نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید

شاید شما هم واژه‌ای به نام ارز دیجیتال را شنیده باشید اما ندانید منظور از این ارز دیجیتال چیست؟ و سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که آیا سرمایه گذاری مطمئنی است؟ نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟ در واقع ارز دیجیتال یا cryptocurrency شکلی از پول‌های دیجیتال می‌باشد که در فضای مجازی و آنلاین کاربرد بسیاری داشته و کاملاً بر اساس و پایه علم تولید و طراحی شده است، جالب است بدانید که هر کجای جهان که باشید می‌توانید با آموزش اصولی بر روی این ارز‌ها سرمایه گذاری‌هایی قوی داشته باشید و به راحتی کسب و کاری آنلاین و بی دردسر برای خود فراهم نمائید.

همانطور که خیلی از همراهان عزیز کوین‌ کده می‌دانند معروف‌ترین نوع ارز دیجیتال، ارزی به نام بیتکوین می‌باشد و برای خرید آن می توان به صرافی‌های معتبر مراجعه نمود. در ادامه برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال چیست؟ و نحوه سرمایه گذاری در آن چگونه است؟ با کوین‌ کده همراه باشید.



آموزش های اولیه ارز دیجیتال


آموزش های اولیه ارز دیجیتال و  ارز دیجیتال چیست؟ و نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟ نیاز به آن است تا شما در ابتدا با واژه‌های تخصصی این کسب و کار آشنا شوید.

1. وایت پیپر (Whitepaper)

منظور از واژه وایت پیپر در ارز‌های دیجیتال به منظور اوراق سفید است که در قالب پی دی اف توسط توسعه دهندگان به سرمایه گذاران ارائه می‌شود که در آن توضیحات کلی درباره محصول و مزایا داده شده است و باعث ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران خواهد شد.

2. رمزنگاری (Cryptography)

رمز نگاری مبحثی بر پایه علوم ریاضی و رایانه می‌باشد که با رمزگذاری دسترسی سایر افراد را به اطلاعات و ارتباطات محدود خواهد کرد.رمزنگاری (Cryptography) نحوه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

3. بلاک (Block)

تراکنش‌هایی که توسط ماینر‌ها بررسی می‌شود و در بازه‌های زمانی مختلف بر روی بستر بلاکچین ثبت می‌شوند.

4. ارتفاع بلاک (Block Hight)

تعداد بلاک‌هایی که در بلاکچین اضافه می‌شوند باعث افزایش قد بلاکچین شده و اصطلاحاً به این مورد ارتفاع بلاک می‌گویند.

5. همتا به همتا (Peer 2 Peer)

شبکه همتا به همتا که در آن دو و یا چند سیستم کامپیوتری با همدیگر در ارتباط هستند.

6. ماینر (Miner)

ماینر‌ها یا استخراج کننده‌ها که با توجه به توان محاسباتی، توسط دستگاه‌ها و برنامه‌های مخصوص استخراج، رمز ارز و یا بیتکوین را استخراج می‌کنند. همچنین وظیفه دیگر تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید می‌باشد.

7. نهنگ (Whale)

وال یا نهنگ‌ها چه کسانی هستند؟ وال‌ها افراد سرمایه گذاری هستند که با در دست داشتن مقادیر زیادی از ارز دیجیتال امکان تغییر قیمتی یا دستکاری در این بازار را دارند.

8. صرافی (Exchange)

به فضایی که در آن ارز را با پول و یا ارز‌های دیجیتال مبادله و تبدیل می‌کنند صرافی می‌گویند.به فضایی که در آن ارز را با پول و یا ارز‌های دیجیتال مبادله و تبدیل می‌کنند صرافی می‌گویند.

9. نگهداری ارز دیجیتال به مدت طولانی (HODL)

در زبان انگلیسی Hold به معنی نگهداری می‌باشد و در این بازار به معنی نگهداری بلند مدت رمز‌های دیجیتالی است.

10. ارزش بازار (Market Cap)

مارکت کپ یا کلاه بازار از فرمول (تعدادسکه ضربدر قیمت) به دست می‌آید.

11. اثبات سهام (Proof of Stake)

اثبات سهام به چه معنی می‌باشد؟ اثبات سهام پروسه‌ای است که هر فرد نسبت به دارایی خودش از آن ارز استخراج می‌کند.

12. بیت کوین

بیت کوین چیست؟ اولین و پر طرفدار‌ترین ارز دیجیتال است که توسط یک شخص یا مجموعه با نام ساتوشی ناکاموتو شروع به کار کرده است.



چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟


ارز دیجیتال چیست؟ و نحوه سرمایه گذاری در آن چگونه است؟ اگر می‌خواهید بدانید که چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم؟ و چطور می توانیم در آن سرمایه‌گذاری کنیم می توانید با ما همراه شوید و بیشتر از قبل یاد بگیرید.

• تحلیل‌های تکنیکالتحلیل تکنیکال در ارزدیجیتال

یکی از نکات مهم برای ورود به بازار ارز دیجیتال تحلیل‌های تکنیکال و کاملاً اصولی می‌باشد که باید آگاهی کافی را نسبت به این بازار به دست آورید تا پیش بینی‌های دقیق تر و حقیقی‌تر نسبت به آینده ارز دیجیتال داشته باشید و هر فرد سرمایه گذار نسبت به رشد یک ارز می‌تواند بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری خود و دیگران بگیرد. برای آگاهی از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال می توانید به کوین‌ کده مراجعه نمائید.

• تحلیل نمودارهای مربوط به کسب و کار

یکی از روش‌های دیگر که سرمایه گذاران حرفه‌ای و فعالان در این بازار به کار می‌گیرند تحلیل نمودار‌ها و دنبال کردن اخبار این بازار می‌باشد. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است همانطور که شناخت کافی می‌تواند به پیشرفت شما در این بازار کمک کند، عدم دانش کافی در این زمینه ممکن است در همان شروع کار ضرر مالی زیادی را به شما وارد کند و برای همیشه از این بازار فاصله بگیرید پس شناخت کافی و نکاتی که در ادامه این مقاله به آن پراخته شده است را دنبال کنید. سوالی که در این مرحله ممکن است برای هر فرد پیش بیاید این است که آیا من فرد مناسبی برای ورود به این بازار هستم یا خیر؟

•احتیاط در خرید ارز!!

در ابتدای کار ارز کمتری را بخرید. (به دلیل اینکه در ابتدای کار ممکن است با ضرر و شکست رو به رو شوید بهتر است مبلغی را در نظر داشته باشید که به شما آسیبی از لحاظ روحی وارد نکند.)

• بررسی موانع و مشکلات کسب و کار

قبل از ورود به این بازار تمامی موارد و مشکلات موجود بر سر راه خود را بررسی نمائید و براساس روحیات خود اقدام به فعالیت در این مسیر نمائید.

• آموزش نگهداری از ارزهایتان الزامی است!!

خودتان ارز‌ها را نگهداری کنید. (شما در این مسیر به هیچ شخص قابل اعتمادی نیاز ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی موبایل یا لپتاپ خود اپلیکیشن را نصب کرده و به کیف پول خود دسترسی داشته باشید.)

• بالا بردن امنیت نگهداری از ارزهای دیجیتال را یاد بگیرید!!

برای داشتن کسب و کاری و امن با روش‌های بیشتر شدن امنیت نگهداری ارز‌های دیجیتال کاملاً آشنا شوید. (چون فضای کار این بازار در بستر اینترنت است ورود کیف پول‌های دیجیتالی به این بازار، کار شما را کمی راحت‌تر می‌کند با این حال این مسئله را با جدیت بیشتری بررسی کنید.)



بهترین و پر طرفدارترین ارز دیجیتال کدام است؟


اگر می‌خواهید بدانید بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022 کدام ارزها هستند با ما همراه شوید.

شناخته شده‌ترین و بزرگ‌ترین ارز دنیا بیت کوین می‌باشد که تا به حال برای امنیت آن مشکلی پیش نیامده است و تراکنشی در بیت کوین برگشت نخورده است، سهم بازار و حجم معاملات در این ارز بیش‌تر از ارز‌های دیگر است. بیت کوین بیشتر از 40% سهم بازار دیجیتال را به خود اختصاص داده است و با این احتساب نزدیک شدن ارز دیگری به این عدد سخت می‌باشد. ورود به بازار ارز دیجیتال - بیت کوین در ارزدیجیتالاز آنجایی که اولین ارز شناخته شده بیت کوین است نقدینگی آن هم بیشتر از ارز‌های دیگر است یعنی اگر قصد فروش آن را داشته باشید سرمایه گذاران زیادی طالب این موضوع خواهند بود. همچنین این ارز پشتوانه‌ی خوبی برای خیلی از کسب و کار هاست و تعداد این کسب و کارها هر روز در حال افزایش است. حال آنکه اگر تازه وارد هستید و به دنبال ارزی برای سرمایه گذاری هستید که ریسک کمتری داشته باشد بیت کوین یکی از بهترین انتخاب‌هاست و چون مشتری‌های زیادی دارد متقبل ضرری کمتری می‌شوید.

اتریوم دومین ارز معتبر جهان می‌باشد که مشتریان و سرمایه گذاران وفاداری دارد و تابستان سال 2019 زمانی عالی برای سرمایه گذاری بر روی اتریوم بود، همچنین تیم توسعه دهنده این ارز به دنبال راه‌ها و ایده‌های جدید برای ماه‌های آینده هستند و این موضوع ارزش این ارز را چند برابر می‌کند.

چرا دوج کوین به محبوبیت رسید؟ این ارز از سال گذشته تا به حال بیشتر از 1.5 در صد رشد داشته است و محبوبیت خود را باید مدیون (پول خودمانی، حامیان بزرگ، داشتن جامعه بزرگتر از اتریوم و …) دانست.

با اینکه زمان زیادی از ورود این ارز به بازار نمیگذرد اما در مدت کم توانسته جایگاه قابل قبولی را در بین سرمایه گذاران داشته باشد و به بلاک چین‌ها این امکان را بدهد که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و باعث تبادل اطلاعات با یکدیگر شود. در حال حاضر تنها موردی که مانع پیشرفت پولکادات شده است زمان کم تولد این ارز است، نکته مهم دیگری که در مورد پولکادات وجود دارد این است که توسعه دهندگان آن را رقیب اتریوم می‌دانند چون فضای ارزی پولکادات از اتریوم امن‌تر است.

این ارز دارای جایگاه پنجم در بین ارز‌های موجود می‌باشد، بایننس کوین برای افرادی که ارز‌های اصلی مثل: اتریوم، بیت کوین را دارند و به دنبال افزایش تنوع در سبد خرید خود هستند یک گزینه‌ی عالی به حساب می‌آید و جزء یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال می‌باشد که هدف مشخص و معینی برای این ارز در نظر گرفته شده است. همچنین اسمارت چین، پروژه های زیادی را برای این ارز در نظر دارد که این موضوع کمک زیادی به بایننس کوین برای قرار گرفتن در لیست ارزهای برتر کرده است.

شروع به فعالیت ارز کاردانو از سال 2017 بوده است که این ارز برای پروژه‌های کشاورزی، بهداشتی، مالی،کاربرد دارد. نکته قابل توجه در رابطه با این ارز این است که کاردانو تراکنش‌های بیشتری را نسبت به بیت کوین در ثانیه پردازش می‌کند. کاردانو به دلیل مصرف کم انرژی برای تأیید تراکنش‌ها جزء رمز ارزهای دوست دار محیط زیست شناخته می‌شود که همین دلیل باعث محبوبیت این ارز می‌شود.

سولانا جزء بهترین ارز‌های دیجیتال سال 2021 بود. رشد 9700 درصدی این ارز به سرمایه گذاران این اطمینان را می‌دهد که در سال‌های آینده سود خوبی از این ارز را به دست آوردند به همین دلیل این مورد در لیست بهترین ارز‌های دیجیتالی برای سرمایه گذاری در سال 2022 به حساب می‌آید. همچنین سولانا ادعا دارد قابلیت انجام بیش از 50000 تراکنش در ثانیه را با هزینه کمتر از 0.01 دلار برای هر تراکنش می‌تواند داشته باشد. ارز‌های رو به رشد دیگر شامل موارد (استکس، یونی سواپ، اراگون، چیلیز، ساورین، رریبل، هارمونی، پولیگان، لایت کوین، وی چین و … می‌باشد.)



روش‌های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال


روش‌های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال انواع مختلفی دارد که شامل:

رایح ترین نوع کلاهبرداری در ارز‌های دیجیتال طرح‌های پانزی، هرمی می‌باشد که در واقع در مورد به شرکت کنندگان قول دریافت سود‌های غیر معقول را می‌دهند که افراد را برای افتادن به این دام تشویق کنند اما این دو شیوه عملاً با یکدیگر کمی تفاوت دارند. در طرح‌های پانزی به شما یک پیشنهاد در غالب فرصت استثنایی برای سرمایه گذاری با سود تضمین شده ارائه می‌دهند.

طرح‌هایی که با عنوان‌های (هوش مصنوعی، معامله در بورس‌های خارجی، قرارداد هوشمند) که با سود‌های غیر منطقی پیشنهاد می‌شوند معمولاً طرح پانزی هستند. در طرح‌های هرمی، یک برگزار کننده در رأس وجود دارد و افرادی مشخص زیر مجموعه این شخص فعالیت می‌کنند که این افراد نیز زیر مجموعه‌های خود را دعوت می‌کنند که نتیجه این موضوع تشکیل یک هرم برنامه ریزی شده می‌باشد.

با گسترش این طرح اعضای قدیمی این هرم افزایش درآمد خواهند داشت و به هر میزان این زیرمجموعه افزایش پیدا کند درآمد حاصل از این موضوع به طبع افزایش پیدا خواهد کرد اما این مدل طولانی مدت پایدار نیست.

به دلیل هزینه بالای برق، تجهیزات استخراج ارز دیجیتال محبوب‌ترین روش برای کلاهبرداران استخراج ابری است. زمانی که پیامی با عنوان‌های (اجاره دستگاه استخراج، درآمد میلیونی با استخراج بیت کوین، کسب بیت کوین در ربات‌های تلگرامی) را مشاهده کردید به هیچ عنوان در دام نیوفتید.

فیشینگ در واقع از ضعف‌های امنیتی یک سایت استفاده می‌کند و حاوی یک پیامک یا ایمیل برای فرد است که فرد را برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم ترغیب می‌کند.

توکن در واقع یک نوع ارز دیجیتال می‌باشد که فاقد بلاک چین مستقل است و در این روش شخص کلاهبردار، سرمایه گذاران را با ادعای اینکه این توکن‌ها در آینده با ارزش و کاربردی خواهند بود ترغیب به خرید می‌کنند.

در این روش کلاهبرداران یک سایت یا برنامه با عنوان صرافی را طراحی می‌کنند و شروع به تبلیغات فضای کار خود می‌کنند و از واژه‌های کارمزد صفر، بدن احراز هویت، بدون تحریم برای ترغیب سرمایه گذاران استفاده می‌کنند.



سرمایه گذاری روی طلا بهتر است یا ارز دیجیتال؟


یکی از عمده ترین سوالاتی که هنگام سرمایه گذاری برای هر شخصی ممکن است پیش بیاید این است که سرمایه گذاری روی طلا بهتر است یا ارز دیجیتال؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید که طی سال‌های اخیر شاخص عملکرد بیت کوین یا ارز‌های دیجیتال بهتر از طلا بوده و از دی ماه سال 1399 تا اکنون حدوداً رشد 80 درصدی داشته است و در همین بازه طلا هشت در صد کاهش رشد داشته است مثلا در کشور ترکیه برای مردم گزینه بهتری بوده است چون در یک سال گذشته بیت کوین در برابر لیر رشد 270 درصدی داشته است و بازدهی طلا 70% بوده است.طلا بهتر است یا ارز دیجیتال

اما یک موضوع مهم که باید در نظر داشته باشید این است که اگر فرد ریسک پذیری نیستید و تجربه کافی در این زمینه را ندارید در مراحل اولیه خرید ارز تتر را پیشنهاد می‌کنیم چون هر ارز تتر برابر با یک دلار است و برای سرمایه گذتری‌های کم ریسک بهترین گزینه می‌باشد. همچنین مایکل نووگراث یکی از سرمایه گذاران بازار ارز‌های دیجیتال در این باره می‌گوید: باید انتظار افزایش ارزش ارز‌های دیجیتال را در آینده داشت و احتمال چند برابر شدن آن وجود دارد و پیش بینی می‌کند سرمایه گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال بسیار پر سودتر از بازار طلا خواهد بود.



مزایای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال چیست؟


• تراکنش‌های بین المللی و جهانی
• بلاک چین‌ها
• آسان بودن و سرعت در نقل و انتقالات
• تبادلات بدون واسطه
• داشتن حریم خصوصی
• تنوع در سرمایه گذاری‌های مختلف
• هزینه کمتر بازدهی بیشتر
• عدم نیاز به مجوز



نکات مهم افزایش سود در ارز‌های دیجیتال چیست؟


• سود خود را حتما به موقع ذخیره کنید و در این بازار به هیچ وجه طمع نکنید.
• بر روی رمز ارز‌هایی که رو به رشد هستند تمرکز کنید.
• هیجانی عمل نکنید و تمام سرمایه خود را بدون تحقیق به پروژه‌ای اختصاص ندهید.
• قبل از ورود به این بازار حتما تحقیق کنید و آموزش‌های لازم را دنبال کنید.
• با فکری راحت و خیالی آسوده وارد معامله شوید و عجولانه تصمیم نگیرید چون ممکن است که در ابتدا سود کنید ولی در سرمایه گذاری‌های بعدی این رفتار قطعاً به شما آسیب خواهد زد.
• از کارمزد‌های تراکنش‌های غافل نشوید.
• مراقب Pump and Dump باشید، برخی از افراد با ایجاد یک سناریو یک حباب برای خرید یک ارز ایجاد می‌کنند که افراد کم تجربه با فضای رشد ناگهانی روبرو شوند. پس مراقب معامله‌های هیجانی خود باشید.



نحوه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با کوین‌ کده


این بازار، بازاریست نو ظهور که فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و در نقطه مقابل این موضوع ریسک‌های زیادی را شامل می‌شود پس قبل از شروع این کار حتما آموزش‌های لازم را دنبال کنید و از کسب اطلاعات غافل نشوید. از آنجایی که این بازار یک بازار پر از نوسان است و مناسب سرمایه‌هایی از راه وام، حقوق بازنشتگی و .. نخواهد بود با این حساب اگر تمایل به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید بهتر است به متخصصین در این حوزه مراجعه نمائید و بحسب اطلاعات و آگاهی بیشتر اقدام به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نمائید. برای آشنایی با ارز دیجیتال چیست؟ و نحوه سرمایه گذاری در آن چگونه است؟ می توانید به آسانی به وب سایت کوین‌ کده مراجعه نموده و با کمی مطالعه و دریافت اطلاعات شروع به فعالیت نمائید.


برای مطالعه:


ایا این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (7 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل