اموزشزیر ذره‌بین کوین کدهمطالب کاربردی

پای نتورک؛ کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

با توجه به فعالیت بسیاری از کاربران ایرانی در پای نتورک و پرسش‌های فراوان مطرح شده توسط کاربران، کارشناسان ما در تیم پشتیبانی کوین کده تصمیم گرفته‌اند با ارائه‌ی این مطلب ضمن پاسخ به تمام پرسش‌های شما از قبیل آینده پای نتورک چیست؟ قیمت پای نتورک؟ | ارز دیجیتال Pi network؟ | آیا ارز دیجیتال پای کلاهبرداری است؟ شفاف سازی در رابطه با به اصطلاح ارزدیجیتال پای نتورک برای کاربران ایرانی فعال در حوزه ارز دیجیتال داشته باشند.


پای نتورک چیست؟


پای نتورک یک شبکه رمزنگاری جدید است که در 14 مارس 2019 تأسیس شد و در حال حاضر، تعداد کاربران آن به بیش از 33 میلیون رسیده است. مانند بسیاری از رمزارزها، Pi Network با هدف تمرکززدایی به منظور در دسترس قرار دادن ابزارهای مالی برای پایگاه گسترده‌تری از کاربران ایجاد شد. چیزی که Pi را متفاوت می‌کند این است که برای استخراج در گوشی‌های هوشمند طراحی شده است.

در واقع ایده‌ی پای نتورک این است که هر کسی تا زمانی که یک تلفن هوشمند و اتصال به اینترنت داشته باشد می‌تواند در فعالیت‌های شبکه شرکت کند.


پای نتورک چگونه کار می‌کند؟


استخراج پای نتورک در گوشی

در واقع فرآیند ماینینگ Pi اصلاً استخراج نیست. برای استخراج ارز پای نتورک (Pi)، کافیست وارد اپلیکیشن شده، روی دکمه‌ای با عنوان “mine” کلیک کرده و ارز دیجیتال Pi دریافت کنید. هر کسی که بیت‌کوین و فناوری بلاک‌چین را مطالعه کرده باشد، قطعاً متوجه این موضوع خواهد شد و این سوال را از خود خواهد پرسید که آیا واقعاً در اینجا چیزی اتفاق می‌افتد؟

به نظر می‌رسد هر کسی می‌تواند برنامه‌ای مانند Pi network بسازد تا وانمود کند که یک ارز دیجیتال جدید در حال راه‌اندازی است، بدون اینکه هیچ مدرکی داشته باشد. لازم به ذکر است ویژگی‌هایی که یک ارز دیجیتال را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کند مانند یک شبکه بلاک چین و یک توکن قابل معامله هنوز برای Pi وجود ندارد.

پای نتورک نسخه ویندوز

پای نتورک نسخه ویندوز منتشر نکرده است برای نصب پای نتورک روی ویندوز از شبیه ساز اندروید مانند bluestacks استفاده می‌کنند.


ارزش پای نتورک


پای نتورک (Pi network) اولین ارز دیجیتالی که می‌توانید با گوشی خود، آن را استخراج کنید. این شعاری است که با ورود به وب سایت پای نتورک مشاهده خواهید کرد.

سایت کلاهبرداری پای نتورک

ارز دیجیتال Pi در حال حاضر قابل معامله نیست و تنها یک عدد در گوشی‌های مردم است. در واقع هنوز چیزی به نام کیف پول Pi وجود ندارد و بنابراین نمی‌توان Pi را برداشت نمود. توسعه دهندگان پای نتورک اعلام کرده‌اند که این برنامه قرار است پس از راه‌اندازی شبکه اصلی به کیف پول تبدیل شود. این نیز جنبه دیگری از Pi است که به طرز عجیبی غیرعادی است. زیرا کیف پول‌های کریپتو معمولاً به‌عنوان نرم‌افزار متن‌باز وجود دارند که هر کسی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.


قیمت ارز دیجیتال پای نتورک چقدر است؟


پای نتورک (Pi network) در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد، در هیچ صرافی لیست نشده و معامله نمی‌شود و بنابراین نمی‌توان گفت که قیمت پای نتورک چقدر است.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بر اساس وایت پیپر شبکه Pi، ارز دیجیتال بومی پای نتورک تا مرحله 3 پروژه، یعنی زمانی که شبکه اصلی آغاز به کار کند، راه‌اندازی نخواهد شد. هیچ کس نمی‌تواند بگوید چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد، زیرا توسعه دهندگان هیچ اطلاعاتی در مورد جدول زمانی ارائه نکرده‌اند.

برخی از افراد حدس می‌زنند که سازندگان کاملاً خود خواسته عرضه پای نتورک را به تأخیر می‌اندازند. زیرا ممکن است هنگامی که ارز دیجیتال Pi لیست شود، با اوج گرفتن فرآیند فروش و در پی آن نزول شدید قیمت Pi، دیگر ورود به برنامه برای کاربران ارزشی نداشته باشد.

پای نتورک کی قیمت گذاری می‌شود؟

تا زمانی که پای نتورک عرضه نشود، از نظر تئوری، قیمت Pi می‌تواند به اندازه تصور کاربران باشد. به عبارتی تا زمانی که مردم پاسخی به این سوال نداشته باشند که “ارز دیجیتال Pi چیست؟”، می‌توانند به این تصور خود که اتفاق بزرگی برای پای نتورک رخ خواهد داد، ادامه دهند.

قیمت ارز دیجیتال پای نتورک چقدر است؟


حلقه امنیتی در پای نتورک چیست؟


پای نتورک از مکانیزم اجماع مانند اثبات کار (POW) یا اثبات سهام (POS) استفاده نمی‌کند. در عوض، شبکه Pi ادعا می‌کند که امنیت دفتر کل توزیع شده خود را با تضمین اعتبار کاربران از سوی یکدیگر حفظ می‌کند.

اصطلاح حلقه امنیتی “Secure Circle” در رابطه با Pi Network به گروهی متشکل از 3 تا 5 کاربر اشاره دارد که به یکدیگر اعتماد دارند تا تراکنش‌های جعلی را انجام ندهند. مشخص نیست که این اعتماد چگونه ایجاد می‌شود، به چه معناست، یا اگر شخصی آن اعتماد را نقض کند، چه اتفاقی می افتد؟!


آیا پای نتورک یک کلاهبرداری است؟


از آن‌جایی که کاربران Pi Network هنوز پولی در آن سرمایه گذاری نکرده‌اند نمی‌توان به طور قطع بیان نمود ارز دیجیتال Pi کلاهبرداری است. بنابراین اگر پای نتورک کلاهبرداری باشد روش انجام آن با موارد دیگر بسیار متفاوت است.

در طول سال‌های پس از آغاز به کار صنعت کریپتو، کلاهبرداری‌های عرضه اولیه کوین (ICO)، استخراج ابری (cloud mining)، هک‌های دیفای (DeFi) و کلاهبرداری‌های بی‌شماری دیگر در ارزهای دیجیتال وجود داشته است و پای نتورک می‌تواند روش جدیدی برای کلاهبرداری باشد.

آیا پای نتورک یک کلاهبرداری است؟

برخی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال معتقدند که بیشتر آلت کوین‌ها در واقع کلاهبرداری هستند. همانطور که هزاران پروژه امیدوارکننده در طول سال‌های گذشته آمده و رفته است. این پروژه‌ها معمولاً چرخه‌ای را طی می‌کنند که به‌عنوان یک ایده جدید عالی شناخته می‌شوند، مبالغ زیادی را جذب می‌کنند، سپس وقتی همه متوجه می‌شوند که این ایده در عمل آن‌طور که باید باشد نیست، از بین می‌روند. 100 ارز دیجیتال برتر براساس ارزش بازار (Market Cap) اغلب تغییر می‌کنند، غیر از بیت‌کوین، که تاکنون همیشه رتبه اول را حفظ کرده است.


دلایلی که پای نتورک ممکن است کلاهبرداری باشد


شاید کمی زود باشد که بگوییم آیا ارز دیجیتال pi network کلاهبرداری است یا خیر. اما Pi ساختاری شبیه به یک طرح بازاریابی شبکه‌ای (MLM) یا یک طرح هرمی دارد. در طرح‌های بازاریابی شبکه‌ای، به شرکت‌کنندگان برای آوردن افراد جدید به سیستم پاداش داده می‌شود. وقتی کسی به تازگی به مجموعه می‌پیوندد، فردی که او را وارد کرده است پاداش دریافت می‌کند. هر چه یک کاربر افراد بیشتری را به مجموعه وارد کند، پاداش بیشتری کسب خواهد کرد.

طرح بازاریابی شبکه‌ای هرمی (MLM) پای نتورک

  • در پای نتورک، کاربران باید کاربران جدیدی را معرفی کنند تا بتوانند فعالیت‌های ماینینگ را در شبکه انجام دهند. بنابراین، منافع شبکه در راستای سوددهی به کاربران اولیه خواهد بود و دیگر کاربران پاداش کمی دریافت خواهند کرد.
  • پای نتورک هیچ تسهیلاتی برای کاربران خود ارائه نمی‌دهد.
  • کاربران با استفاده از برنامه و ارسال داده‌های خود به آن ارزش می‌دهند، اگرچه در ازای آن هیچ ارزش ملموسی دریافت نمی‌کنند.
  • بنیانگذاران از طریق کسب درآمد از تبلیغات ویدیویی در برنامه در حال کسب سود هستند.
  • بازاریابی شبکه تاکید زیادی بر مدارک تحصیلی بنیانگذاران آن دارد، مانند سایر کلاهبرداری‌ها در گذشته.
  • در سایت پای نتورک هیچ نقشه راه (Road Map) روشنی درباره زمان راه‌اندازی شبکه اصلی پای نتورک و لیست شدن توکن Pi در صرافی‌ها وجود ندارد.

تا اینجا به بررسی پای نتورک و ویژگی‌های این پروژه براساس مقالات ارائه شده پرداختیم. اما در پایان جای دارد گریزی به نظر کارشناسان مجموعه کوین کده در رابطه با پای نتورک در پاسخ به سوالات کاربران داشته باشیم.


پای نتورک لیست خواهد شد؟


اولین حقیقتی که باید بدانید ٬ این است که پای نتورک قرار نیست در هیچ صرافی ارز دیجیتالی لیست شود٬ به عبارتی کسانی که در حال ماین (استخراج pi netwrok ) هستند٬ تنها به سازندگان این ارز سود خواهند رساند. آن هم با کلیک کردن برای استخراج پای در سایت یا اپلیکیشن این سیستم به ظاهر پول ساز.


بررسی پروژه پای نتورک از دیدگاه کارشناسان کوین کده


با گذشت بیش از دو سال از آغاز به کار پروژه پای نتورک و با توجه به سوالات فراوان مطرح شده توسط کاربران کوین کده با این مضمون که پای نتورک چه زمانی در صرافی‌ها لیست خواهد شد و آیا بازاری برای تبدیل پای نتورک به دلار یا تومان وجود دارد؟ تیم کارشناسی ما در مجموعه کوین کده با تحقیق و بررسی به این نتیجه دست یافتند که پای نتورک یک کلاهبرداری بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال است. دلایل متعددی نیز برای این اثبات این ادعا وجود دارد که به طور خلاصه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

ارز دیجیتال Pi هنوز از نظر فنی یک ارز دیجیتال نیست. اگرچه توسعه دهندگان پای نتورک ادعا دارند که یک شبکه اصلی و یک توکن راه‌اندازی خواهند کرد، اما هیچ نقشه راهی ارائه نداده‌اند. همچنین مشخص نیست که چگونه امنیت شبکه تأمین خواهد شد. علاوه بر این با توجه به اینکه هیچ سازوکار بلاکچین یا اجماعی وجود ندارد، هیچ راهی برای همگام سازی گره‌ها و توافق در مورد اینکه کدام تراکنش‌ها معتبر هستند وجود نخواهد داشت. در واقع، در وهله اول اصلاً مشخص نیست که آیا در شبکه پای نتورک گره‌هایی وجود دارد یا خیر!

سادگی فرآیند استخراج پای نتورک نیز مورد شک برانگیز دیگر در رابطه با این پروژه است. تنها کافیست به مقایسه فرآیند استخراج بیت‌کوین با پای نتورک که تنها کلیک کردن بر روی یک دکمه است، بپردازیم تا متوجه غیر عادی بودن و سادگی بیش از حد آن شویم. اما آیا تا بحال به این موضوع دقت کرده‌اید که با هر بار کلیک بر روی گزینه Mine یک آگهی برای شما نمایش داده می‌شود. به نظر شما دلیل این کار جز ایجاد منبع درآمدی برای توسعه دهندگان پای نتورک چه چیزی می‌تواند باشد؟؟؟!

در انتها با توجه به تمام موارد ذکر شده به نظر می‌رسد پای نتورک هیچ گاه در صرافی‌ها لیست نخواهد شد و قابل خرید و فروش نخواهد بود. در واقع تنها کسانی که در حال حاضر از پروژه‌ی ارز دیجیتال پای نتورک سود می‌برند توسعه دهندگان این پروژه هستند.

 به عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که همیشه باید مراقب کلاهبردارانی باشیم که وعده‌های زیادی می‌دهند ولی هیچ کاری انجام نمی‌دهند!

برای مطالعه درباره پروژه‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال همانند کلاهبرداری پای نتورک با بخش زیر ذر‌ه‌بین کوین کده همراه باشید.

مطالعه بیشتر
بیت کوین رایگان! واقعیت یا یک دروغ جذاب

صرافی کوین کده ، صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل است. جهت ارتباط می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۹۱۳۱۱۳۰۰ || ۰۲۱-۹۱۳۱۱۳۰۰


ارائه شده توسط کارشناسان مجموعه کوین کده

5/5 - (2 امتیاز)

marziye timori

کارشناس نرم افزار کامپیوتر، مترجم و علاقه مند به حوزه کریپتوکارنسی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x