آموزش آلت کوین هامطالب کاربردیمعرفی و بررسی رمزارزها

ارز دیجیتال تتر چیست؟ بررسی کامل استیبل کوین تتر

آموزش انتقال تتر از ولت بلاک چین

بخشی از سوالات کاربران در تماس با کارشناسان ما به استیبل کوین تتر مربوط می‌شود. عمدتا سوال می‌شود که ارز دیجیتال تتر چیست؟ چطور تتر بخریم؟ بنابراین، در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال تتر و بررسی کامل استیبل کوین تتر می پردازیم.


ارز دیجیتال تتر چیست؟ چطور تتر بخریم؟


هر توکن صادر شده تتر (USDT) ارزش 1 دلار آمریکا را منعکس می‌کند. به زبان ساده، هر توکن تتر توسط یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. برای اطمینان از اینکه هر توکن تتر به 1 دلار متصل است، Tether Limited – شرکتی که پشت ارز دیجیتال تتر قرار دارد، ارز سنتی را با نسبت 1:1 در ذخایر خود نگه می‌دارد. انجام این کار تضمین می‌کند که آنها می‌توانند به راحتی درخواست‌های برداشت مشتریان خود را بدون مواجهه با محدودیت نقدینگی برآورده کنند.

این ویژگی برای عملکرد Tether ضروری است. بنابراین، هر تتر خریداری شده را می‌توان از طریق Tether Limited بازخرید کرد. با این حال، این بدان معناست که هر توکن تتر نشان دهنده یک تعهد برای شرکت است. از آنجایی که تتر دارای ارزش باثباتی است، به آن استیبل کوین نیز می‌گویند. البته برای این که بتوانیم درک بهتری از استیبل کوین تتر کسب کنیم، باید ابتدا با مفهوم استیبل کوین آشنا شویم.


درک استیبل کوین‌ها 


درک استیبل کوین ها

هدف استیبل کوین جلوگیری از نوسانات است و به ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهد تا به جای سرمایه گذاری مخاطره آمیز، ارزش واقعی را حفظ کنند. استیبل‌کوین‌ها همچنین در بازار ارزهای دیجیتال پرنوسان نقدینگی فراهم می‌کنند، در چنین شرایطی که تبدیل بین پول نقد و ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین دشوار است.

شناخته شده ترین استیبل کوین‌ها، ارزهای دیجیتال با پشتوانه USD مانند تتر، دلار جمینی و USD کوین هستند. با این حال، سایر استیبل کوین‌ها از وثیقه‌های دیگری استفاده می‌کنند. برخی از آنها با استفاده از سایر ارزهای فیات مانند یورو یا ین یا کالاهایی مانند طلا و نقره پشتیبانی می‌شوند. استیبل کوین تتر از پشتوانه های دلاری این شرکت استفاده می کند.

مهم است که به خاطر داشته باشید که برخی از شرکت‌ها در مورد اینکه چه مقدار از استیبل کوین واقعاً توسط ارزهای فیات و کالاها پشتیبانی می‌شود، نسبت به سایرین شفافیت کمتری دارند. بارها تتر بر سر ادعاهای نادرست و عدم پشتیبانی کامل خود درگیر بحث و جدل شده است.


 تاریخچه تتر و مجادلات بر سر ذخیره دارایی‌های آن 


 تاریخچه تتر و مجادلات بر سر ذخیره دارایی‌های آن 

تتر در سال 2014 به عنوان realcoin شروع شد و اولین توکن‌ها در سال 2015 در شبکه بیت کوین توزیع شد. تتر یکی از اولین ارزهای دیجیتال و یکی از اولین استیبل کوین‌های موفق بود. نه تنها تتر از نظر فناوری متحول کننده بود، بلکه فهرستی از بنیانگذاران معتبر از جمله مدیر بنیاد بیت کوین، براک پیرس، را در اختیار داشت.

با این حال، به همان سرعتی که این ارز دیجیتال به موفقیت رسید، شک و جنجال‌هایی هم بر با توجه به میزان بررسی دقیق حساب‌های این شرکت، به عنوان اولین استیبل کوین محبوب، بوجود آمد.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

تتر برای حفظ موقعیت خود در صدر مجبور شده است چند مجادله اساسی را پشت سر بگذارد:

Bitfinex : تتر با قرار گرفتن در صرافی Bitfinex شاهد موفقیت‌های اولیه خود بود، اما تحقیقات بیشتر توسط محققان نشان داد که این دو شرکت دارای مدیر عامل و مدیر مالی یکسان و ساختارهای اجرایی یکسان هستند.

 افزایش ارزش بیت کوین : به نظر می‌رسید که تتر به طور مصنوعی و برای ایجاد نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد و نیروی محرکه ای برای افزایش قیمت بیت کوین تا 20000 دلار بوده است.هک 2017: حدود 31 میلیون دلار از تتر در هک سال 2017 به سرقت رفت و تتر مجبور شد یک‌هارد فورک ایجاد کند.

مطالعه بیشتر
آموزش ثبت نام و احراز هویت در صرافی کوین کده

بحث حمایت از دلار : حسابرسی از ذخایر دلاری شرکت که قرار بود در سال 2017 انجام شود، هرگز انجام نشد. قرار بود این حسابرسی از حفظ ذخایر تتر اطمینان حاصل کند، اما تتر راه خود را با حسابرسان جدا کرد.

 پنهان کردن ضررها : در سال 2019، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، شرکت مادر تتر را متهم کرد که زیان 850 میلیون دلاری را با سرمایه گذاری در ذخایر ارز تتر مخفی کرده است. از سال 2021، تتر با جیمز تسویه حساب کرد و موافقت کرد که 85 میلیون دلار بپردازد و عملیات تجاری با نیویورکرز را متوقف کند. با وجود این، تتر تقصیر را نپذیرفت و ادعا کرد که صرفاً می‌خواهد از موضوع خارج شود.

اتهامات ضد اعتماد : طبق گزارش The Block، یک شکایت دسته جمعی در ژوئن 2020، تتر را به دستکاری بازارها با صدور USDT بدون پشتوانه دلاری برای خود و سپس فروش USDT به صرافی Bitfinex، که شرکت خواهر تتر است، متهم کرد. این پرونده هنوز در دادگاه رسیدگی نشده است.

جنجال ذخایر : بلومبرگ بیزینس ویک در 7 اکتبر 2021 گزارش داد که یک بانکدار سابق تتر ادعا کرده است که مدیران شرکت وجوه ذخیره خود را سرمایه گذاری کرده اند. تحقیقات بیشتر شواهدی را نشان داد که تتر میلیاردها دلار وام‌های کوتاه مدت به شرکت‌های بزرگ چینی داده و به سایر شرکت‌های ارز دیجیتال که با بیت کوین تضمین کرده بود وام داده است. با این حال، تتر این گزارش را “تلاش خسته کننده” برای تضعیف شرکت خواند.

 علیرغم اختلاف نظرها، با افزایش تقاضا، توکن‌های جدید تتر همچنان به تولید خود ادامه می‌دهند. در واقع، تتر اخیراً روی Polygon راه‌اندازی شده است که با ارائه راه‌حلی برای هزینه‌های بالای شبکه اتریوم، سرعت پایین و عدم مقیاس‌پذیری، در نوع خود بسیار محبوب شده است. تتر قبلاً در پلتفرم‌های قرارداد هوشمند مانند Solana و Algorand علاوه بر اتریوم فعال بوده است.


مزایای تتر 


مزایای تتر

تتر از طریق پروتکل لایه Omni در بلاک چین بیت کوین وجود دارد. این پروتکل اساساً امکان موجودیت دلار آمریکا در بلاک چین به شکل تتر ، بدون اینکه مانند ارزهای دیجیتال سنتی نوسانات زیادی را متحمل شود، را فراهم می‌کند. به زبان ساده، تتر کاملاً مستقل از نیروهای بازار است. این همچنین به این معنی است که از تمام مزایایی که با داشتن یک ارز غیرمتمرکز و سنتی در بلاک چین حاصل می‌شود را اکنون می‌توان از این «شبه دلار» بهره مند شد.

برخی از این مزایا عبارتند از:

  •  با استفاده از تتر می‌توان بدون نیاز به واسطه به دلار آمریکا معامله کرد
  • همچنین می‌توان از تتر برای ذخیره ایمن USD با کمک کلیدهای خصوصی استفاده کرد
  • فروشندگان می‌توانند به جای بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، کالاهای خود را در تتر قیمت گذاری کنند و در نتیجه، در هزینه‌های مربوطه و نرخ تبدیل صرفه جویی قابل توجهی کنند.
  • همچنین خرید ارزهای مجازی در صرافی‌ها آسان‌تر می‌شود، زیرا کاربران را قادر می‌سازد تا سریع و ارزان فیات را به داخل و خارج از صرافی‌ها منتقل کنند.

تنها نهادی که می‌تواند تترها را وارد گردش کند یا آنها را خارج کند، Tether Limited است. به ازای هر ارز فیات که نزد Tether Limited سپرده می‌شود، این شرکت همان مقدار مربوط به توکن‌های تتر را توزیع می‌کند. به عنوان مثال، اگر 100 دلار به حساب Tether Limited واریز کنید، شرکت 100 توکن تتر به شما می‌دهد که با 100 USDT نشان داده می‌شود. این توکن‌های تتر را می‌توان انتقال، مبادله یا ذخیره کرد.

 هنگامی‌که دارنده تترها تصمیم به بازخرید آنها می‌گیرد، تنها کاری که باید انجام دهد این است که تترها را نزد تتر لیمیتد واریز کند، پس از آن، شرکت تترها را از بین می‌برد و ارز فیات مربوطه را به حساب بانکی کاربر واریز می‌کند.

مطالعه بیشتر
ارسال تصاویر و ویدیوها بدون افت کیفیت در تلگرام

اگرچه تمرکز اصلی تتر بر این است که دلار آمریکا را منعکس کند، اما تتر لیمیتد نیز تمایل خود را برای حمایت از این ارز دیجیتال با ین و یورو ابراز کرده است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، سیستم تتر تا زمانی کار می‌کند که شرکت دارای منابع کافی در ذخایر خود برای پشتیبانی از ارز دیجیتال خود باشد. بدون این پشتوانه، تتر مانند هر ارز دیجیتال دیگر در معرض نوسانات شدید قرار خواهد گرفت. به همین دلیل است که این شرکت مرتباً به صورت شفاف بروزرسانی‌هایی را منتشر می‌کند تا به عنوان اثبات وجوه / اثبات ذخایر شناخته می‌شوند. با این حال، خطرات و مشکلات خاصی در ارتباط با این سیستم اثبات وجود دارد.


استخراج تتر


استخراج تتر

ارز دیجیتال تتر (USDT) قابل استخراج نیست. تنها راه خرید آنها از طریق Tether Limited یا از طریق صرافی‌های ارزهای دیجیتال است که از تتر پشتیبانی می‌کنند.


پیش بینی قیمت تتر


پیش بینی قیمت تتر

کاربران زیادی در مورد قیمت تتر سوال می‌کنند. متداول ترین سوال کاربران این است که آیا تتر رشد می کند؟

یا یک سوال بسیار رایج این است: آیا تتر همان دلار است؟

با توجه به نکات گفته شده در بالا می‌توان گفت که تتر در واقع همان دلار است و قیمت آن نزدیک به یک دلار است. با این وجود، قیمت لحظه ای تتر در هنگام انجام تراکنش بسیار ضروری است.

همانطور که قبلاً ذکر شد، ارزش پیشنهادی تتر به شرکتی متکی است که با ارز فیات در نسبت 1:1 از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. از نظر تئوری، این موضوع باعث ثبات قیمت تتر در 1 دلار می‌شود. با این حال، اگرچه قیمت آن نزدیک به 1 دلار باقی مانده است، اما در زندگی واقعی، قیمت USDT دستخوش نوسانات جزئی شده است.


آموزش انتقال تتر از کیف پول بلاک چین 


آموزش انتقال تتر از کیف پول بلاک چین 

انتقال تتر مانند انتقال سایر ارزهای دیجیتال است. در ادامه آموزش انتقال تتر از ولت بلاک چین را توضیح می‌دهیم.
لازم است توجه کنید که انتقال تتر در سایر پلتفرم‌ها تقریبا مشابه همین روند است.


مراحل انتقال Tether (USDT) از کیف پول Blockchain.com 

روی گزینه Send کلیک کنید و Tether را از منوی کشویی Currency انتخاب کنید.

آموزش انتقال تتر از کیف پول بلاک چین  | مراحل انتقال Tether (USDT) از کیف پول Blockchain.com | مرحله اول

در قسمت To، آدرس USDT گیرنده را جای‌گذاری کنید یا کد QR گیرنده را اسکن کنید.

آموزش انتقال تتر از کیف پول بلاک چین  | مراحل انتقال Tether (USDT) از کیف پول Blockchain.com | مرحله دوم

مبلغ مورد نظر برای ارسال را وارد کنید.

آموزش انتقال تتر از کیف پول بلاک چین  | مراحل انتقال Tether (USDT) از کیف پول Blockchain.com | مرحله سوم

از آنجایی که تتر در این ولت بربستر ERC20 است، برای انجام تراکنش، هزینه کمی‌در اتریوم مورد نیاز است.

در قسمت توضیحات دلیل انتقال تتر را وارد نمائید.

آموزش انتقال تتر از کیف پول بلاک چین  | مراحل انتقال Tether (USDT) از کیف پول Blockchain.com | مرحله چهارم

هنگامی‌که برای ارسال آماده شدید، برای بررسی جزئیات تراکنش، روی ادامه کلیک کنید.پس از تأیید جزئیات تراکنش، روی Send Tether کلیک کنید تا وجوه ارسال شود. اگر تصمیم به ارسال ندارید، روی X در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا پنجره بسته شود. برای تغییر جزئیات تراکنش، مانند آدرس گیرنده یا مبلغ، برای بازگشت به مرحله قبل، بازگشت را انتخاب کنید.

آموزش انتقال تتر از کیف پول بلاک چین  | مراحل انتقال Tether (USDT) از کیف پول Blockchain.com | مرحله نهایی

 


نحوه خرید و فروش تتر


خرید و فروش تتر

خرید و فروش تتر مانند اکثر ارزهای دیجیتال از طریق پنل کاربری شما در کوین کده امکان پذیر است. برای خرید و فروش تتر ، ابتدا باید در صرافی ارز دیجیتال کوین کده ثبت نام کنید و احراز هویت خود را تکمیل کنید.

برای خرید تتر در صرافی کوین کده، کافی است پس از ورود به حساب کاربری تان از قسمت “خرید و فروش ارز” اقدام کنید.میزان تتری را که می‌خواهید انتخاب کرده و سپس وارد روند خرید تتر شوید.

کوین کده به سادگی دستورالعمل نحوه خرید تتر را در هر مرحله از پروسه خرید و فروش توضیح می‌دهد و مرحله به مرحله از شما می‌خواهد، اطلاعات پرداخت و ارسال به کیف پول داخلی یا خارجی را وارد کنید.

برای فروش تتر نیز باید از همین قسمت وارد شوید و میزان تتر موردنظری را که می‌خواهید بفروشید را انتخاب کنید. پس از انتخاب میزان ارز، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید معادل ریالی ارز موردنظر را در حساب ریالی داخلی و یا در کارت بانکی ثبت شده در سیستم دریافت کنید. این همان روند تبدیل تتر به تومان یا تبدیل تتر به ریال است.

مطالعه بیشتر
اکوسیستم جدید ترا راه‌اندازی شد، ایردراپ لونا چگونه توزیع می‌شود؟

علاوه بر این کارشناسان ما همیشه به صورت آنلاین و تلفنی جهت راهنمایی شما آماده پاسخگویی هستند. اگر در هر مرحله به مشکل خوردید، می‌توانید با سیستم پشتیبانی ما در تماس باشید. کوین کده یکی از ایمن ترین راه ها برای خرید و فروش تتر در ایران است. پس کافی است حساب کاربری خود را ایجاد کرده و احراز هویت کنید.


کیف پول تتر 


کیف پول تتر

بهترین راه برای ذخیره USDT در کیف پول سخت افزاری مانند Nano Ledger S و Trezor است. وب سایت رسمی‌تتر همچنین ممکن است خدمات کیف پول را برای ذخیره USDT برای مشتریان خود ارائه دهد.


قبل از سرمایه گذاری در تتر چه نکاتی را در نظر بگیرید؟


قبــل از سرمایــه گــذاری در تتــر

 تتر را می‌توان در اکثر صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال خریداری کرد، اما آیا با توجه به تاریخچه و چشم انداز آن باید سرمایه گذاری کرد؟ علی‌رغم وجود مشکلات زیادی در گذشته، تتر همچنان یک ارز دیجیتال بسیار پایدار است که به دلیل پشت سر گذاشتن مشکلات خود حداقل تا کنون قوی‌تر شده است.

اگرچه در طول سال‌ها رقبایی نیز ظاهر شده اند، اما تتر همچنان بزرگترین استیبل کوین است و به طور گسترده برای ترید، وام و کسب سود استفاده می‌شود. تتر به دلیل مشکلاتی که در زمینه شفافیت دارد، به طور بالقوه می‌تواند به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال پرخطرتر در نظر گرفته شود، اما همچنان در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است.


 خطرات گذشته مرتبط با تتر 


خطرات گذشته مرتبط با تتر

با وجود این که این ریسک‌های سرمایه گذاری در ارتباط با تتر در سال‌های گذشته رخ داده است، اما باید توجه کرد که برخی از آن‌ها همچنان بی پاسخ باقی مانده و یا مورد بررسی و ارائه نتیجه نهایی قرار نگرفته اند. Tether Limited به دلیل مدل کسب و کار خود تضمین کرده است که USDT فاقد نوسانات و محدودیت‌های بازار است. با توجه به اینکه قیمت از زمان شروع آن نزدیک به 1 دلار باقی مانده است، نمی‌توان تتر را به عنوان یک سرمایه گذاری با بازدهی قوی تصور کرد.

با این حال، مسائل دیگری نیز وجود دارد که باعث ریسک سرمایه گذاری در تتر می‌شود که بارزترین آنها نقدینگی است. تا آوریل 2018، کمی‌بیش از 2.3 میلیارد توکن تتر در گردش بوده است. این بدان معناست که تتر لیمیتد در حالت ایده آل باید ۲.۳ میلیارد دلار در ذخایر خود داشته باشد تا بدهی‌های خود را برآورده کند و مشکل اینجاست.

علاوه بر این، تتر از افشای نام بانکی که در آن وجوه را نگهداری می‌کند خودداری کرده است. در آخرین به‌روزرسانی «اثبات وجوه» آنها نام بانک را از گزارش حذف کرده بودند. ترس از اینکه تتر لیمیتد به اندازه کافی دلار آمریکا برای پرداخت بدهی‌های خود ندارد، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده را نیز بر آن داشت تا در دسامبر 2017 احضاریه‌هایی را برای این شرکت ارسال کند.

اگرچه طرح تتر برای داشتن یک ارز دیجیتال باثبات اکثر مشکلات را در فضای ارزهای دیجیتال حل می‌کند، اما عدم حمایت رضایت‌بخش از ادعای خود، باعث ایجاد تردیدهایی در استفاده از این ارز شده بود.


 آینده تتر


با توجه به این که ارزش تتر تقریبا ثابت است و منعکس کننده 1:1 ارزش دلار بوده است، بنابراین، استفاده از تتر برای سرمایه گذاری با هدف کسب سودهای بالا منطقی نیست. معمولا از تتر برای تسهیل خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین نقدینگی دیجیتال استفاده می‌شود.

با این حال کاربران ایرانی که می‌خواهند ارزش ریالی سرمایه خود را حفظ کنند، با خرید تتر می‌توانند از افت ارزش سرمایه خود تا حدود زیادی جلوگیری کنند. چرا که با خرید تتر، شما دلار مجازی( غیرفیزیکی) در اختیار دارید و از دردسرهای نگهداری اسکناس مبری هستید. برای خرید تتر می‌توانید به یک صرافی معتبر ایرانی مانند کوین کده مراجعه کنید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x