چگونه از کیف پول Avalanche استفاده کنیم؟

کیف پول آوالانچ یک کیف پول وب ارز دیجیتال در بلاک چین Avalanche است. اما چگونه از کیف پول Avalanche استفاده کنیم؟ این کیف پول به کاربران امکان استفاده از اکوسیستم برنامه‌ها‌ی غیرمتمرکز Avalanche  (DApps) را فراهم می‌کند. کیف پول Avalanche دارای سه نوع آدرس است: X-Chain، C-Chain و P-Chain. ذخیره رمزارز‌ها در هر یک از این سه زنجیره،اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند. در ادامه همه چیز در مورد این کیف پول را می خوانید:

کیف پول آوالانچ Avalanche چیست و چگونه عمل می‌کند؟


کیف پول Avalanche یک کیف پول مرورگر ارز دیجیتال غیر تضمینی برای تعامل با اکوسیستم Avalanche است. شما می‌توانید صدها ارز دیجیتال مختلف را ذخیره، انتقال و سهام‌گذاری کنید، و حتی NFT (توکن‌ها‌ی غیر قابل تعویض) خود را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید توکن‌های DeFi را از زنجیره‌های هوشمند بایننس، اتریوم، پولیگان و دیگر زنجیره‌ها به Avalanche سوآپ کنید. این  امکان با استفاده از خدمات پل، مانند MultiChain (که قبلا AnySwap شناخته می‌شده است) فراهم شده است.

همانطور که گفته شد، شبکه Avalanche دارای سه نوع بلاک چین است: زنجیره تبادل (X-Chain)، زنجیره قرارداد (C-Chain) و زنجیره پلتفرم (P-Chain). در حالی که X-Chain پلت فرم غیرمتمرکز برای ایجاد و ترید توکن بومی‌آوالانچ ( (AVAX و سایر ارزهای دیجیتال است. C-Chain به کاربران اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند ایجاد کنند و با سرویس‌ها‌ی DApp و DeFi تعامل داشته باشند. P-Chain اعتبار سنج‌ها‌ی شبکه را هماهنگ می‌کند و می‌تواند برای سهام گذاری در کیف‌پول Avalanche استفاده شود.

شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را در هر یک از این سه زنجیره ذخیره کنید تا به مقاصد متفاوتی خود برسید. به عنوان مثال AVAX را در نظر بگیرید: می‌توان آن را در X-Chain ذخیره و معامله کرد، در C-Chain برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها‌ و تعامل با قراردادهای هوشمند می‌توان از آن استفاده کرد، یا روی P-Chain برای به دست آوردن پاداش سهام گذاری کرد. این  مساله ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما می‌توانید به راحتی توکن‌ها را با استفاده از عملکرد زنجیره‌ای متقابل کیفپول Avalanche، از یک زنجیره به زنجیره دیگر توکن‌ها‌یتان را منتقل کنید.

توجه داشته باشید که هر زنجیره آدرس کیف پول و قالب مخصوص به خود را دارد. آدرس‌ها‌ی کیف پول X-Chain همه با “X” شروع می‌شوند، در حالی که آدرس‌ها‌ی P-Chain با “P” شروع می‌شوند. آدرس‌های C-Chain با “0” شروع می‌شوند و مانند آدرس‌های زنجیره هوشمند اتریوم یا بایننس (BSC) نمایش داده می‌شوند.

برای انتقال توکن به و از کیف‌پول Avalanche، باید آدرس زنجیره مربوطه را انتخاب کنید. به عنوان مثال، کیف‌پول‌های بایننس و متامسک فقط با C-Chain سازگار هستند. مراقب باشید و مطمئن شوید که قبل از انجام معاملات، آدرس‌ها‌ را دوباره چک کنید.در صورت ارسال توکن به یک شبکه ناسازگار، ممکن است وجوه خود را از دست بدهید.



چگونه کیف پول آوالانچ بسازیم؟


1. به وب سایت رسمی‌کیف‌پول Avalanche بروید و روی [Create New Wallet] کلیک کنید. مراقب وب سایت‌ها‌ی جعلی ایجاد شده توسط کلاهبرداران باشید. قبل از شروع مطمئن شوید که وارد URL رسمی‌آوالانچ شده‌اید.

چگونه از کیف پول Avalanche استفاده کنیم؟

2. روی [Generate Key Phrase] کلیک کنید تا عبارت کلیدی نمایان شود.

Avalanche Wallet 2

3. شما عبارت کلیدی 24 کلمه کیف‌پول (یا عبارت seed) را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. اگر عبارت کلیدی را گم کنید، نمی‌توانید به کیف‌پول خود دسترسی پیدا کنید. هیچ راهی برای بازیابی عبارت کلیدی گم شده وجود ندارد.

این 24 کلمه را به ترتیب دقیق بنویسید و کادری را که در تصویر مشخص کردیم  را تیک دار کنید. باید همیشه عبارت کلیدی خود را در چند مکان آفلاین امن نگه دارید و هرگز آن را با کسی به اشتراک نگذارید. برای ادامه روی [Access Wallet] کلیک کنید.

Avalanche Wallet 3

4. سیستم از شما می‌خواهد که کلمات خاصی را از عبارت کلیدی تکرار کنید تا مطمئن شود که به درستی از آن نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. از بین این 24 کلمه، برخی کلمات را که در سر جای خود وجود ندارند را وارد کنید و روی [Verify] کلیک کنید.

Avalanche Wallet 4

5. کیف پول Avalanche شما اکنون آماده است. برای رفتن به کیف پول خود، روی [Access Wallet] کلیک کنید.

Avalanche Wallet 5

Avalanche Wallet 5-1



چگونه AVAX را از Binance به Avalanche ارسال کنیم؟


قبل از اینکه بتوانید با DeFi DApps در Avalanche تعامل داشته باشید، برای پرداخت هزینه تراکنش نیاز دارید در کیف‌پول Avalanche خود توکن‌ها‌ی AVAX  داشته باشید. شما می‌توانید AVAX را از صرافی‌ها‌یی مانند بایننس خریداری کنید و آن‌ها را به کیف‌پول Avalanche خود ارسال کنید.

بیایید ببینیم چگونه AVAX را از بایننس به Avalanche منتقل کنیم.

توجه داشته باشید که فقط C-Chain با صرافی بایننس سازگار است. شما فقط می‌توانید از C-Chain برای انتقال AVAX از بایننس به کیف پول Avalanche خود استفاده کنید. مراقب باشید! اگر زنجیره اشتباهی را انتخاب کنید، ممکن است توکن‌ها‌ی خود را از دست بدهید. 

1. به حساب بایننس خود وارد شوید و به [Wallet Overview] -> [Withdraw] بروید.

Binance to Avalanche 1

2. [AVAX] را از لیست توکن‌ها‌ انتخاب کنید.

Binance to Avalanche 2

3. به کیف پول Avalanche خود بروید و روی [C] کلیک کنید تا آدرس کیف‌پول C-Chain خود را پیدا کرده و آن را کپی کنید.

Binance to Avalanche 3

4. به بایننس برگردید و آدرس را در زیر [Address] قرار دهید. سپس روی [Network] کلیک کنید تا شبکه Avalanche C-Chain [AVAXC] را انتخاب کنید.

Binance to Avalanche 4

5. مبلغ انتقال را وارد کرده و روی [Withdraw] کلیک کنید.

Binance to Avalanche 5

6. قبل از کلیک بر روی [Confirm] هشدار ریسک را به دقت بخوانید.

Binance to Avalanche 6

7. جزئیات برداشت خود را بررسی کنید.

Binance to Avalanche 7

8. اکنون 2FA برداشت خود را تأیید کنید و روی [Submit] کلیک کنید. AVAX شما به کیف پول Avalanche C-Chain تان ارسال می‌شود.

Binance to Avalanche 8



چگونه توکن‌ها‌ را بین زنجیره ‌ها‌ی ایکس ، سی و زنجیره پی Avalanche انتقال دهیم؟


برای انتقال وجوه خود از یک زنجیره به زنجیره دیگر، باید از قابلیت انتقال بین زنجیره‌ای استفاده کنید. به عنوان مثال، برای ارسال AVAX به کیف پول متامسک خود، ابتدا باید توکن‌ها‌ را به کیف پول C-Chain خود منتقل کنید، چرا که فقط C-Chain با متامسک سازگار است. اگر زنجیره اشتباهی را انتخاب کنید، ممکن است توکن‌های خود را از دست بدهید و این وجوه دیگر قابل بازیابی نیستند.

در این مثال، از قابلیت بین زنجیره‌ای برای انتقال AVAX از X-Chain به C-Chain استفاده می‌کنیم.

1. به کیف پول Avalanche خود وارد شوید و موجودی کیف‌پول خود را در بالا بررسی کنید. در این مورد، توکن‌ها‌ی AVAX ما در کیف‌پول X-Chain قرار دارند.

X-Chain, C-Chain, and P-Chain 1

2. روی [Cross Chain] در نوار منو سمت چپ کلیک کنید.

X-Chain, C-Chain, and P-Chain 2

3. [C Chain] را به عنوان زنجیره مقصد انتخاب کنید و مبلغ مورد نظر برای انتقال را وارد کنید. برای ادامه روی [Confirm] کلیک کنید. توجه داشته باشید که هر بار که دارایی‌ها را بین زنجیره‌ها جابه‌جا می‌کنید، باید مقدار کمی‌کارمزد تراکنش بپردازید.

X-Chain, C-Chain, and P-Chain 3

X-Chain, C-Chain, and P-Chain 3-1

4. توکن‌‌ها‌ی AVAX شما اکنون در کیف پول C-Chain شما هستند. شما آماده انتقال آن‌ها به MetaMask یا کیف پول سازگار دیگری هستید.



سهامگذاری AVAX چطور عمل می‌کند (اعتبارسنج در مقابل نمایندگی)؟


شما با استفاده از کیف‌پول Avalanche خود می‌توانید AVAX را سهام‌گذاری کنید تا توکن‌ها‌ی AVAX بیشتری کسب کنید. دو راه برای به دست آوردن پاداش‌ها‌ی AVAX وجود دارد: می‌توانید اعتبارسنج یا نماینده‌ باشید.

اعتبار سنج‌ها‌ گره‌ها‌ی فعالی هستند که تراکنشها‌ را تایید می‌کنند و بلاک چین را ایمن می‌کنند. هرچه توکنها‌ی AVAX بیشتری را سهام گذاری کنید، شانس بیشتری برای  انتخاب شدن به عنوان اعتبارسنج بلوک خواهید شد.

نمایندگی‌ها تراکنش‌ها را پردازش نمی‌کنند، اما از کار اعتبارسنج‌ها پشتیبانی می‌کنند. هنگامی‌که اعتبارسنج‌ها پاداش‌های خود را دریافت می‌کنند، نمایندگان می‌توانند متناسب با AVAX سهام گذاری شده خود سهم متفاوتی دریافت کنند.

از ژانویه 2022، این موارد از ملزومات سهام‌گذاری شناخته شده اند:

اعتبارسنج‌ها‌ نماینده‌ها‌
حداقل ملزومات 2000 AVAX 25 AVAX
دوره سهام گذاری حداقل : 2 هفته
حداکثر: 1 سال
حداقل : 2 هفته
حداکثر: 1 سال

اعتباردهنده بودن به تخصص فنی بیشتری نیاز دارد و شما را ملزم می‌کند که گره Avalanche را با نرم افزار خاصی روی رایانه خود اجرا کنید.



چگونه می‌توان به عنوان نماینده با کیف پول آوالانچ، AVAX را سهام گذاری کرد؟


قبل از شروع، باید مقدار توکنی را که می‌خواهید سهامگذاری کنید را به کیف پول P-Chain انتقال دهید.

1. به کیف پول Avalanche خود وارد شوید و روی [Earn] از نوار منوی سمت چپ کلیک کنید.

take AVAX as a delegator 1

2. روی [Add Delegator] کلیک کنید.

take AVAX as a delegator 2- کیف پول آوالانچ

3. فهرستی از اعتبارسنجی‌های فعال را مشاهده خواهید کرد. با کلیک کردن روی [Select]، موردی را که می‌خواهید توکن‌های AVAX خود نمایندگی کنید، انتخاب کنید.

take AVAX as a delegator 3

4. مدت زمان سهام‌گذاری را انتخاب کنید و مقدار توکن‌ها‌ی AVAX را برای سهام‌گذاری وارد کنید. توجه داشته باشید که نمی‌توانید پیش از اتمام تاریخ پایانی اعتبارسنجی، مدت زمان خاصی برای  نمایندگی تنظیم کنید.

آدرس دریافت پاداش خود را بررسی کنید. این آدرس باید نشان دهنده کیف پول P-Chain شما باشد. روی [Confirm] کلیک کنید.

ake AVAX as a delegator 4

5. سپس جزئیات نمایندگی را مشاهده خواهید کرد و شروع به کسب پاداش AVAX خواهید کرد.

ake AVAX as a delegator 5



نتیجه نهایی


کیف پول Avalanche به شما این امکان را می‌دهد که از مجموعه رو به رشد DeFi DApps در اکوسیستم Avalanche استفاده کنید. در یک رابط کیف پول، می‌توانید به سه زنجیره Avalanche دسترسی داشته باشید که هر کدام موارد و خدمات متفاوتی ارائه می‌کنند.

به طور خلاصه، X-Chain عمدتا برای ذخیره دارایی‌ها‌ استفاده می‌شود، C-Chain به شما امکان می‌دهد با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشید، و P-Chain برای سهام‌گذاری استفاده می‌شود. شما همچنین می‌توانید توکن‌ها‌ی خود را بین این سه زنجیره در کیف پول Avalanche انتقال دهید.

هنگامی‌که دارایی‌ها‌ی خود را از کیف پول Avalanche خود خارج می‌کنید، مطمئن شوید که از زنجیره‌ای که با کیف پول مقصدتان سازگار است، استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، تنها کیف پول C-Chain با کیف پول‌ها‌ی متامسک و بایننس سازگار است. شما می‌توانید توکن‌ها‌ی Avalanche خود را با استفاده از تابع زنجیره متقابل به کیف پول C-Chain منتقل کنید.

Avalanche یک پلت فرم منبع باز برای برنامه‌ها‌ی غیرمتمرکز (DApps) است که هدف آن افزایش مقیاس پذیری، قابلیت همکاری و قابلیت استفاده در سه زنجیره خود است. اگر می‌خواهید در اکوسیستم Avalanche و DApps جست و جو کنید و با آن تعامل داشته باشید، به کیف پول Avalanche نیاز دارید.

اگر در زمینه موارد ذکر شده، نیاز به کسب راهنمایی دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه درج نمایید و منتظر پاسخ کارشناسان کوین کده باشید.

صرافی کوین کده ، صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل است. جهت ارتباط می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۹۱۳۱۱۳۰۰ || ۰۲۱-۹۱۳۱۱۳۰۰

امتیاز بهpost
خروج از نسخه موبایل