۳ دلیل اصلی ریزش بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه سال ۲۰۲۲

بازار ارزهای دیجیتال در روز جمعه بیش از 500 میلیارد دلار ارزش خود را از دست داد و با این سقوط چشمگیر منجر به لیکویید شدن بیش از 700 میلیون دلار دارایی کاربران شد. پادشاه بازار رمزارزها، بیت کوین، به زیر سطح حمایتی 40 هزار دلار رسید و اتریوم نیز حمایت 3000 دلاری خود را از دست داد.

با ادامه‌ی این روند نزولی طرفداران کریپتو نگران هستند که آیا بازار رمزارزها وارد فاز نزولی شده است؟ تئوری های بسیاری درباره‌ی علت این ریزش‌ها مطرح شده است. در این گزارش به بررسی سه دلیل اصلی ریزش بازار ارزهای دیجیتال در ژانویه سال 2022 که بسیاری معتقدند دلیل اصلی این ریزش هاست، پرداخته شده است.

1.اقدامات تورمی فدرال رزرو آمریکا

تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده به بالاترین حد خود رسیده است و انتظار می‌رود که نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که در 25 تا 26 ژانویه برگزار می‌شود، برای مهار این ریسک‌های تورمی نرخ‌های بهره جدید را اعلام کند. بسیاری از کارشناسان بازار بر این باورند که نگرانی فزاینده در مورد تورم و علاوه بر آن شروع موج جدید امیکرون منجر به افزایش فروش و در پی آن تنزل قیمت‌ها در وال استریت شده است و بازار کریپتو را مستقیماً تحت تأثیر قرار داده است.

2.همبستگی فزاینده بازار بیت کوین با وال استریت

کارشناسان بازار همچنین بر این باورند که همبستگی رو به رشد بیت کوین با بازار سهام می‌توانست زودتر به این سقوط دامن بزند. از آنجایی که به دلیل وجود صندوق‌های قابل معامله (ETF) و سرمایه گذاران نهادی، بیت کوین بیشتر با بازارهای سهام در هم تنیده شده است بازار ارزهای دیجیتال همگام با وال استریت در نوسان است.

3.پیشنهاد ممنوعیت ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه

نظریه بعدی درباره‌ی گزارش اخیر بانک مرکزی روسیه است که خواستار ممنوعیت کلی استخراج و مبادلات کریپتو شده است. براساس گزارش کوین تلگراف، بانک مرکزی روسیه بیت کوین را با یک طرح هرمی مقایسه و خواستار ممنوعیت فوری استفاده از آن در داخل کشور شده است. بانک مرکزی روسیه هشدار داد که کریپتو ممکن است برای حاکمیت مالی کشور خطر ایجاد کند.

در حال حاضر روسیه به سومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین تبدیل شده و بسیاری بر این باورند که تقاضای بانک مرکزی این کشور برای ممنوعیت کریپتو باعث ایجاد یک FUD مشابه ماه می سال 2021 در بازار شده است که منجر به افزایش موج فروش می‌شود.

اولین سقوط بزرگ سال 2022 باعث افراط در فروش در بازار کریپتو شده است، با این حال، معامله‌گران باتجربه همچنان از هولد و نگهداری ارزهای دیجیتال دفاع می‌کنند زیرا مدعی هستند که سقوط تا 30 درصد در بازار صعودی نگران کننده نیست.


منبع: کوین تلگراف

5/5 - (4 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل