مارک زاکربرگ: NFTها به اینستاگرام می‌آیند!

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با حضور در کنفرانس South by Southwest اعلام نمود که اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیو و عکس اینستاگرام، در حال آماده شدن برای اضافه کردن توکن‌های غیرمثلی (NFT) به پلتفرم خود است.

زاکربرگ گفت که ما در حال کار برای آوردن NFT ها به اینستاگرام در آینده‌ای نه چندان دور هستیم و من امیدوارم که در طی چند ماه آینده کاربران اینستاگرام بتوانند NFT‌های خود را در این پلتفرم ایجاد کنند. البته زاکربرگ به تاریخ دقیقی برای راه‌اندازی این قابلیت اشاره نکرد.

در اکتبر سال 2021، فیس بوک نام خود را به متا تغییر داد تا روی پروژه‌های مرتبط با متاورس تمرکز کند. این اولین تلاش متا برای یک پروژه مرتبط با رمزارزها نیست. در سال 2019، این شرکت برنامه‌های خود را برای ایجاد استیبل کوین Libra که بعداً به Diem تغییر نام داد شروع کرد اما متأسفانه این پروژه با شکست مواجه شد.

در پی تصمیم توییتر برای افزودن قابلیت پشتیبانی از تصاویر پروفایل NFT در ماه ژانویه، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به دنبال پیاده‌سازی ارزهای دیجیتال و NFT ها در پلتفرم‌های خود هستند. به عنوان مثال Reddit نیز قابلیت جدیدى را به پلتفرم خود اضافه کرده و این امکان را به کاربران می‌دهد از هر توکن غیرمثلی به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کنند.

این‌ها تنها غول‌های رسانه‌های اجتماعی نیستند که به دنبال انجام اقداماتی در حوزه‌ی کریپتو می‌باشند. شرکت بزرگ کارت‌های اعتباری، امریکن اکسپرس نیز در حال آماده‌سازی برای ارائه خدمات بانکداری مجازی و تبادل، خدمات ارزهای دیجیتال و امکان استفاده از کارت‌های اعتباری خود در بازار NFT است.


منبع: cointelegraph

4.7/5 - (7 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل