌‌ها هنگام بازی در حالت ماجراجویی دستگیر کرد. قدرت تسخیر شده و ایلوویال شانس دستگیری را تعیین می‌کنند که اگر از دست برود منجر به فرار یک ایلوویال می‌شود. بنابراین، شارد‌های قدرتمند برای گرفتن ایلوویال‌های شکست خورده حیاتی هستند.

احتمال کمی‌تغییر زیبایی در قطعه (شارد) که برای گرفتن ایلوویال استفاده شده است وجود دارد. صید‌های براق، شفاف و رنگین کمانی غیر معمولی هستند که می‌توانند ایلوویال شما را از بقیه متمایز کنند. هر صید غیر معمول به مجموعه شما اضافه می‌شود و می‌تواند سودآور باشد.



 ذوب


 اگر شرایط زیر وجود داشته باشد، ایلوویال‌ها می‌تواند مراحل قدرتمندتری را در این بازی مبتنی بر بلاک چین ایجاد کند:

 ذوب | شرایط لازم قبل از شروع بازی ایلیویوم

بنابراین، چگونه در ایلوویوم کسب درآمد می‌کنید؟ بر اساس قدرت ایلوویال، قیمت توکن ILV متفاوت خواهد بود، یعنی یک هیولای قدرتمند به معنای قیمت بالای توکن ILV است. و از این طریق از Illuvium RPG کسب درآمد می‌کنید.همچنین می‌توانید ایلوویال غالب را در ازای اتر (ETH) بفروشید یا با سایر ایلوویال‌ها متحد شوید تا پاداش دریافت کنید.



 بالا بردن سطح در بازی


 دو ایلوویال را می‌توان بر اساس تجربه‌ای که در دنیای بازی‌های بلاک چین کسب می‌کنند، تشخیص داد. ایلوویالی که درگیر نبرد نمی‌شود، نمی‌تواند سطح خود را ارتقا دهد. با این حال، اگر یک ایلوویال در طول بازی شکست بخورد، به جهت بهبودی به شارد بازگردانده می‌شوند. اگر حوصله پوشش طبیعی ایلوویال را ندارید، باید هزینه‌های پزشکی Illuvium Revival (پرداخت شده در ETH) را در نظر بگیرید.

مطالعه بیشتر
بازی استپن(STEPN) همه چیز درباره ی ارزدیجیتالGMT


چشم انداز بازی فشرده RPG 


به غیر از ایلوویال‌ها، بازیکنانی که به سلاح‌ها و زره‌های آینده‌نگر مجهز هستند نیز در این نبرد شرکت می‌کنند. هنگامی‌که کریستال‌ها و سنگ‌های قیمتی در زره و سلاح شما گنجانده می‌شوند، به آنها حس طبقه بندی و وابستگی می‌دهند.

 برای ساخت این سلاح‌ها باید منابع را از مناطق اطراف جمع آوری و برداشت کنید. از سوی دیگر، ماجراجویان هرگز بدون چالش جدید نخواهند بود. بازیکنان می‌توانند آیتم‌ها را مقایسه کرده و شخصیت‌های خود را تقویت کنند، این امر به آنها اجازه می‌دهد هیولاهای قدرتمندتر و کمیاب تر را شکست دهند.



ابلیسک و گسترده


 بازیکنان می‌توانند با کمک Obelisks از یک مکان به مکان دیگر در دنیای ایلیویوم سفر کنند. ابلیسک‌ها امکان ساخت شهرهای کوچک در داخل و گنبد را می‌دهند و از منطقه در برابر سیل محافظت می‌کنند. گسترده به مناطق امنی اشاره دارد که محل اصلی سیستم بازیابی هیولا، فروشندگان و خریداران اقلام و مکان‌های نبرد است.



حالت‌های بازی


 حالت Story، Ranked arena و Arena Leviathan سه حالتی هستند که می‌توانید بازی ایلیویوم را در آنها انجام دهید. بازیکنان می‌توانند در سیاره پرسه بزنند و با پیشرفت داستان، ایلوویال‌های جدید را برای نبرد پیدا کنند. مناطق جنگی اندکی پس از راه اندازی این حالت فعال خواهند شد.

بازیکنان می‌توانند رقابت کنند و در عرصه‌ها رتبه بندی شوند. Ranked Arena دارای نبرد بازیکن در مقابل بازیکن خواهد بود. هزینه امتیازی مربوط به این سطوح نرمال شده وجود دارد.

 Arena Leviathan به همان شکلی که Arena رتبه بندی شده محدود نمی‌شود. اینجاست که گیمرها می‌توانند از شر آیتم‌های خود خلاص شوند و نبردها و پول را به دست آورند یا ببازند. تماشاگران می‌توانند در مسابقات نیز سهام گذاری کنند.



توکن ایلوویوم (ILV) چیست؟


 توکن اصلی ایلوویوم یک توکن ERC-20 است و دو نوع است – ILV و sILV – که می‌تواند در بازی کریپتویی ایلوویوم (lluvium) و اکوسیستم آن استفاده شود. پاداش‌های ILV به مدت یک سال تعلق می‌گیرد. با این حال، sILV را می‌توان برای اجرای بازی بلافاصله استفاده کرد. سه میلیون دلار به عنوان پاداش استیکینگ توزیع می‌شود که مجموعاً ده میلیون دلار است.

توکن ایلوویوم (ILV) چیست؟ | موارد استفاده توکن ILV

موارد استفاده از توکن ILV:

آیا می‌توانید توکن ایلوویوم را استخراج کنید؟ خیر، فقط NFT‌های موجود در بازی می‌توانند توسط طرف‌های پیروز ماین، برداشت و ضبط شوند.



توکن sILV 


سیستم پاداش سوددهی فارمینگ در ایلوویوم منحصر به فرد است، به گونه ای که قبل از برداشت شدن، تمام پاداش‌های ILV از فارمینگ به مدت یک سال مسدود می‌شود. توکن sILV در بازی دائمی‌ است زیرا به نظر نمی‌رسد دارایی مبتنی بر بلاک چین باشد.

با تبدیل پرداخت‌های ILV به sILV، یک دارایی ثانویه در بازی، سهامداران می‌توانند بازه‌های زمانی باز کردن قفل را رد کنند و کاربران می‌توانند پاداش‌های sILV خود را مطالبه کنند و معادل آن دلار آمریکا را کسب کنند. آنها همچنین می‌توانند از پاداش‌های خود برای خرید زودهنگام آیتم‌های درون بازی استفاده کنند.



چه چیزی ایلوویوم را منحصر به فرد می‌کند؟ 


بازی کریپتویی ایلوویوم (Illuvium) اولین بازی عنوان AAA است که همین موضوع، آن را از بازی‌های دیگری مانند Axie Infinity منحصر به فرد می‌کند. با این حال، ترکیب لایه 2، IlluviDEX و سوددهی فارمینگ از دیگر ویژگی‌های متمایز بازی ایلوویوم هستند.

بازی ایلوویوم امنیت بلاک چین اتریوم را به ارث برده است و شبکه همچنین توسط Immutable X (IMX) تقویت شده است، یک راه حل لایه 2 که برای مقیاس بندی برنامه‌هایی طراحی شده است که از ویژگی‌های NFT استفاده می‌کنند.

 Illuvium از ویژگی‌های IMX استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که بازیکنان می‌توانند NFT‌ها را با تکمیل تراکنش‌های تقریباً آنی و بدون هزینه‌های سوخت، معامله و ضرب کنند. علاوه بر این، هنگام استفاده از IMX، بازیکنان کنترل کاملی بر دارایی‌های خود دارند.

 IlluviDEX صرافی غیرمتمرکز داخلی (DEX) ایلوویوم است که بازیکنان می‌توانند دارایی‌های ایلوویال خود را مبادله کنند. هر فروش 5٪ کمیسیون ایجاد می‌کند که به استخر پاداش سهامداران ILV می‌رود.

مطالعه بیشتر
ارز دیجیتال-بودن یا نبودن

برنامه بازده فارمینگ ایلوویوم 30 درصد از حداکثر عرضه (3 میلیون ILV) 10 میلیون ILV را به خود اختصاص داده است. شرکت‌کنندگانی که نقدینگی را طی سه سال تامین می‌کنند و در برنامه‌های پاداش مختلف شرکت می‌کنند، از طریق توزیع، پاداش‌های فارمینگ محصول را دریافت خواهند کرد.



چگونه در ایلوویوم سرمایه گذاری کنم؟


Crypto.com، Binance، SushiSwap و KuCoin صرافی‌های محبوب مختلفی هستند که می‌توانید توکن‌های ILV را از آن‌ها خریداری کنید. برای انجام این کار باید یک حساب کاربری داشته باشید. اگر می‌خواهید توکن‌های ILV را در صرافی Binance خریداری کنید، مراحل زیر را دنبال کنید.

چگونه در ایلوویوم سرمایه گذاری کنم؟ | مراحل خرید ILV در بایننس

اگر می‌خواهید ILV خود را بعداً استیک کنید یا فقط می‌خواهید آن را ایمن نگه دارید، باید ILV خود را به یک کیف پول ارز دیجیتال منتقل کنید. اگر از قبل در کیف پول خود وجوه ارز دیجیتال دارید، می‌توانید از DEX مانند SushiSwap (ILV/WETH) برای خرید مستقیم ILV از کیف پول خود استفاده کنید.

اما آیا خرید توکن ILV از صرافی کوین کده آسان تر و ایمن تر نیست؟

برای خرید توکن ILV از صرافی کوین کده فقط کافی است که در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت خود را تکمیل کنید. از صفحه ” خرید و فروش ارز” اقدام کنید و میزان توکنی را که می خواهید خریداری کنید را وارد کنید. سپس طبق دستور العمل سایت روند خرید را ادامه دهید تا توکن را در کیف پول داخلی یا خارجی خود دریافت کنید.



چگونه ایلوویوم (ILV) را سهام گذاری کنیم؟


 می‌توانید توکن‌های ILV را مستقیماً از کیف پول خود سهام گذاری کنید. کیف پول‌های پشتیبانی شده عبارتند از WalletConnect، Portis، Trezor، کیف پول Coinbase، Fortmatic، MetaMask و Torus. کیف پول خود را که دارای توکن‌های Illuvium (ILV) است به staking.illuvium.io وصل کنید.

چگونه ایلوویوم (ILV) را سهام گذاری کنیم؟ | کیف پول های پشتیبان ILV

Core Pool و Flash Pool دو نوع Core Pool در پروتکل ایلوویوم هستند. ILV و ILV/ETH هر دو امکان مسدود سازی متغیر تا 12 ماه در استخرهای Core را فراهم می‌کنند. با این حال، توکن‌های همکار در استخرهای فلش نگهداری می‌شوند و ILV یا sILV به عنوان پاداش توزیع می‌شوند. نرخ و زمان توزیع پاداش بسته به نوع همکار متفاوت است.

چگونه ایلوویوم (ILV) را سهام گذاری کنیم؟ | انواع استخرهای سهام گذاری ILV

برای سهام گذاری ILV:

استخر مورد نظر خود را انتخاب کنید و ILV tokens را انتخاب کنید > روی “Stake” کلیک کنید.

مقدار مورد نظر از توکن‌های ILV را که می‌خواهید سهام گذاری کنید و اینکه آیا می‌خواهید در حالت انعطاف پذیر یا مسدود شده سهام گذاری کنید را وارد کنید. حالت انعطاف‌پذیر به شما امکان می‌دهد تا توکن‌های خود را در هر زمان با درصد بازدهی سالانه کمتر (APY) رها کنید. با این حال، می‌توانید با قفل کردن توکن‌های ILV خود بین یک هفته تا یک سال، APY بالاتری را با حالت Locked کسب کنید.

پس از انتخاب حالت مورد نظر، روی Stake کلیک کنید

و سپس تراکنش خود را تایید کنید.

برای دریافت پاداش می‌توان از توکن‌های ILV یا sILV استفاده کرد. پاداش‌های ILV برای یک سال قفل می‌شوند در حالی که توکن‌های sILV صرفاً توکن‌های درون بازی هستند که در صورت ادعا می‌توانند بلافاصله استفاده شوند. در تب Vesting، کاربران ممکن است پاداش‌های خود را ببینند. با این حال، قبل از برداشتن هرگونه پاداش، ابتدا باید یک دوره 12 ماهه را سپری کنند.



آیا باید در ایلوویوم سرمایه گذاری کنید؟


 در حال حاضر، این بازی از زمان راه اندازی پلتفرم سهام ایلوویوم، علاقه، و حجم معاملات زیادی را در صرافی‌های ارز دیجیتال به دست آورده است. در نتیجه، ارزش بازار ILV از زمان شروع آن در دنیای DeFi به طور پیوسته رشد کرده است.

 با این حال، عملکرد واقعی بازی پس از راه اندازی قابل ارزیابی است و بازیکنان می‌توانند شواهدی از مزایای بازی ایلوویوم نسبت به Decentraland، Axie Infinity و The Sandbox ارائه دهند.

اگر همچنان می‌خواهید در توکن ILV سرمایه‌گذاری کنید، لطفاً قبل از تخصیص وجوه خود، بررسی لازم را انجام دهید. آیا بازی ایلوویوم اولین تجربه AAA صنعت بازی NFT است یا خیر، باید تا زمان اعلام شرکت برای انتشار نسخه بتا منتظر بمانیم تا متوجه شویم.

5/5 - (3 امتیاز)

منبع
cointelegraph
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا بهادری
مدیر
9 جولای 2022 4:14 ب.ظ

عالی بود

trackback
23 جولای 2022 3:40 ب.ظ

[…] ایلوویوم (ILV) […]

دکمه بازگشت به بالا
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x