چطور ارز دیجیتال بخرم؟

اگر در دنیای رمز ارزها تازه‌کار هستید، ممکن است در ابتدا نحوه خرید بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال برایتان گیج کننده باشد. خوشبختانه یادگیری روش خرید، فروش و استعلام قیمت ارز دیجیتال بسیار ساده است، شما می‌توانید به راحتی و با دنبال کردن چند مرحله آسان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع نمائید. برای آنکه بدانید چطور ارز دیجیتال بخرم؟ و نحوه سرمایه گذاری در آن را به آسانی یاد بگیرید می توانید در ادامه با کوین‌کده همراه شوید و از دنیای پر راز و رمز ارزها سر دربیاورید.



یک بروکر یا صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید!


صرافی ارزهای دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال ابتدا باید یک بروکر یا صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید! هر دوی این گزینه‌ها امکان خرید و فروش رمز ارزها را برایتان فراهم خواهد کرد، در نهایت نکته‌ای که باید بدانید این است که چند تفاوت کلیدی بین صرافی و رمزنگاری وجود دارد که باید هنگام خرید ارز دیجیتال آن را در نظر داشته باشید.



صرافی رمز ارز چیست؟


صرافی رمز ارز چیست؟ صرافی ارزهای دیجیتال بستری است که در آن خریداران و فروشندگان برای ترید ارزهای دیجیتال با یکدیگر تبادل می‌کنند. صرافی‌ها اغلب کارمزدهای نسبتاً پایینی دارند، اما معمولا رابط‌های پیچیده‌تری با انواع ترید و نمودارهای عملکرد پیشرفته دارند که همه آن‌ها ممکن است برای سرمایه‌گذاران جدید ارز دیجیتال و خرید ارز دیحیتال ترسناک باشد.

برخی از بهترین صرافی‌ ارزهای دیجیتال بین المللی Coinbase، Gemini و بایننس هستند. در حالی که رابط‌های تجاری استاندارد این شرکت‌ها ممکن است افراد مبتدی (به ویژه آن‌هایی که پیش‌زمینه معاملات سهام ندارند.) را تحت تأثیر قرار دهد، اما در واقع گزینه‌های خرید آسان و کاربر پسند نیز دارند.

در میان صرافی‌های ایرانی، صرافی ارز دیجیتال کوین‌کده یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی است که خدمات متنوعی و لیست متنوع تری از ارزهای دیجیتال و ارزهای متاورس را در اختیار شما می‌گذارد، جالب است بدانید که این صرافی کارمزد مناسب و پشتیبانی عالی دارد.

با این حال این راحتی هزینه‌هایی را در بر دارد چرا که هزینه اجرای گزینه‌های مناسب برای مبتدیان بسیار بیشتر از هزینه خرید یک رمز ارز از طریق رابط ترید استاندارد هر پلت فرم هستند. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها ممکن است قبل از اولین خرید ارز دیجیتال خود یا مدتی بعد یاد بگیرید که از پلتفرم‌های ترید استاندارد استفاده کنید. نکته‌ی مهم آن است که به عنوان فردی که تازه وارد دنیای رمز ارزها شده است، باید مطمئن شوید که صرافی یا کارگزاری انتخابی شما امکان انتقال ارز فیات و انجام خرید با استفاده از دلار آمریکا را می‌دهد. برخی از صرافی‌ها فقط به شما اجازه می‌دهند با استفاده از یک رمز ارز دیگر ارز‌ دیجیتال بخرید. این بدان معنی که قبل از اینکه بتوانید معاملات ارزهای دیجیتال را در آن پلت فرم شروع کنید باید از صرافی دیگری، توکن‌هایی را که صرافی مورد نظرتان می‌پذیرد پیدا کنید. البته اکثر ایرانی‌ها برای معامله در صرافی‌های بین المللی مجبور به استفاده از ارز دیجیتال تتر هستند و برای تهیه این ارز باید از طریق صرافی‌های ایرانی اقدام کنند. در مجموع برای خرید ارز دیجیتال تنها یک صرافی مطمئن می تواند تمامی نگر‌انی‌هایتان را تمام کند و پس از آنکه چطور ارز دیجیتال بخرم؟ را یاد گرفتید می توانید به راحتی سرمایه گذاری‌هایی در سطح بین المللی انجام بدهید.



بروکر یا کارگزار ارز دیجیتال چیست؟


کارگزار ارزهای دیجیتال

بروکر یا کارگزار ارز دیجیتال چیست؟ کارگزاران رمز ارز پیچیدگی خرید ارزهای دیجیتال را از بین می‌برند و رابط‌های کاربری آسانی را ارائه می‌کنند که با صرافی‌ها تعامل دارند. برخی از بروکر‌های ارز دیجیتال کارمزدهای بالاتری نسبت به صرافی‌ها دریافت می‌کنند، برخی از کارگزاران ارز دیجیتال ادعا می‌کنند که “رایگان” هستند در حالی که از طریق فروش اطلاعاتی در مورد آنچه شما و سایر تریدرها خرید و فروش می‌کنند به کارگزاری‌ها یا صندوق‌های بزرگ یا عدم اجرای معامله شما با بهترین قیمت ممکن در بازار درآمد کسب می‌کنند. Robinhood و Sofi دو تا از شناخته شده‌ترین کارگزاران ارز دیجیتال هستند.

با وجود این که کار با این کارگزاری‌ها به طور غیرقابل انکاری راحت است، اما باید مراقب این دسته از کارگزاران باشید زیرا ممکن است با محدودیت‌هایی در انتقال دارایی‌های ارز دیجیتال خود به خارج از پلت فرم مواجه شوید. به عنوان مثال در Robinhood و Sofi شما نمی‌توانید دارایی‌های ارز دیجیتال خود را از حساب خود خارج کنید. این ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما سرمایه گذاران پیشرفته رمز ارزها ترجیح می‌دهند برای امنیت بیشتر سکه‌های خود را در کیف پول‌های ارز دیجیتال خود نگه دارند. برخی حتی کیف پول‌های سخت‌افزاری را انتخاب می‌کنند که به اینترنت متصل نیستند تا امنیت بیشتری داشته باشند. این درحالی است که شاید خیلی از شما همراهان عزیز کوین‌کده تصور کنید که سرمایه گذاری‌های آنلاین و دیجیتال بسیار ساده است که پس از کمی سرچ و آموزش متوجه خواهید شد چطور ارز دیجیتال بخرید و پس از آن چطور از ارز دیجیتال خود محافظت نمائید.



حساب خود را ایجاد و تأیید کنید!


چطور حساب خود را ایجاد و تایید کنید؟ این سوالی است که بارها از ما پرسیده شده است، هنگامی‌که در مورد کار با کارگزاری یا صرافی ارزدیجیتال تصمیم گرفتید، می‌توانید برای افتتاح حساب اقدام نمائید. بسته به پلتفرم و مبلغی که قصد خرید دارید ممکن است مجبور شوید هویت خود را تأیید کنید، این یک گام اساسی برای جلوگیری از تقلب و اجرای الزامات نظارتی فدرال است. ممکن است تا زمانی که فرآیند تأیید را کامل نکرده‌اید، نتوانید ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید. این پلتفرم ممکن است از شما بخواهد که یک کپی از گواهینامه رانندگی یا پاسپورت خود را ارسال کنید، و حتی ممکن است از شما بخواهد که با ارسال یک عکس سلفی از خودتان ثابت کنید ظاهر شما با مدارکی که ارسال می‌کنید مطابقت دارد.



سپرده‌گذاری نقدی برای شروع سرمایه‌گذاری


سپرده‌گذاری نقدی رمز ارزها

سپرده‌گذاری نقدی برای شروع سرمایه‌گذاری به چه معنا است؟ برای خرید رمزارز، باید مطمئن شوید که در حساب خود وجوهی را وارد کرده اید. شما ممکن است با متصل کردن حساب بانکی خود، امکان انتقال بانکی یا حتی پرداخت با کارت نقدی یا اعتباری را تایید کرده باشید و از این طریق به حساب رمزارز خود وجوهی را واریز کنید. وابسته به صرافی یا کارگزار و روش تامین مالی شما، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید تا بتوانید از پولی که سپرده گذاری می‌کنید برای خرید ارز‌ دیجیتال استفاده کنید.



سفارش ارز دیجیتال خود را انجام بدهید!


هنگامی‌که پول در حساب شما واریز شده است، آماده هستید تا اولین سفارش ارز‌ دیجیتال خود را انجام دهید، صدها ارز دیجیتال برای انتخاب وجود دارد، از نام‌های معروفی مانند بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا ارزهای دیجیتال مبهم‌تری مانند Theta Fuel یا Holo. وقتی تصمیم گرفتید کدام ارزدیجیتال را بخرید، می‌توانید نام آن را وارد کنید مثلاً قیمت بیت‌کوین BTC و تعداد کوین‌هایی را که می‌خواهید بخرید را وارد کنید، در اکثر صرافی‌ها و کارگزاران می‌توانید مقداری از ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. این بدین معنی است که شما می‌توانید بخشی از توکن‌ها یا کوین‌های گران‌ قیمت مانند بیت‌کوین یا اتریوم را بخرید. در نهایت شما باید بدانید چطور سفارش ارز دیجیتال خود را انجام بدهید!

10 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار به شرح زیر است:

لیست تهیه شده در تاریخ 28 مارس 2022



یک روش ذخیره سازی را انتخاب کنید.


پس از آنکه سفارش ارز دیجیتال خود را انجام دادید نوبت به آن خواهد رسید تا یک روش ذخیره سازی را انتخاب کنید، صرافی‌های ارزهای دیجیتال تحت حمایت‌هایی مانند شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) نیستند و در معرض خطر سرقت یا هک قرار دارند. در صورت فراموش کردن یا گم کردن کدهای دسترسی به حساب خود حتی ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید. به همین دلیل است که داشتن یک مکان ذخیره امن برای ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. همانطور که گفته شد اگر ارز دیجیتال را از طریق یک کارگزار خریداری می‌کنید، ممکن است گزینه‌های محدودی برای نحوه ذخیره ارز دیجیتال خود داشته باشید، البته اگر ارز دیجیتال را از طریق صرافی خریداری می‌کنید، گزینه‌های بیشتری دارید:

ارز دیجیتال را در حساب صرافی نگه داری کنید!

 نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است، هنگامی‌ که ارز دیجیتال خریداری می‌کنید معمولاً ارزهای شما مستقیما در یک کیف پول ارز دیجیتال متصل به صرافی ذخیره می‌شود. اگر به ارائه دهنده خدمات یا شرکای صرافی‌تان اعتماد ندارید یا می‌خواهید آن را به مکان امن‌تری منتقل کنید، ممکن است بخواهید رمز ارزهای خود را از صرافی به یک کیف‌ پول گرم یا سرد جداگانه منتقل کنید. وابسته به صرافی و میزان ارز انتقالی‌تان ممکن است مجبور باشید برای انجام این کار هزینه ناچیزی بپردازید.

 کیف پول‌های داغ!

 کیف پول‌های داغ، ارز دیجیتالی هستند که به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند و در دستگاه‌های متصل به اینترنت مانند تبلت، رایانه یا تلفن اجرا می‌شوند. استفاده از کیف پول‌های داغ برای مراقبت از ارزهای دیجیتال خریداری شده‌تان راحت می‌باشد اما از آنجایی که هنوز به اینترنت متصل هستند امکان خطر سرقت از طریق هک یا فیشینگ وجود دارد.

کیف پول سرد!

کیف پول سرد چیست؟ کیف پول‌های سرد، ارزهای دیجیتالی هستند که اصطلاحا سرد هستند و به اینترنت متصل نیستند، به همین دلیل آنها امن‌ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. این کیف پول‌ها مشابه دستگاه‌های خارجی مانند درایو USB یا‌ هارد دیسک هستند. با این حال باید مراقب کیف‌ پول‌های سرد خود باشید اگر کد اصلی مرتبط با آن‌ها را گم کنید یا دستگاه خراب شود، ممکن است هرگز نتوانید ارز دیجیتال خود را پس بگیرید. در حالی که همین امر ممکن است برای برخی از کیف‌ پول‌های داغ اتفاق بیفتد برخی از آنها توسط گروهی پشتیبانی می‌شوند تا در صورت مسدود شدن دستگاه بتوانید اکانت خود را بازیابی کنید.



راه‌های جایگزین برای خرید ارز دیجیتال


راه‌های خرید ارز دیجیتال

ممکن است برایتان این سوال ایجاد شود که راه‌های جایگزین برای خرید ارز دیجیتال چیست؟ در حالی که خرید ارز دیجیتال در حال حاضر یک ترند جهانی شده است، اما یک گزینه سرمایه گذاری پرنوسان و پرخطر است. اگر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در صرافی یا از طریق یک کارگزار انتخاب مناسبی برای شما به نظر نمی‌رسد، در اینجا چند گزینه برای سرمایه گذاری غیرمستقیم در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم:

1. منتظر وجوه قابل معامله در صرافی‌های ارز دیجیتال (ETF) باشید.

ETF‌ها ابزارهای سرمایه گذاری بسیار محبوبی هستند که به شما امکان سرمایه گذاری فردی در یک لحظه را فراهم می‌کنند، این بدان معنی است که آنها تنوع فوری را ارائه می‌دهند و ریسک کمتری نسبت به سرمایه گذاری در سرمایه گذاری‌های فردی دارند.

در کل تمایل زیادی برای سرکمایه گذاری ETF ارزهای دیجیتال وجود دارد چرا که به کاربران این امکان را می‌دهد همزمان روی بسیاری از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. هنوز هیچ ETF ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران روزانه در دسترس نیست، اما ممکن است به زودی آپشن‌هایی برای آن‌ها نیز فراهم شود. از ژوئن 2021 کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی سه برنامه ETF ارز دیجیتال از Kryptcoin ،VanEck و WisdomTree است.

2. در شرکت‌های متصل به ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید.

اگر ترجیح می‌دهید در شرکت‌هایی با محصولات یا خدمات ملموس و تحت نظارت قانونی سرمایه‌گذاری کنید، اما اگر همچنان می‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال نیز حضور داشته باشید، می‌توانید سهام شرکت‌هایی را خریداری کنید که از ارزهای دیجیتال و بلاک چینی که به آنها قدرت می‌دهد استفاده می‌کنند یا مالک آن‌ها هستند. برای خرید سهام شرکت‌های دولتی از قبیل مواردی که در ذیل آمده است به حساب کارگزاری نیاز دارید:

نتیجه‌گیری

همانطور که در نوشتار بالا مشاهده کردید برای آنکه بفهمید چطور ارز دیجیتال بخرید؟ و چطور از آن مراقبت نمائید و در نهایت چطور آن را چندین برابر کنید می توانید در ادامه با کوین‌کده همراه شوید و تنها با چند مشاوره ساده مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا شرکت‌هایی که سهم زیادی در آن دارند، مطمئن شوید که اهداف سرمایه‌گذاری و وضعیت مالی فعلی خود را در نظر گرفته‌اید. ارزهای دیجیتال می‌توانند به شدت نوسان داشته باشند، یک توییت می‌تواند قیمت آن را به شدت کاهش دهد و هنوز هم یک سرمایه‌گذاری بسیار جاه طلبانه است. اما در مجموع این بدان معنی است که شما باید با دقت و با احتیاط سرمایه گذاری کنید و خیلی هم سرمایه گذاری و خرید ارزهای دیچیتال را ساده نگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل