آشنایی با بلاک توپیا (Bloktopia)؛ جدیدترین پروژه در دنیای متاورس

سال 2021 سال بزرگی برای بلاک چین و دنیای ارزهای دیجیتال بوده است. از میم کوین ها گرفته تا صعود و فرودهای رمزارزها و NFT، این صنعت دائماً سرفصل خبرها بوده است. نیمه پایانی سال ایده‌ی دیگری را به ارمغان آورد: متاورس. متاورس با هدف ترکیب زندگی اجتماعی، کار، و فناوری فراگیر در دنیای واقعی، توجه عموم را به خود جلب نموده و اگرچه هنوز روزهای اولیه خود را پشت سر می‌گذارد، اما با سرعت بالایی در حال رشد است و رمزارزها نقش مهمی در این توسعه ایفا می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از جدیدترین پروژه‌ها در حوزه‌ی متاورس به نام بلاک توپیا (Bloktopia) بپردازیم که توجه سرمایه گذاران سراسر جهان را به خود جلب نموده است.



پروژه متاورس بلاک توپیا (Bloktopia) چیست؟


بلاک توپیا یک آسمان خراش واقعیت مجازی است که به افتخار 21 میلیون بیت کوین در 21 طبقه ساخته شده است و به عنوان یک متاورس واقعیت مجازی قصد دارد به یک مرکز سرگرمی آموزشی برای همه کاربران با هر میزان تجربه‌ای در دنیای رمزنگاری تبدیل شود. در این پروژه برای اولین بار، کاربران به اطلاعات کریپتویی و محتوای جذاب در یک مکان دسترسی خواهند داشت.

در متاورس بلاک‌توپیا (Bloktopia) ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک چین، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، همه با هم ادغام شده‌اند تا یک مرکز غیرمتمرکز برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، بازیکنان و توسعه دهندگان ایجاد کنند.

بلاکتوپیا که بر روی شبکه پالیگان (Polygon) و موتور بازی سازی یونیتی ایجاد شده است به بازدیدکنندگان خود اجازه می دهد تا ضمن کسب دانش و اطلاعات در سطوح پایه تا پیشرفته درآمد کسب کنند، با دوستان خود بازی کنند، شبکه بسازند و موارد دیگر.

در کنار انواع دیگر فعالیت‌ها و کسب‌وکارها، بلاک توپیا همانند یک مرکز خرید دارای فروشگاه‌ نیز می‌باشد؛ مکانی که پروژه‌ها، صرافی‌ها، اینفلوئنسرها و برندهای کریپتویی، محتوا و پیام‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

سایت bloktopia وایت پیپر بلاک توپیا

متاورس بلاک توپیا از بلوک‌های املاک و مستغلات ساخته شده که می‌توانند توسط دارندگان توکن BLOK خریداری و اداره شوند و بلاکتوپیان‌ها (Bloktopians) که به دارندگان توکن بلاک (BLOK) و اعضای متاورس بلاکتوپیا اطلاق می‌شود نیز، قادر به یادگیری و کسب درآمد از طریق مالکیت املاک و مستغلات، تبلیغات، بازی‌ کردن، ساخت شبکه و … خواهند بود. تصویرسازی و تجربه کاربری شگفت انگیز در بلاکتوپیا، با استفاده از موتور بازی سازی سه بعدی Creation Engine (پیشرفته‌ترین موتور بازی‌های ویدیویی بلادرنگ جهان) تحقق یافته است.



۴
ستون اصلی متاورس بلاک توپیا


یادگیری:

آشنایی با بلاک توپیا (Bloktopia)؛ جدیدترین پروژه در دنیای متاورس |

 

  یادگیری: بلاکتوپیا به عنوان دروازه‌ای برای کاربران خود عمل می‌کند تا در مورد بلاک چین و نحوه کمک به تقویت متاورس اطلاعات کسب کنند. به عبارت دیگر بلاک‌توپیا یک مرکز آموزشی خواهد بود که در آن کاربران می‌توانند در یک محیط دوستانه در مورد دنیای چالش برانگیز کریپتو اطلاعات کسب کنند.

 


کسب درآمد:

آشنایی با بلاک توپیا (Bloktopia)؛ جدیدترین پروژه در دنیای متاورس |کسب درآمد: بلاک توپیا سرزمین فرصت‌های کسب درآمد برای بلاک توپیان ها خواهد بود. بلاکتوپیان ها با خرید و فروش املاک و مستغلات به منظور کسب سود و یا حتی اجاره دادن آن‌ها فرصت‌های کسب درآمد زیادی خواهند داشت.

استیکینگ یا سپرده گذاری، تبلیغات و سایر درآمدهای غیرفعال نیز فرصت‌های دیگری برای کسب درآمد بلاک توپیان ها خواهد بود.


بازی:

آشنایی با بلاک توپیا (Bloktopia)؛ جدیدترین پروژه در دنیای متاورس |

 

بازی: کاربران متاورس بلاک توپیا می‌توانند در دنیای واقعیت مجازی استراحت کنند، سرگرم شوند، معاشرت کنند و با دوستان خود رقابت کنند.

 


خلق کردن:

آشنایی با بلاک توپیا (Bloktopia)؛ جدیدترین پروژه در دنیای متاورس |

 

خلق کردن: کاربران پلتفرم بلاکتوپیا با استفاده از ابزارهای ساخت و ساز ساده قادر خواهند بود از خلاقیت خود برای تولید آثار هنری و برگزاری یک رویداد یا حتی شرکت در رویدادهای دیگر برای بردن جوایز استفاده کنند. بنا به عبارتی در بلاک‌توپیا کاربران قادر هستند که محیط یا فضاهای تبلیغاتی دیجیتال ایجاد کنند.

 



توکن بلاک (
BLOK) ارز دیجیتال بلاک توپیا


توکن بلاک (BLOK) یک توکن کاربردی (Utility Token) و حاکمیتی (Governance Token) متاورس بلاک توپیاست که برای اولین بار در اکتبر 2021 عرضه شد. این توکن‌ها به عنوان درآمد برای کاربران پلتفرم عمل می‌کنند و بلاکتوپیان ها می‌توانند با استفاده از فرصت‌های مالی و تبلیغاتی موجود در بلاک توپیا آن‌ها را به دست آورند. توکن‌های BLOK را می‌توان از طریق مشارکت در جامعه نیز به دست آورد. این امر کاربران را تشویق می‌کند تا تلاش و زمان خود را به پیشرفت آینده پلتفرم اختصاص دهند و پاداش خود را دریافت کنند.

بلاکتوپیان ‌ها برای خرید کالاها و محصولات بازار بلاک توپیا به توکن بلاک (BLOK) نیاز دارند؛ این همان چیزی است که بلاک (BLOK) را برای عملکرد اکوسیستم بلاکتوپیا ارزشمند و ضروری می‌کند.

دارندگان توکن بلاک در متاورس بلاک توپیا نیز، می‌توانند NFT‌هایی را خریداری کنند که نشان‌دهنده مالکیت REBLOK و ADBLOK است.



ADBLOK
و REBLOK



ریبلاک (REBLOK): خرید، فروش و اجاره املاک مجازی

خرید املاک و مستغلات در بلاک توپیا به عنوان ریبلاک (REBLOK) شناخته می‌شود. بلاک توپیان ها می‌توانند املاک و مستغلات را از پورتال فروش زمین Bloktopia خریداری کنند که مالکیت انحصاری آن توسط یک NFT و مالکیت مشترک با چندین NFT ارائه می‌شود. این املاک و مستغلات در بلاک‌توپیا به عنوان یک کالای با ارزش محسوب می‌شود و بلاکتوپیان ها می‌توانند درست مانند دنیای واقعی برای کسب سود خرید و فروش انجام دهند و یا املاک خود را برای یک رویداد یا مدتی مشخص به مستأجرین اجاره دهند.

REBLOK را می‌توان در قالب مالکیت انحصاری یا مشترک و همچنین اندازه‌های مختلف خریداری کرد. این امر REBLOK را برای همه بلاکتوپیان ها در دسترس و مقرون به صرفه می‌کند.

مالکیت انحصاری به دارندگان خود این امکان را می‌دهد که در بلاک توپیا فضای مختص به خود را در اختیار داشته باشند و فضای مجازی خود را به هر روشی که می‌خواهند، توسعه دهند.

در یک مدل مالکیت چندگانه، شما یکی از 100 مالک مجازی هستید که تیم مدیریت املاک بلاکتوپیا (Bloktopia estate management) در طراحی فضا، نما و سایر ویژگی‌ها به شما و سایر مالکان کمک خواهد کرد.

مالکیت چندگانه REBLOK براساس یک مدل حاکمیتی کار می‌کند که دارندگان Reblok NFT بخشی از شورای آن را تشکیل می‌دهند که هر NFT از طریق دائو ( (Decentralized Autonomous Organizationرأی خواهد داد. برای انتخاب برنده با اکثریت آرا بین هولدرهای NFT، پیشنهادهای ارائه شده به رأی گذاشته می‌شود و به این ترتیب قراردادهای اجاره در مدل مالکیت چندگانه تعریف می‌شود.

ادبلاک (ADBLOK): کسب درآمد از طریق تبلیغات

در بلاک توپیا یکی از فرصت‌های کلیدی کسب درآمد برای سرمایه‌گذاران از طریق تبلیغات توسط برندهاست که بخشی از درآمد حاصل از این تبلیغات به هولدرهای رمزارز بومی متاورس یعنی بلاک (BLOK) تعلق می‌گیرد. توکن یکتای ادبلاک (ADBLOK) هم به‌منظور ایجاد جریان درآمد از طریق تبلیغات در متاورس بلاکتوپیا عرضه می‌شود.



مزایای توکن بلاک
(BLOK)


بلاک (BLOK) توکن بومی بلاکتوپیاست و برای انجام خرید و فروش و اجاره املاک و مستغلات درون بلاک توپیا به آن نیاز است.

بلاکتوپیان‌ها (Bloktopians) می‌توانند از طریق یک مکانیسم NFT از بازار بلاکتوپیا آیتم‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند. بازار بلاک توپیا آیتم‌هایی را برای شخصی سازی املاک و آواتارها عرضه می‌کند.

بلاک (BLOK) یک توکن کاربردی است و قابلیت‌های گسترده‌ای را در متاورس بلاک‌توپیا به هولدرها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال می‌توان به دسترسی به رویدادهای خاص، پیوستن به پیش فروش‌ها و استیکینگ یا سپرده‌گذاری اشاره کرد.

آشنایی با بلاک توپیا (Bloktopia)؛ جدیدترین پروژه در دنیای متاورس |



نحوه خرید ارز بلاک BLOK


اگر قصد خرید توکن Blok را دارید می‌توانید از طریق صرافی‌های متمرکزی مانند کوکوین (KuCoin)، اوکی اکس (OKEx) اقدام به خرید نمایید. البته برخی صرافی های غیرمتمرکز مانند کوییک سواپ (QuickSwap) نیز دارای این رمزارز هستند.


خرید ارز بلاک در ایران

کاربران ارزهای دیجیتال که خواهان خرید توکن بلاک از صرافی های ایرانی هستند به زودی می‌توانند این توکن را از صرافی کوین کده خریداری کنند.


سخن پایانی

متاورس (Metaverse) یک دنیای مجازی جدید است که گسترش و پیشرفت آن در آینده یک واقعیت اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. باتوجه به جدید بودن متاورس و گیمینگ در حوزه بلاکچین و بر اساس ویژگی‌هایی که پلتفرم بلاک توپیا ارائه داده است بنظر می‌رسد آینده خوبی در انتظار خواهد داشت. نظر شما چیست؟

آیا بلاک توپیا یک پروژه آینده‌دار خواهد بود؟

از زاویه دید دنیای کریپتوکارنسی و بازار ارزهای دیجیتال، پروژه بلاکتوپیا از دلایل کافی و بنیادین برای رشد برخوردار بوده است و توکن بومی آن، یک توکن آینده‌دار به شمار می‌رود.

 


 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

4.7/5 - (11 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل