بازی Sandbox چیست؟ چگونه می‌توان ارز Sandbox را خریداری کرد؟

Sandbox یک محیط مجازی در بلاک چین اتریوم است که در آن کاربران می‌توانند تجربیات بازی خود را با استفاده از SAND، توکن ابزاری پلتفرم، ایجاد، کنترل و به فروش برسانند.



سندباکس متاورس چیست؟


مالکیت و کنترل متمرکز محتوای تولید شده توسط کاربر در بازار بازی فعلی، حقوق خلاقانه و مالکیت را محدود می‌کند. بازیکنان به دلیل کنترل متمرکز بر فروش‌هایی که خودشان ایجاد می‌کنند، نمی‌توانند ارزش منصفانه ای برای آثار خود تعیین کنند.

علاوه بر این، اثبات مالکیت خلاقانه آثار می‌تواند چالش برانگیز باشد، به‌ویژه زمانی که محتوا کپی، ویرایش و گسترش می‌یابد. مشکلات کنونی با توسعه یک پلتفرم بازی وکسل که به سازندگان اجازه می‌دهد بدون تکیه بر یک مرجع مرکزی بسازند، بازی کنند، به اشتراک بگذارند، جمع‌آوری کنند و ترید کنند و در عین حال مالکیت حق نشر را حفظ کرده و توکن ارز دیجیتال بومی‌(SAND) را به دست آورند، برطرف می‌شوند. این حرکت پذیرش بلاک چین را برای گسترش بخش بازی‌های بلاک چین تسریع می‌کند.

علاوه بر این، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای ایجاد و تضمین مالکیت کپی رایت استفاده می‌شوند و هر آیتم درون بازی دارای هویت بلاک چین منحصر به فرد و غیرقابل تغییری است. NFT‌ها روش دست یابی به هنر، تشکیل جوامع، کسب درآمد و بازی کردن را تغییر می‌دهند. بسیاری از ابتکارات مبتنی بر NFT به نوبه خود به متاورس‌های تمام عیاری تبدیل می‌شوند که Sandbox در خط مقدم این لیست قرار دارد.

در این مطلب توضیح می‌دهیم که بازی Sandbox چیست، چگونه می‌توان ارز Sandbox را خریداری کرد و دلایل محبوبیت آن و سپس آینده The Sandbox را توضیح داده ایم.



انواع توکن‌ها در اکوسیستم The Sandbox


چهار نوع کاربر در پلتفرم The Sandbox عبارتند از بازیکنان، سازندگان، متصدیان و مالکان. در Metaverse The Sandbox، شش نوع مختلف توکن وجود دارد. برای ایجاد یک اقتصاد محصور در میان کاربران، همه کاربران به چهار توکن خاص کاربر – SAND، ASSET، LAND و GAME تکیه خواهند کرد. دو توکن دیگر (GEM و CATALYST ) برای استفاده با VoxEdit هنگام ساخت دارایی ذخیره می‌شوند، که در ادامه این مقاله  در مورد آن‌ها نیز توضیح داده خواهد شد.

انواع توکن در اکوسیستم سندباکس



توکن SAND


این توکن ابزاری را می‌توان در Sandbox برای همه تراکنش‌ها و تعاملات با استفاده از استاندارد ERC-20 استفاده کرد. SAND را ارز بومی‌The Sandbox یا کوین Sandbox در نظر بگیرید.



توکن  ASSET


یک NFT بر اساس استاندارد ERC-1155 که توسط کاربران VoxEdit تولید شده و برای خرید و فروش در بازار موجود است. وسایل نقلیه، حیوانات، سازه‌ها و سایر موارد را می‌توان دارایی در نظر گرفت.



توکن LAND


در Metaverse Sandbox، یک توکن LAND یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات است که کاربران می‌توانند آن را با بازی‌های تولید شده با استفاده از Game Maker و دارایی‌های ایجاد شده با VoxEdit پر کنند. هر توکن LAND از استاندارد ERC-721 پیروی می‌کند و غیرقابل تعویض است.



توکن GAME


GAME یک تجربه تعاملی است که با ترکیب دارایی‌ها و برنامه نویسی بازی ایجاد می‌شود. برای فعال بودن در Sandbox، GAME‌ها باید با یک توکن LAND همراه شوند. Game Maker به سازندگان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را توسعه دهند و در نتیجه یک توکن GAME غیرقابل تعویض بر اساس استاندارد ERC-1155 ایجاد می‌شود.



SAND چیست و چه کاربردی دارد؟


SAND یک توکن ابزار ERC-20 مبتنی بر اتریوم است که به عنوان پایه و اساس تراکنش‌های Sandbox عمل می‌کند. می‌توان از سند برای اهداف زیر استفاده کرد:

  1. دسترسی به پلت فرم
  2.  سهام گذاری
  3.  نظارت
  4.  بنیاد
  5. مدل توزیع آزاد


دسترسی به پلت فرم


بازیکنان می‌توانند از SAND برای بازی کردن، خرید تجهیزات و شخصی سازی شخصیت آواتار خود استفاده کنند و همچنین می‌توانند SAND را از طریق گیم پلی کسب کنند. SAND توسط سازندگان برای خرید دارایی‌ها، زمین‌ها و به اشتراک گذاشتن توکن استفاده می‌شود. میزان تقاضای  LAND  برای SAND جهت خرید زمین بر اساس میزان فروش است. هنرمندان برای تعریف نادر بودن و کمیابی و خرج کردن دارایی‌های SAND در بازار ASSET، Gems به دست می‌آورند.



سهام گذاری


SAND امکان سهام گذاری را فراهم می‌کند، که این موضوع امکان درآمد غیرفعال در LANDS را فراهم می‌کند: با سهام گذاری آن SAND بیشتری بدست می‌آورید. همچنین این تنها وسیله برای به دست آوردن جم و کاتالیست‌های قیمتی است که برای ایجاد دارایی مورد نیاز است، می‌باشد.



نظارت


SAND یک توکن نظارتی است که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا از طریق یک سازمان خودکار غیرمتمرکز (DAO) به حاکمیت پلت فرم رأی دهند. آن‌ها می‌توانند در مورد مسائل مهمی‌مانند امتیازات بنیاد به توسعه‌دهندگان محتوا و بازی و اولویت‌های ویژگی‌های نقشه راه پلتفرم رأی دهند. صاحبان SAND می‌توانند به خود یا بازیکنان دیگر رای دهند.



بنیاد


ماموریت بنیاد Sandbox ارتقای اکوسیستم پلتفرم با ارائه کمک‌های مالی برای تشویق ایجاد محتوا و بازی‌های با کیفیت بالا است. علاوه بر این، بنیاد بیش از 15 پروژه بازی ارز دیجیتال را پشتیبانی کرده و به بیش از 100 هنرمند این فرصت را داده است تا قبل از عرضه عمومی‌در دسامبر 2020، NFTها را ایجاد کنند.

ارزش کلی متاورس با افزایش ارزش همه بازی‌های پشتیبانی شده توسط بنیاد افزایش می‌یابد، و یک دایره ارزشمندتری را ایجاد می‌کند که به بازی‌های باورنکردنی بیشتری کمک مالی می‌کند.



مدل توزیع آزاد


از کل حجم تراکنش توکن SAND (کارمزد تراکنش)، 5٪ توزیع می‌شود که 50٪ به  استخر سهام گذاری، به عنوان پاداش دارندگان توکن که توکن‌های SAND را سهام  گذاری و نگه داری  می‌کنند  اختصاص می‌یابد و 50٪ به بنیاد سپرده می‌شود.



سه محصول در اکوسیستم The Sandbox


اکوسیستم Sandbox از سه محصول و خدمات تشکیل شده است که امکان ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر را آسان تر می‌کند:

سه محصول اکوسیستم Sand



The Sandbox Crypto VoxEdit


بلوک‌های سازنده بازی Sandbox پیکسل‌های سه بعدی هستند که به عنوان voxel شناخته می‌شوند – این نام منحصرا مخصوص پروژه Sandbox نیست بلکه به توسعه واقعیت مجازی مربوط می‌شود. در The Sandbox، بازیکنان از برنامه رایگان Sandbox VoxEdit برای ساختن تجربه‌های بازی خود از این قسمت‌های لگو مانند استفاده می‌کنند. این نسخه مشابه با سایر ویرایشگرهای محبوب وکسل مانند Magica Voxel کار می‌کند.

“دارایی‌ها” به شخصیت‌ها، آیتم‌ها و سایر دارایی‌های درون بازی که در VoxEdit توسعه یافته اند اشاره دارد. آنها را می‌توان به NFT‌های سازگار با ERC-1155 تبدیل کرد. این استاندارد به هنرمندان اجازه می‌دهد تا هر تعداد کپی از همان ASSET را که می‌خواهند چاپ کنند. این به آن‌ها امکان می‌دهد یک NFT منطبق بر ERC-721 را تولید کنند و در عین حال کپی‌های متعددی از آن را در همان قرارداد هوشمند ایجاد کنند.

GEM‌ها و CATALYST‌ها دو توکن مربوط به دارایی‌هایی هستند که یک پروژه معرفی می‌کند. هر دو کوین‌های قابل تعویض ERC-20 هستند. GEM‌ها برای ارائه ویژگی‌های “دارایی” استفاده می‌شوند. هر چه یک دارایی دارای ویژگی‌های بیشتری باشد، ارزش آن بیشتر است. یک دارایی می‌تواند 25 امتیاز را از یک GEM دریافت کند.

کاتالیست‌ها سطح و میزان نایاب بودن دارایی‌ها را تعیین می‌کنند. معمولی، نادر، حماسی و افسانه ای چهار سطح هستند. هر کدام از این سطوح به ترتیب می‌توانند تا ۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ ویژگی داشته باشند. GEM‌ها و CATALYST‌ها را می‌توان در VoxEdit پس از ایجاد ASSET تعریف کرد.



ایجاد آواتار Sandbox


آواتارها توسط بازیکنان برای تعامل با متاورس مجازی استفاده می‌شود. آواتار Sandbox یک اصطلاح فنی برای دارایی ایجاد شده در Voxedit است. Sandbox یک ابزار آواتار جدید منتشر کرده است که به کاربران امکان می‌دهد آواتارهای خود را مستقیماً بدون استفاده از VoxEdit با ترکیب و تطبیق قسمت‌های مختلف بدن و لباس شخصی سازی کنند.

ایجاد آواتار سندباکس



بازار سندباکس


درک تمایز بین سازندگان دارایی و گیمرها در متاورس سندباکس بسیار مهم است. فقط آن دسته از توسعه دهندگان دارایی که “صندوق سازنده” پذیرفته است می‌توانند دارایی‌های خود را در بازار پروژه آپلود کنند.

Sandbox Marketplace به بازیکنان این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را به سایر بازیکنان Sandbox بفروشند و از ساخته‌های خود کسب درآمد کنند. سازندگان قبل از وارد کردن دارایی‌های خود باید آنها به بازار در سیستم فایل بین سیاره ای (InterPlanetary File System)آپلود کنند. برای ایجاد تجربه بازی، بازیکنان می‌توانند دارایی‌هایی را از این توسعه دهندگان تأیید شده در بازار خریداری کنند.



بازی ساز Sandbox


مجموعه ای از بازی‌ها، مکان‌ها و تجربیات مختلف است تا یک بازی. این تیم دست جهان را کاملاً باز گذاشته است و به هنرمندان و گیمرها اجازه می‌دهد تا در آینده متاورس‌هایی بسازند که مالکیت آن را در اختیار داشته باشند و از آن کسب درآمد کنند.

ایجاد گیم در متاورس سندباکس

در متاورس، می‌توانید از Game Maker برای ایجاد تجربه‌های بازی سه بعدی استفاده کنید. حتی سازندگان غیر ماهر بازی نیز می‌توانند شروع به کار کنند، زیرا نیازی به دانش کدنویسی قبلی نیست.



در بازی The Sandbox چه کاری می‌توانید انجام دهید؟


Sandbox یک بازی بلاک چین غیرمتمرکز با مدل بازی نظیر به نظیر است. در ظاهر، این همان چیزی است که به نظر می‌رسد، اما امکانات بسیار بیشتری در آن وجود دارد. NFT‌ها تقریباً تمام دارایی‌های بازی را تشکیل می‌دهند. بنابراین، چه چیزی این را منحصر به فرد می‌کند؟

هرکسی می‌تواند یک NFT بخرد و مالک آن شی یا مکان در Sandbox شود. حتی با وجود اینکه برندهای Animoca این متاورس را ایجاد کرده اند، اما  آن‌ها مالک دارایی‌های دیجیتالی بازی نیستند.

انیموکا پلتفرمی‌ایجاد کرده است که به افراد، گروه‌ها و حتی کسب و کارها امکان خرید و ساخت در دنیای خود را می‌دهد. تا زمانی که شخصی دارای Sandbox NFT باشد، در بازی است. جدا از اینکه به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دارایی دیجیتالی در بازی خود داشته باشند، The Sandbox همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا دنیای خود را به طور کامل سفارشی و طراحی کنند.

این ویژگی به نسل جدیدی از “محتوای تولید شده توسط کاربر” اجازه می‌دهد که هم توسط تیم The Sandbox و هم برای سایرین مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، برندهای مطرح در حال آزمایش بازاریابی محتوا هستند. به عنوان مثال، معروف ترین شرکت کفش جهان، آدیداس، با The Sandbox برای ایجاد متاورس خود با نام تجاری آدیداس همکاری کرده است.



چطور ارز دیجیتال سندباکس بخریم؟


این توکن را می‌توان به روش‌های مختلفی به دست آورد. به عنوان مثال، در بازی بلاک چین، می‌توانید با انجام وظایف، توکن را برنده شوید. کاربران همچنین می‌توانند از Game Maker برای ساخت و بازاریابی بازی‌های خود استفاده کنند. علاوه براین، در برخی از صرافی‌ها، امکان خرید سندباکس فراهم است و در حال حاضر می‌توان آن را در صرافی‌های زیر خریداری کرد:

 

توکن-SAND-را-از-کجابخریم؟



بایننس:


بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است. ثبت نام و ورود به سادگی انجام می‌شود. بایننس بیت کوین (BTC)، استیبل کوین‌هایی مانند تتر (USDT) و بایننس کوین (BNB) را برای خرید توکن‌های SAND می‌پذیرد. برای انجام این کار، به بخش «خرید ارز دیجیتال» بروید، ارز دیجیتال را بخرید و سپس آن را با SAND معامله کنید.



    Uniswap:


روی “Launch App” و سپس “Connect to a Wallet” در Uniswap کلیک کنید. برای این منظور، MetaMask یا کیف پول مرورگر سازگار با اتریوم گزینه بسیار خوبی است. پس از اتصال، اتر (ETH) را با کلیک روی “Swap” به SAND تغییر دهید.



     Simplex:


می‌توان سند را با کارت اعتباری از طریق Simplex خریداری کرد. داشبورد Sandbox یک لینک مستقیم به این سرویس دارد. پس از کلیک بر روی ” Me” و سپس “Simplex” به فرآیند پرداخت هدایت خواهید شد.



    MetaMask:


با استفاده از کیف پول MetaMask می‌توانید ETH را با یک کوین مبتنی بر اتریوم دیگر مبادله کنید. یکی از این توکن‌های مبتنی بر اتریوم توکن SAND است.



مراحل خرید توکن SAND با استفاده از کیف پول MetaMask


 

مراحل خرید سند در متامسک



کوین کده:


شما به راحتی می‌توانید پس از ثبت نام و احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال کوین کده، توکن سندباکس را از لیست ارزهای پشتیبانی شده انتخاب کنید و آن را خریداری کنید.



زمین سندباکس چیست و چگونه می‌توان آن را خرید؟


در Metaverse Sandbox، LAND یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات است. هر توکن LAND یک توکن غیر قابل تعویض و منحصر به فرد ERC-721 است. اگر می‌خواهید یک زمین بخرید، ابتدا باید با نگاه کردن به نقشه با چشم انداز کامل متاورس سندباکس آشنا شوید. این وب سایت همچنین میزبان فروش رسمی‌عمومی‌زمین است. دو نوع زمین موجود در سندباکس عبارتند از زمین معمولی و پریمیوم.

مراحل خرید زمین در SAND - زمین سندباکس چیست و چگونه می‌توان آن را خرید؟

LAND برای توسعه جهان‌ها و بازی‌های کاربران مورد نیاز است. این بازی را می‌توان بدون توکن بازی کرد. همانطور که قبلاً گفته شد، می‌توانید از اتریوم موجود در کیف پول خود هزینه‌های مربوط به خرید نهایی را پوشش دهید. SAND ارز دیجیتالی است که برای پرداخت توکن‌های LAND در بازی بلاک چین استفاده می‌شود. در صورت وجود، روی یک قطعه زمین در نقشه وب سایت کلیک کنید.

زمین معمولی در دسترس است با رنگ خاکستری مشخص شده است و زمین ممتاز که در دسترس است (موجود برای فروش) نیز با رنگ زرد مشخص شده است. پس از کلیک بر روی دکمه “خرید” زمین را رزرو می‌کنید. کیف پول مرتبط باز می‌شود و هزینه گاز و قیمت SAND نمایش داده می‌شود. زمینی که رزرو می‌شود، به رنگ بنفش درمی‌آید.

تراکنش پس از تایید از طریق کیف پول شما تکمیل می‌شود. مقدار سوخت انتخابی شما، و همچنین هرگونه تراکم بلاک چین، بر زمان لازم برای تکمیل تراکنش تأثیر می‌گذارد. زمانی که کار را انجام دادید، LAND قرمز می‌شود، که نشان می‌دهد اکنون مالک آن هستید.

اگر خرید خود را در عرض دو ساعت تمام نکنید، LAND دوباره برای همه قابل دسترس خواهد بود. از طرف دیگر، می‌توانید زمین را با استفاده از OpenSea خریداری کنید، که یک بازار ثانویه و شخص ثالث است که در آن می‌توان NFT‌های متعددی از جمله The Sandbox LANDs را خریداری کرد.

برای خرید LANDS از OpenSea، ابتدا باید با آنها یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای استفاده از LANDs در پلتفرم، همچنین باید یک حساب کاربری در The Sandbox ایجاد کنید. در OpenSea، بسته به ترجیح فروشنده، LAND را می‌توان با SAND یا ETH خریداری کرد.

بعداً می‌توان از بازار سندباکس برای فروش LAND استفاده کرد. با گذشت زمان، این قابلیت به بازی معرفی خواهد شد. در همین حال، ممکن است سعی کنید آن را در OpenSea یا Rarible بفروشید. در حال حاضر، ویژگی اجاره غیرفعال است. اما، چرا مردم در حال خرید زمین‌های دیجیتال در Sandbox هستند؟

هدف اساسی LANDs این است که طراحان و توسعه دهندگان بازی بتوانند تجربیاتی را در آنها ارسال کنند که گیمرها از آن لذت ببرند و درآمد کسب کنند. سایر خدمات، مانند اجاره دادن و سرمایه گذاری در زمین، در دسترس خواهد بود.

اگر مالک LAND باشید، در مدیریت متاورس سندباکس حرفی برای گفتن خواهید داشت. صاحبان LAND و دارندگان توکن SAND صدای متاورس سندباکس خواهند بود که در شکل‌دهی و تنظیم سرنوشت پلتفرم از طریق DAO فعال خواهند بود.



آیا Sandbox سرمایه گذاری خوبی است؟


از آنجا که Sandbox فناوری بلاک چین را در تجارت گسترده بازی در سراسر جهان ادغام می‌کند، بنابراین می‌تواند یک سرمایه گذاری قوی به شمار رود. در حالی که در گذشته ، پلت فرم‌های دیگر هم تلاش کرده اند که بلاک چین را در صنعت بازی ادغام کنند، اما شاید Sandbox اولین موردی باشد که به دلیل تمرکز کامل آن بر یک محیط بازی کاملاً غیرمتمرکز که در آن کاربران در همه چیز حرف آخر را می‌زنند، موفق شده است.

در مقابل، پروژه‌های دیگر فقط از بلاک چین برای ذخیره دارایی‌های درون بازی استفاده می‌کنند. از آنجایی که کاربران کنترل کاملی بر محیط Sandbox دارند، می‌تواند به طور طبیعی با سرعتی بسیار سریع‌تر از تنظیمات متمرکز بازی رشد کرده و سازگار شود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران بلاک چین احساس می‌کنند که Sandbox یک سرمایه‌گذاری مناسب است، زیرا توکن SAND فقط یک ارز درون بازی نیست، بلکه یک دارایی حاکمیتی است که به افراد اجازه می‌دهد در مورد پیشرفت پروژه تصمیم‌های حیاتی بگیرند.



آینده The Sandbox چیست؟


پروتکل Sandbox با بیش از 165 برند، از جمله فرانچایزهای معروفی مانند The Walking Dead، Smurfs و Atari همکاری داشت. این همکاری‌ها شامل اجرای مجازی Deadmau5 و Snoop Dogg و همچنین یک بازی Walking Dead است. این پروژه همچنین تا به امروز 93 میلیون دلار جمع آوری کرده است و تیم آن سخت در تلاش است تا مجموعه محصولات و متاورس خود را گسترش دهد.

در سال 2022، صاحبان LAND که تجربه‌های استثنایی بازی را ایجاد کرده‌اند، ویژگی‌های متاورس بیشتری را دریافت خواهند کرد. Sandbox DAO قرار است در سه ماهه دوم 2022 راه اندازی شود. در سه ماهه چهارم 2022، انتظار می‌رود نسخه موبایل و توکن‌های جدید انجمن منتشر شود.

امتیاز بهpost
خروج از نسخه موبایل