۷ روش کسب درامد از ارزهای دیجیتال

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه از رمزارزها درآمد کسب کنید، بهتر است بیشتر در اینترنت جست و جو نکنید. استراتژی‌های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال بر سه مکانیسم اصلی متکی است:



درآمد ارز دیجیتال چقدر است؟


درامد از ارزهای دیجیتال

نمی‌توان مشخصا گفت که شما چقدر می‌توانید از ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید. میزان سود و کسب درآمد شما از ارزهای دیجیتال به میزان سرمایه اولیه، میزان تجربه و تخصص شما، تصمیم گیری‌های صحیح و به موقع شما به عنوان یک سرمایه‌گذار بستگی دارد.

بنابراین نمی‌توان گفت که شما می‌توانید به طور ثابت مبلغ مشخصی از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید. این بازار افت و خیزهای شدیدی را تجربه می‌کند و ممکن است که شما نتوانید همیشه در این بازار سود برداشت کنید.



روشهای کسب درامد از ارزهای دیجیتال


اما برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال، بر اساس سه مکانیسم بیان شده در بالا، هفت استراتژی برای کسب درآمد با ارز دیجیتال را معرفی کرده ایم:



وام/قرض گرفتن


با وام‌دهی ارز دیجیتال، از سرمایه‌گذاری‌های رمزارز خود پول بیشتری کسب کنید. وام دهی ارزهای دیجیتال شامل مشارکت وام گیرندگان و وام دهندگان و توافقات بین آنها است. چندین صرافی ارز دیجیتال از وام‌های رمزارز ، از جمله Nexo، SALT Lending، BlockFi، Oasis و Celsius پشتیبانی می‌کنند.وام/قرض گرفتن

به طور خاص، وام‌های ارز دیجیتال شامل قراردادهایی است که در آن وام‌گیرندگان دارایی ارزهای دیجیتال خود را به عنوان وثیقه تعهد می‌کنند، وام دهندگان شرایط را می‌پذیرند و پول نقد یا سایر ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند، و وام‌گیرندگان موافقت می‌کنند که به وام دهندگان بهره بپردازند.

به طور معمول، در یک قرارداد وام ارز دیجیتال، وام گیرنده و وام گیرنده افراد هستند، نه سازمان‌هایی مانند بانک‌ها. نکته اصلی این است که ارزهای دیجیتال در وام‌هایی که به عنوان وثیقه یا به عنوان منبع اصلی ارزش قرض گرفته شده، استفاده می‌شوند.

بنابراین، وام دهندگان می‌توانند دارایی‌های ارز دیجیتال را قرض داده و از پرداخت بهره در قالب دارایی‌های ارز دیجیتال بیشتر بهره‌مند شوند. البته، این بدون خطر نیست و یافتن پلت فرم‌هایی که وام گیرندگان و وام دهندگان بالقوه را به هم متصل می‌کند، می‌تواند کمی‌زمان بر باشد. اما اگر به دنبال راهی برای استفاده از ارز دیجیتال خود و کسب درآمد بیشتر هستید، وام دادن یکی از راه‌های ممکن است که ارزش بررسی بیشتر را دارد.



روش ستنی خرید و نگه داری ارز دیجیتال


این روش کسب درآمد از ارز دیجیتال توسط افرادی که آماده ریسک هستند ترجیح داده می‌شود. این بدان معنی است که دارایی‌های ارز دیجیتال انتخابی تان را از یک صرافی ارز دیجیتال دریافت می‌کنید و در زمان کاهش قیمت‌ها بیشتر خریداری کنید – که به طور سنتی “خرید در افت” نامیده می‌شود.

پس از ماه‌ها یا سال‌ها، ممکن است این دارایی را با سود قابل توجهی در مقایسه با قیمت خریداری شده بفروشید.

کوین‌های رمزارز بیشتر شناخته شده مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین روزانه افزایش و کاهش می‌یابند، اما اگر به نمودار نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این کوین‌ها در طول سال روند صعودی خود را حفظ کرده اند. کوین‌های جدیدی مانند Chia، احتمال بیشتری دارد که به دلیل هیاهوی بازار، با قیمت بالاتری عرضه شوند. اما این کوین‌ها بعداً ارزش خود را از دست می‌دهد و به زمان طولانی برای بازیابی ارزش اولیه خود نیاز دارد. گاهی اوقات اگر خریداران کافی در بازار وجود نداشته باشند یا کاربرد هدف کوین محقق نشود، احتمالاً این کوین‌ها ناپدید می‌شوند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام ارز دیجیتال به عنوان سرمایه گذاری بلندمدت استفاده کنید، خواندن وایت پیپر برای آن کوین امری حیاتی است. خواندن وایت پیپر شما را از منشاء و هدفی آن کوین مطلع می‌سازد و داده‌های کافی را ارائه می‌دهد.



ترید ارز دیجیتال


سرمایه گذاری بلندمدت مبتنی بر استراتژی خرید و نگه داشتن کوین است، اما در ترید ارز دیجیتال از فرصت‌های کوتاه مدت استفاده می‌شود. بازار ارز دیجیتال غیرقابل پیش بینی است. به عبارت ساده، قیمت دارایی‌ها می‌تواند در یک بازه زمانی کوتاه به طور چشمگیری افزایش یا کاهش یابد.ترید ارز دیجیتال

برای اینکه یک تریدر موفق باشید، به مهارت‌های تکنیکال و تحلیلی مناسب نیاز دارید. شما باید نمودار عملکرد دارایی‌های فهرست شده را تحلیل کنید. بنابراین، می‌توانید پیش بینی دقیقی از افزایش و کاهش قیمت داشته باشید.

در حین ترید ارزدیجیتال، وابسته به اینکه انتظار دارید قیمت دارایی افزایش یا کاهش یابد، می‌توانید خرید یا فروش کنید. این بدان معنی است که شما صرف نظر از این که قیمت کوین بالا یا پایین برود، می‌توانید سود کنید.



راه‌هایی برای تقویت استراتژی ترید


راه‌های مختلفی برای به حداقل رساندن خطرات موجود در ترید رمزارزها وجود دارد. در اینجا برخی از راه‌های مهم برای بهبود استراتژی ترید را برای شما معرفی می‌کنیم.



سهام گذاری


از آنجایی که انرژی مورد نیاز برای اجرای یک بلاک چین PoW بسیار زیاد است، برخی از بلاک چین‌ها یک الگوریتم اعتبار سنجی به ظاهر بهتر به نام اثبات سهام (PoS) ایجاد کرده اند. الگوریتم PoS به جای استفاده از انرژی و سخت‌افزار برای اجرای پازل‌های رمزنگاری پیچیده، کاربران را مجبور می‌کند تا توکن‌های خود را برای تأیید رمز ارز مسدود کنند (یا سهام گذاری کنند).سهام گذاری

استیکینگ به عمل مسدود کردن دارایی‌های دیجیتالی گفته می‌شود که به عنوان یک اعتبارسنجی در یک شبکه رمزنگاری غیرمتمرکز عمل می‌کند تا یکپارچگی، امنیت و تداوم شبکه را تضمین کند. ذینفعان دارایی‌های خود را ایمن می‌کنند تا به عنوان گره‌ها و بلوک‌های اعتبارسنجی عمل کنند. به برای تشویق ذینفعان با ارز دیجیتال تازه ایجاد شده پاداش داده می‌شود تا به امنیت شبکه کمک شود.

مزایا: یک رویکرد ارزان‌تر برای به دست آوردن پول از ارزهای دیجیتال

معایب: نوسان قیمت بزرگترین خطر است



ایردراپ


از بین تمام راه‌های دریافت ارز دیجیتال رایگان، ایردراپ‌ها بیشترین ریسک را دارد. این روش بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنید برای بیشتر سرمایه گذاران ارزشمند است. توسعه دهندگان زمانی که می‌خواهند از ارزهای دیجیتال جدید پشتیبانی کنند، airdrops را اجرا می‌کنند. به طور خلاصه، آنها برای افزایش پذیرش پروژه، کوین رایگان اعطا می‌کنند.airdrops

می‌توانید از طریق اینترنت بررسی کنید که پروژه‌های ایردراپ چه زمانی اجرایی می‌شوند. اجرای این پروژه‌ها اغلب توسط کاربران در وب سایت شرکت، رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های خبری ارز دیجیتال تبلیغ می‌شوند.

بسیار مهم است که در هر پروژه ارز دیجیتال جدید مراقب باشید. ایردراپ‌های وICO (ارائه اولیه کوین)‌های تقلبی کلاهبرداری‌های رایجی هستند که توسط هکرها استفاده می‌شود. در واقعیت، بسیاری از سکه‌هایی که بدون پشتوانه فنی منتشر می‌شوند، روش‌های سرمایه‌گذاری چندان ارزشمندی نیستند. کارشناسان توصیه می‌کنند که (خصوصا تازه کارها) از رمزارزهای شناخته شده تر، بیت کوین و اتریوم، استفاده کنند. اگربه این توصیه‌ها عمل می‌کنید، به سراغ ایردراپ‌ها بروید.

تمام ارزهای دیجیتالی که از طریق ایردراپ به دست می‌آیند نیز مشمول مالیات هستند. طبق گزارش IRS، شما باید بر اساس ارزش بازار آن در تاریخ ثبت در دفتر کل توزیع شده (در بیشتر موارد هنگام دریافت ایردراپ از کیف پول دیجیتال) مالکیت آن را گزارش دهید.



استخراج


ماینینگ بخش مهمی‌از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) است و یکی از قدیمی‌ترین راه‌های کسب درآمد با استفاده از ارزهای دیجیتال است. این روش، فرآیند اعتبار سنجی تراکنش‌ها و ایمن‌سازی شبکه PoW است. برای انجام این عملکردها، ماینرها کوین‌های جدیدی را در قالب پاداش بلوک دریافت می‌کنند. در روزهای اولیه بیت کوین، ماینینگ بر روی کامپیوتر دسکتاپ امکان‌پذیر بود، اما امروزه، برای اجرای استخراج ارز دیجیتال به سخت‌افزار تخصصی نیاز است.استخراج ارز

هنگامی‌که صحبت از نگهداری شبکه می‌شود، راه‌اندازی یک گره اصلی نیز سودآور است. گره اصلی کیف پولی است که یک کپی از کل شبکه را میزبانی می‌کند.

این دو روش مستلزم مقدار قابل توجهی سرمایه گذاری اولیه و مداوم با پشتوانه تخصص فنی است.



سود سهام


روش دیگر برای به دست آوردن پول با دارایی‌های ارز دیجیتال، کسب سود سهام است. اگر با سرمایه گذاری در سهام یا اوراق قرضه آشنا هستید، احتمالاً می‌دانید که سود سهام چیست. به زبان ساده، سود سهام پرداخت‌های نقدی کوچکی است که به سهامداران انجام می‌شود. اگر یک شرکت در مدت یک فصل(یا یک سال، که به مالکیت انفرادی آن بستگی دارد) سود  کسب کند، آن سود را تقسیم کرده و به مالکیت شرکت (سهامداران) برمی‌گرداند.

اگرچه ممکن است بدون مالکیت میزان قابل توجهی از ارز دیجیتال، سود سهام زیادی به کیف پول شما واریز نشود، اما می‌تواند راهی برای کسب درآمد با ارز دیجیتالی باشد که از قبل در اختیار دارید. با این حال، باید کمی‌تحقیق کنید تا ببینید کدام ارزهای دیجیتال سود سهام پرداخت می‌کنند و آیا سود سهام ارزش آن را دارد یا خیر.

برخی از ارزهای دیجیتال که سود سهام را با کوین (یا توکن) بیشتری می‌پردازند عبارتند از VeChain، NEO، Reddcoin، NAVCoin، Decred.

بنابراین، سود سهام ارزهای دیجیتال با سود سهام  کلی تفاوت دارد زیرا به جای پول نقد، توکن‌های بیشتر پرداخت می‌کنند.

در پایان جهت خرید، فروش و استعلام قیمت ارز دیجیتال می توانید از صرافی ارز دیجیتال کوین کده اقدام کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل