نحوه ارسال عکس های با کیفیت با استفاده از واتساپ

WhatsAppمحبوب ترین برنامه پیام رسانی است که امکان برقراری تماس تصویری، امکان ایجاد گروه و… را دارد. وقتی عکسی 🖼️ را در حالت پیام فوری در WhatsApp ارسال کنید، کیفیت آن پایین می‌آید. علت این پایین آمدن کیفیت، مصرف کمتر دیتا و اینترنت است.اما گاها کاربران می‌خواهند که عکس‌های با کیفیت بالا در واتساپ ارسال کنند. اما چگونه؟ در این اموزش نحوه ارسال عکس های با کیفیت با استفاده از واتساپ را فرا می‌گیرید.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌دانید چطور باید یک عکس با کیفیت را از طریق واتساپ ارسال کنید، این راهنما را تا آخر بخوانید. کار بسیار آسانی است.

واتساپ یک پلتفرم مناسب برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده است. برخی از محل‌های کار حتی از این برنامه برای ارتباطات بین دفتری استفاده می‌کنند. اما یکی از محدودیت‌های قابل توجه این پلتفرم، این است که تا حجم مشخصی امکان اشتراک عکس‌ها و مستندات را دارید.

علاوه بر این، اگر سعی کنید تصاویر با وضوح کامل را از طریق واتس اپ ارسال کنید، احتمالاً خطاهایی را مشاهده خواهید کرد یا متوجه فشرده سازی شدید تصویر خواهید شد. بنابراین، اگر می‌خواهید عکس‌های شما کیفیت اصلی خود را حفظ کنند، چه کار می‌کنید؟

خب،در ادامه مطلب می‌خواهیم همین موضوع را به شما آموزش دهیم.

در واتساپ یک روش کمتر شناخته شده برای انتقال تصاویر واضح و با کیفیت وجود دارد و ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه کار می‌کند.



محدودیت‌های اشتراک گذاری فایل در واتساپ


واتس اپ بسته به نوع رسانه(عکس، فایل و غیره)  محدودیت‌های اشتراک فایل متفاوتی دارد. حداکثر اندازه فایل برای عکس‌ها، فیلم‌ها و پیام‌های صوتی 16 مگابایت است. این ممکن است کافی به نظر برسد، اما یک نکته وجود دارد: حتی اگر تصویر شما کمتر از 16 مگابایت باشد،امکان این که الگوریتم فشرده سازیWhatsApp  بر روی آن اعمال شود، وجود دارد.

همین عملیات فشرده سازی منجر به کاهش کیفیت عکس می‌شود. از طرف دیگر محدودیت اشتراک گذاری اسناد واتس اپ 100 مگابایت است و فایل‌هایی که به عنوان سند ارسال می‌شوند، فشرده نمی‌شوند.



نحوه ارسال عکس های با کیفیت با استفاده از واتساپ


برای ارسال عکس با کیفیت باید از روش ارسال سند (Document) استفاده کنید. اشتراک گذاری سند یا داکیومنت یک روش عالی برای ارسال عکس با کیفیت بسیار مناسب است:

برای این کار:

نحوه اشتراک گذاری سند (Document) در سیستم های اندروید، آیفون و دسکتاپ را در زیر می توانید مشاهده کنید.

Whatsapp IOS Document Sharing

Whatsapp Android Document Sharing

Whatsapp Desktop Document Sharing

پس از فشار دادن send، عکس شما از محدودیت ۱۶ مگابایتی واتس اپ عبور می‌کند و از فشرده سازی جلوگیری می‌کند. بنابراین، تا زمانی که اندازه فایل در محدوده 100 مگابایت باقی بماند، فرد گیرنده باید تصویر را با کیفیت اصلی دریافت کنند.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب ارسال تصاویر و ویدیوها بدون افت کیفیت در تلگرام را مطالعه نمایید.


ایا این مطلب مفید بود؟

4.3/5 - (7 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل