اطلاعیه مهم کوین کده درباره‌ی مرج اتریوم

انتقال شبکه اتریوم به گواه اثبات سهام که به اسم مرج شناخته می‌شود به شمارش معکوس نزدیک شده است و موجی از هیجانات بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفته است.

به زبان ساده مرج اتریوم به معنی انتقال اتریوم از الگوریتم اثبات کار (POW) به اثبات سهام (PoS) می‌باشد. در طی فرآیند مرج اتریوم، لایه اجرایی موجود (شبکه اصلی اتریوم) با لایه اجماع اثبات سهام جدید یا بیکن چین ادغام خواهد شد.

زنجیره بیکن چین (Beacon Chain) که با گواه اثبات سهام کار می‌کند و در دسامبر سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، یک زنجیره موازی است که در کنار شبکه اصلی فعالیت می‌کند. این زنجیره نمی‌تواند قراردادهای هوشمند را اجرا یا حساب‌ها را مدیریت کند، بلکه صرفا PoS را اجرا می‌کند. بیکن چین قرار است جایگزین لایه اجماع فعلی اتریوم یعنی PoW شود.

مرج اتریوم علاوه بر بهبود سازگاری با محیط زیست و کاهش مصرف انرژی، افزایش امنیت، مقیاس پذیری و پایداری شبکه اتریوم را در پی خواهد داشت.

با توجه به نزدیک شدن به زمان تعیین شده برای مرج اتریوم صرافی کوین کده قصد دارد در این اطلاعیه در خصوص برنامه‌ی خود در زمینه‌ی مرج اتریوم توضیحاتی ارائه دهد.

با توجه به برنامه‌های اعلام شده توسط بنیاد اتریوم، فرآیند مرج در دو مرحله انجام خواهد شد:

به‌روزرسانی بلاتریکس در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) و مرحله دوم فرآیند مرج به نام پاریس در تاریخ 15 سپتامبر (24 شهریور) انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که زمان‌های اعلام شده به صورت تقریبی بوده و صرافی کوین کده پس از اعلام زمان قطعی انجام این به روز رسانی اطلاعیه خود را در خصوص زمان تعلیق واریز، برداشت و معامله اتریوم و توکن‌های بر پایه ERC20 متعاقباً اعلام خواهد نمود.

به طور کلی دو سناریو احتمالی وجود دارد که با مرج اتریوم (ETH) رخ خواهد داد:

سناریوی اول:

پس از مرج اتریوم هیچ توکن جدیدی ایجاد نشود. در این صورت صرافی ارز دیجیتال کوین کده در اسرع وقت واریز و برداشت توکن‌های ERC-20 و همچنین ETH را مجدداً باز خواهد نمود.

سناریوی دوم:

در صورت فورک اتریوم و ایجاد دو زنجیره مجزا، کوین کده از توکن‌های جدید پشتیبانی خواهد کرد و به طور قطع این توکن‌ها در پلتفرم کوین کده لیست خواهند شد. اما با توجه به اینکه صرافی کوین کده یک بازار معاملاتی OTC است و ارزهای کاربران بعد از خرید سریعاً به کیف پول‌های آن‌ها واریز می‌شود، بنابراین کوین کده از ایردراپ توکن‌ها پشتیبانی نخواهد کرد.

در پایان لازم به ذکر است با توجه به سوابق تاریخی ارزهای مختلف در هنگام بروزرسانی‌ و مرج و در راستای آن افزایش شدید نوسانات درهنگام اجرایی شدن به روزرسانی، کارشناسان تیم کوین کده از تمام کاربران کریپتو ایران تقاضا دارند در مدیریت ریسک و سرمایه خود دقت و توجه کافی داشته باشند.


5/5 - (1 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل