مقالات و تحلیل های ارز دیجیتالمنتخب سردبیر
موضوعات داغ

بایننس کوین (BNB) همه چیز درباره بایننس کوین

سومین ارز مارکت کپ

بایننس کوین (BNB) چیست در این مبحث همه چیز درباره بایننس کوین را می خوانید، بایننس کوین که یک ارز دیجیتال رمزپایه بود که در ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 عرضه شد اما در سال ۲۰۱۹ به بلاک چین اختصاصی خود با عنوان “Binance Chain” منتقل گردید. پینشهاد می کنیم برای آشنایی کامل با باینسس کوین و سومین ارز مارکت گپ، تا انتهای این مطلب با صرافی کوین همراه باشید:

ارز دیجیتال BNB بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین چیست؟ باینس کوین با نام اختصاری BNB،از طریق عرضه‌ اولیه سکه (ICO) در ماه جولای سال ۲۰۱۷  توسط بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بایننس (Binance) عرضه شد. یک ارز دیجیتال رمزپایه که در ابتدا به عنوان یک توکن ERC-20 عرضه شد اما در سال ۲۰۱۹ به بلاک چین اختصاصی خود با عنوان “Binance Chain” منتقل گردید که بر خلاف اتریوم از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند. یعنی این بایننس کوین ها قرار است با نسبت ۱ به ۱ تبدیل به کوین‌هایی با استاندارد BEP2 در زنجیره بایننس (Binance Chain) شوند و این کوین جدید بایننس، قرار است ارز اصلی زنجیره بایننس باشد.

قرار است ۲۰۰ میلیون بایننس کوین عرضه شود؛ اما با توجه به وقایع سوزاندن دوره‌ای کوین‌ها، میزان کل عرضه فعلی، کمتر از این مقدار است. بایننس هر ۳ ماه یکبار، مقداری از توکن‌های خود را می‌سوزاند و این روند را تا رسیدن به ۱۰۰ میلیون توکن ادامه می‌دهد. تاکنون بیش از ۲۵ میلیون کوین بایننس در این فرایند سوزانده شده است.

در مقایسه با بیت کوین که حداکثر ۲۱ میلیون واحد خواهد بود, مقدار بیشتر و قابل توجه تری دارد. این بدان معناست که طی سالهای آینده، کوین‌های BNB می‌توانند به لحاظ حجم کلی، از بیت‌کوین سبقت بگیرند.

خرید بایننس کوینفروش بایننس کوین

باید گفت که در آوریل ۲۰۱۸، با سخت‌گیری دولت‌های چین و ژاپن تصمیم گرفته شد که مقر اصلی بایننس کوین را به کشور مالت تغییر دهند.

نکته مهم در مورد BNB این است که کمتر مستعد تاثیر از شرایط خارجی است اما به شدت تاثیرپذیر از شرایط داخلی Binance است.

بایننس کوین (BNB) همه چیز درباره بایننس کوین |

مزایای بایننس کوین 

در مورد مزایای بایننس کوین باید بگوییم، هنگام معامله در صرافی بایننس، هر تراکنش دارای یک کارمزد مشخص ۰.۱٪ است (این کارمزد تراکنش با توجه به حجم معاملات ماهانه و دارایی‌های BNB تعیین می‌شود). شما می‌توانید با استفاده از دارایی‌هایی که در حال ترید آنها هستید، کارمزد را پرداخت کنید یا می‌توانید کارمزد آنها را با BNB پرداخت کنید. اگر پرداخت با بایننس کوین را انتخاب کنید، تخفیف ویژه‌ای در کارمزد تراکنش‌های خود دریافت خواهید کرد.

مطالعه بیشتر
سبدگردانی ارز دیجیتال چیست؟

از مزایا مهم دیگر , شرکت در عرضه اولیه توکن هایی که توسط پلتفرم Launchpad بایننس برگزار می شود یا پرداخت هزینه های آنلاین پس از افزایش میزان پذیرش توسط فروشندگان و پلتفرم های معاملاتی مختلف و در نهایت استفاده از بایننس کوین در صرافی غیرمتمرکز Binance DEX.

با گذشت زمان, نرخ تخفیف در کارمزد کاهش می یابد، انتظار می‌رود ارزش BNB نیز همراستا با آن کاهش یابد. اما همانطور که گفته شد برای مقابله با این استهلاک، Binance از فرآیندی به نام “سوزاندن سکه” یا “Coin Burn” استفاده می کند.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

مطابق white paper بایننس کوین هر سه ماه یکبار این عملیات انجام می شود که طی آن صرافی Binance بر اساس حجم کلی معاملات مقادیری از کوین های BNB را میسوزاند تا در نهایت مجموعاً 100 میلیون کوین BNB را نابود کند.

استخراج تمام شد

BNB را نمی توان استخراج کرد؛ زیرا برنامه توزیع همه توکن های آن در زمان عرضه اولیه سکه تنظیم شده است. بنابراین اگر می خواهید مقداری بایننس کوین داشته باشید باید آن را از طریق صرافی های ارز دیجیتال خریداری کنید. با اینکه BNB ارز رمزپایه بومی پلتفرم Binance میباشد، اما می توان آن را در سایر صرافی ها از جمله Bancor ،IDEX و Gate.io نیز معامله کرد.

کاربردهای بایننس کوین

رمزارز بایننس کوین موارد استفاده متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

  • ترید: بایننس کوین را می‌توان با سایر رمزارزها در اکثر صرافی‌ها مبادله کرد.
  • پرداخت کارمزد تراکنش: از BNB می‌توان برای پرداخت کارمزدها در صرافی بایننس، بایننس دکس و بایننس چین استفاده کرد. کاربران در ازای استفاده از BNB برای پرداخت کارمزد در صرافی بایننس، تخفیف دریافت خواهند کرد. البته تخفیف‌های ارائه‌شده توسط بایننس هر سال نصف می‌شود؛ یعنی این تخفیف‌ها از سال ۲۰۱۷ شروع و پنج سال پس از آن در ۲۰۲۱، به اتمام خواهد رسید.
  • پرداخت در کارت‌های اعتباری: از BNB می‌توان برای انجام پرداخت‌ها در کارت‌ اعتباری ارزهای دیجیتال Crypto.com و وب‌سایت‌های Monetha و HTC استفاده کرد.
  • خدمات آنلاین: انجام پرداخت‌ها در وب‌سایت‌های Bittorrent، Canva و Storm.
  • شیوه‌ی پرداخت: تاجران می‌توان از BNB به‌عنوان شیوه‌ی پرداخت برای مشتریان استفاده کنند و بدین‌وسیله انعطاف‌پذیری بیشتری در شیوه‌های پرداخت خود ارائه بدهند.
  • رزرو خدمات مسافرتی: از BNB می‌توان برای رزرو هتل‌ و پرواز در وب‌سایت‌های منتخب از جمله TravelbyBit، Trip.io و Travala.com استفاده کرد.
  • سرگرمی: خرید هدایای مجازی، کارت‌ها، بلیط‌های بخت‌آزمایی در وب‌سایت‌هایی مانند Uplive که پلتفرم استریم ویدئو با کیفیت بالا است.
  • سرمایه‌گذاری: بعضی از پلتفرم‌ها مانند Moeda، امکان سرمایه‌گذاری در سهام، ETF و سایر سرمایه‌ها را با استفاده از بایننس کوین می‌دهند.
  • دریافت وام: BNB را می‌توان در بعضی از پلتفرم‌ها مانند ETHLend، به‌عنوان وثیقه برای دریافت وام استفاده کرد.
  • لانچ پد بایننس (Binance Launchpad): از بایننس کوین می‌توان برای سرمایه‌گذاری در بعضی از ICO-ها در برنامه‌ی بایننس لانچ پد واقع در صرافی بایننس استفاده کرد. رمزارزهای جدید که در صرافی بایننس فهرست می‌شوند، برای بار اول در لانچ پد قرار می‌گیرند و پس از طی زمانی مشخصی، برای ترید در اختیار کاربران گذاشته می‌شوند.
مطالعه بیشتر
تراست ولت: ویدیو اموزشی، معرفی کامل، دانلود، نصب و استفاده از کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

بلاک چین بایننس (Binance Chain)

بلاک چین بایننس که در سال ۲۰۱۹ آزمایش و راه‌اندازی شد، در واقع بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) است. به گفته مدیر بایننس، سرعت و توانایی مدیریت حجم عظیم تراکنش‌ها در این بلاک چین اولویت داشته و افزودن قابلیت‌های مختلف در اولویت‌های بعدی قرار دارند. با راه‌اندازی رسمی بلاک چین در آوریل ۲۰۱۹، فرایند انتقال توکن‌های بایننس از بلاک چین اتریوم نیز آغاز شد.

این شبکه توانایی مدیریت میزان مشابه از معاملات صرافی اصلی را داراست و بیش از هزاران تراکنش در ثانیه را می‌تواند پشتیبانی کند. زمان ایجاد بلاک در این بلاک چین یک ثانیه بوده و برای افزایش سرعت انجام معاملات، تعداد محدودی تاییدکننده (یا تولیدکننده بلاک) در نظر گرفته شده است.در حال حاضر قرارداد هوشمند بر روی بایننس چین وجود ندارد و تنها فریم‌ورکی برای ایجاد و خریدوفروش توکن‌ها در نظر گرفته شده است.حتی امکان ایجاد جفت‌ارز بین توکن‌های مختلف نیز در این بلاک چین در نظر گرفته شده است.

نگهداری از سرمایه به عهده کاربران خواهد بود و کنترل کلیدهای خصوصی‌ را خودشان برعهده خواهند داشت.عملکرد بالا و تاخیر زمانی بسیار پایین که پاسخگوی تعداد زیاد کاربران باشد.تجربه کاربری بهینه، همانند سایت اصلی بایننسقابل توسعه در بخش معماری، ایده‌ها هزینه کارمزد پایین

بایننس کوین چیست

آیا بایننس کوین برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بایننس کوین یک کوین نسبتاً ایمن است و مانند ارزهای دیجیتال دیگر نوسانات زیادی ندارد. به همین دلیل، این به معنای دشوارتر شدن حدس نقاط ورود و خروج کلیدی و کسب سود در نوسانات این ارز است. با این حال، هنوز هم می‌تواند مفید باشد؛ زیرا شما به عنوان یک تریدر در جایی که بخواهید ارزش دارایی خود را هنگام نزول بازار کریپتو حفظ کنید، می‌توانید از این کوین استفاده کنید.

مطالعه بیشتر
انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال

اغلب تریدرها هنگامی که معاملات خود را به پایان رسانده‌اند و یا بازار بیش از حد بی ثبات شده باشد، سرمایه خود را بیرون می‌کشند. با این وجود، مشکل نقدینگی در ارزهای فیات این است که می‌تواند هزینه‌بر و زمان‌بر باشد. با استفاده از بایننس کوین، تریدرها می‌توانند وجوه خود را به طور موقت ذخیره کنند، تا زمانی که مجددا بخواهند که ترید خود را آغاز کنند.

BNB در ابتدا حدود 0.10 دلار قیمت داشت و قیمت آن به یکباره در اواخر سال 2017 میلادی تا سطح 2.80 دلار رشد نمود. این ارز رمزنگاری شده سال 2018 شروع خوبی را با 10 دلار آغاز کرد اما پس از اصلاح بازار، ارزش آن تقریباً 30 درصد کاهش یافت.در ابتدای ۲۰۱۹ این توکن کار خود را با قیمت ۶ دلار آغاز کرد و تا اواخر سال ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ این حرکت بسیار افزایشی بود.

در ماه آوریل ۲۰۲۰، BNB برای مدتی پر نوسان بود اما قیمت آن دوباره افزایش یافت و روند صعودی را ادامه داد این افزایش قیمت تقریبا تا به امروز ادامه داشته است. برخی بر این عقیده هستند که این روند صعودی همچنان ادامه دارد؛ اما برخی دیگر انتظار یک اصلاح قیمت بزرگ برای بایننس کوین دارند.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بایننس کوین

این واقعیت که بایننس کوین محدود به صرافی Binance است و روند آن به اعتبار و عملکرد این صرافی بسیار وابسته است، می‌تواند یک مشکل اساسی باشد. این موضوع باعث می‌شود، بایننس کوین نتواند به تنهایی مسیر حرکت خود را مشخص کند.

سیاست بازخرید Binance می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد: از آنجایی که توسعه‌دهندگان BNB قصد دارند بخش معینی از کوین‌ها در آینده بازخرید کنند، احتمالاً از ارزش آن کاسته خواهد شد و این ممکن است منجر به سقوط قیمتش شود.

سخن پایانی

اگر در زمینه موارد ذکر شده، نیاز به کسب راهنمایی دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه درج نمایید و منتظر پاسخ کارشناسان کوین کده باشید.

صرافی کوین کده ، صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل است. جهت ارتباط می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۹۱۳۱۱۳۰۰ || ۰۲۱-۹۱۳۱۱۳۰۰

4/5 - (1 امتیاز)

علی تارک

سردبیر کوین کده و علاقه‌مند به بیت کوین.
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد
میهمان
8 می 2021 4:21 ب.ظ

روند رشد بی ان بی در بازار مثبت میمونه ؟

علی جلیلی ترکمانی
علی جلیلی ترکمانی
میهمان
19 ژوئن 2021 4:22 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید و با تشکر از مطالب آموزنده شما یک سوال داشتم من یک ارزی را از یکی از کیف پول های ولت تراست خودم انتقال دادم به یکی دیگر از ولت های تراست دیگرم با توجه به اینکه کیف پول مبدا که همان کیف پول انتقال دهنده هست تعداد ارسالی را درست نشان میدهد و کیف پول مقصد عدد دریافتی را درست نشان میدهد ولی ارز انتقال شده کمتر هست لطفا راهنمایی بفرمایید من باید چه کار بکنم و به کجا تیکتو به چه ادرسیتیکت باید زد با تشکر

حمید
حمید
میهمان
28 جولای 2021 12:43 ب.ظ

ممنون از صرافی خوبتون که این ارز خوب رئ هم دارید

دکمه بازگشت به بالا
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x