اخبار ارز دیجیتالاخبار کوتاه

پشتیبانی بایننس از استیکینگ Terra

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، امکان سهام گذاری استیبل کوین TerraUSD را برای کاربران خود فراهم نموده است. استیکینگ ترا یو اس دی می‌تواند تا 19.63٪ سود سالیانه (APY) داشته باشد.

بایننس برنامه خود را برای راه‌اندازی دیفای استیکینگ را در آگوست 2020 اعلام نمود. این صرافی در ابتدا به کاربران اجازه می‌داد، دای (Dai)، استیبل کوین بومی پلتفرم MakerDAO را سهام گذاری نمایند.

سهام گذاری (Staking) این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا با قفل کردن دارایی‌های دیجیتال خود در یک قرارداد هوشمند، درآمد غیرفعال کسب کنند.

لازم به ذکر است که لونا (LUNA)، ارز دیجیتال بومی شبکه Terra، نیز توانسته است به بالاترین رکورد قیمتی در تاریخ خود یعنی 119.18 دلار برسد.

UST یا همان استیبل کوین بلاکچین Terra، بزرگ‌ترین استیبل کوین غیرمتمرکز با ارزش بازار 16.6 میلیارد دلار است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های این استیبل کوین برخلاف تتر و یو اس دی سی (USDC Circle)، که همگی متعلق به شرکت‌هایی متمرکز هستند و توسط آن‌ها اداره می‌شوند،، غیرمتمرکز بودن آن است.

آیا UST ایمن است؟

Anchor که پروتکل Savings مبتنی بر بلاکچین ترا (Terra) است، نسبت به رقبای خود مانند Dai و USDC، بازده سود سالیانه (APY) بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد. دو کوان، بنیانگذار Terra، در توئیتی اخیراً اظهار داشت که این نرخ (19.63٪) اکنون برای بیش از 30 میلیون کاربر Binance در دسترس است.

با این حال، مشخص نیست که آیا این پروژه در درازمدت پایدار خواهد بود یا خیر، زیرا بسیاری در مورد اینکه آیا این پروژه قدرت ماندگاری خواهد داشت تردید دارند.

مطالعه بیشتر
کشف کلاهبرداری ۹ هزار میلیارد تومانی با استفاده از رمزارز توسط پلیس فتا

UST برای مدت کوتاهی در دسامبر 2020 به 0.86 دلار کاهش یافت. همچنین در ماه می 2021 نیز بسیار کمتر از 1 دلار بود.

همانطور که توسط کوین کده گزارش شد، اخیراً سازمان غیرانتفاعی Luna به نام Foundation Guard (LFG)، شروع به انباشت بیت کوین به عنوان پشتوانه‌ی UST، در دوره‌های نوسان شدید بازار کرد. با این حال، اگر قیمت بیتکوین کاهش شدیدی داشته باشد، ممکن است اوضاع به خوبی پیش نرود.


منبع: u.today

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال
4.7/5 - (7 امتیاز)

marziye timori

کارشناس نرم افزار کامپیوتر، مترجم و علاقه مند به حوزه کریپتوکارنسی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x