استخراج ۱۹ میلیون بیت‌کوین و افزایش سختی شبکه

در روز جمعه 12 فروردین، تعداد بیت کوین‌های استخراج شده به عدد 19 میلیون رسید. در حال حاضر با استخراج 19 میلیون بیت کوین، تنها 2 میلیون بیت کوین برای استخراج تا سال 2140 باقی مانده است.

در حالی که تنها 13 سال از پیدایش بیت کوین می‌گذرد تاکنون بیش از 90 درصد از این رمزارز استخراج شده و تنها 10 درصد بیت کوین برای استخراج در طی 118 سال باقی مانده است.

در سپتامبر 2020، حدود 4 ماه قبل، تعداد بیتکوین های استخراج شده به 18،500،000 رسیده بود. نرخ استخراج فعلی بیت کوین 6.25 BTC در هر بلوک است و هالوینگ بعدی که در آن نرخ استخراج بیت کوین نصف خواهد شد برای سال 2024 برنامه ریزی شده است.

استخراج 19 میلیون بیت‌کوین و افزایش سختی شبکه |

برای جامعه بیت کوین، استخراج 19 میلیون بیت کوین پس از گذشت تنها 13 سال، موضوع کمیاب بودن این رمزارز را برجسته‌تر می‌کند. به گفته الکس گلادشتاین، افسر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، با توجه به اینکه جهان چقدر در مسیر پذیرش بیت کوین قرار گرفته است، این کمبود حتی برجسته‌تر است.

واقعاً شگفت انگیز است که 19 میلیون از مجموع 21 میلیون بیت‌کوین استخراج و در سطح جهانی توزیع شده است و با این حال ما فقط در آغاز پذیرش بیت‌کوین توسط دولت‌ها و ملت هستیم.

تا به امروز، السالوادور تنها دولتی است که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، با این حال، در چندین کشور دیگر از جمله برزیل نیز نشانه‌هایی از پذیرش بیتکوین در سال 2021 مشاهده می‌شود.

بیت کوین در این هفته به نقطه عطف دیگری نیز دست یافت و سختی استخراج شبکه آن به بالاترین حد خود رسید. این بدان معناست که در اکنون سخت‌ترین زمان برای استخراج بیت کوین در کل تاریخ عرضه‌ی این ارز دیجیتال است. به دنبال استخراج ۱۹ میلیون واحد BTC، اکنون سختی شبکه بیت کوین به اوج تاریخی ۲۸.۵۸۷ تریلیون رسیده و هش ریت شبکه نیز با وجود نوسان‌های بسیار اکنون به حدود ۲۰۰.۰۵ اگزاهش بر ثانیه کاهش یافته است. این امر نشان دهنده‌ی رشد ۴.۳۱ درصدی سختی شبکه تنها در طی دو روز است.

استخراج 19 میلیون بیت‌کوین و افزایش سختی شبکه |


منیع: Bitcoin.com و Cointelegraph

4.7/5 - (3 امتیاز)
خروج از نسخه موبایل