آشنایی با بلاک چینآموزش بیت کوینآموزش کیف پول

چگونه بیت کوین خود را ذخیره کنیم؟

قبل از خرید بیت کوین، به مکانی برای ذخیره و نگه‌داری آن نیاز دارید. دقیقاً مانند دنیای واقعی، باید بیت کوین خود را در کیف پول ذخیره کنید. اما چگونه بیت کوین خود را ذخیره کنیم؟ مشابه شماره حساب بانکی، کیف پول شما دارای یک آدرس کیف پول است که در جستجوی دفترکل نشان داده و با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانید تراکنش انجام دهید.



چگونه بیت کوین خود را ذخیره کنیم؟


چگونه بیت کوین خود را ذخیره کنیم؟ |

قبل از خرید بیت کوین، به مکانی برای ذخیره و نگه‌داری آن نیاز دارید. دقیقاً مانند دنیای واقعی، باید بیت کوین خود را در کیف پول ذخیره کنید. مشابه شماره حساب بانکی، کیف پول شما دارای یک آدرس کیف پول است که در جستجوی دفترکل نشان داده و با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شود تا بتوانید تراکنش انجام دهید.


کلید خصوصی و عمومی


این آدرس یک نسخه کوتاه‌تر و کاربردی‌تر از کلید عمومی شما است که از 26 تا 35 کاراکتر حرفی-عددی تصادفی تشکیل شده است، چیزی مانند1A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa. به خاطر داشته باشید که هر حرف و عددی در آن آدرس مهم است. قبل از ارسال بیت کوین به کیف پول خود، کل آدرس را کاراکتر به کاراکتر دوباره بررسی کنید.

همچنین کلیدهای خصوصی به آدرس کیف پول شما وابسته است و همانطور که از نام آن مشخص است نباید با کسی به اشتراک گذاشته شود. از کلیدها برای تأیید اینکه شما کلید عمومی ذکر شده را در اختیار دارید و برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. برخی از کیف پول‌ها دارای یک عبارت بازیابی امن هستند، مجموعه‌ای از کلمات که به شما امکان می‌دهد در صورت از دست دادن کلیدهای خود قفل کیف پول خود را باز کنید. این عبارت را چاپ کرده و در جای امنی نگه‌داری کنید.

حقیقت تلخ این است که کیف پول بیت کوین شبیه کیف پول شما است. اگر کلید خصوصی کیف پول خود را گم کنید، به احتمال زیاد ارز دیجیتال خود را برای همیشه از دست خواهید داد.

مطالعه بیشتر
سقوط آزاد بیت‌کوین به زیر ۲۷ هزار دلار

کیف پول دیجیتال شما یک فایل اصلی ایجاد می‌کند که در آن کلیدهای خصوصی و عمومی شما ذخیره می‌شود. باید از این فایل یک نسخه پشتیبان تهیه نمود چون ممکن است فایل اصلی خراب شده یا ازبین برود. در غیر این صورت، خطر از دست دادن دسترسی به ارزهای دیجیتال وجود خواهد داشت.

می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را در رایانه، تلفن همراه یا حتی روی یک کاغذ یادداشت کنید. بسیار مهم است که با پشتیبان گیری به صورت آنلاین و آفلاین، کلیدهای خصوصی خود را ایمن نگه دارید.



انواع کیف پول براساس امنیت


کیف پول سخت افزاری​: در حالی که کیف پول‌های نرم‌افزاری به خوبی کار می‌کنند و نسبتاً ایمن هستند، ایمن‌ترین گزینه کیف پول سخت افزاری است که می‌توانید به صورت آفلاین و در مکانی امن آن را نگه‌داری کنید. محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری از لایه‌های امنیتی خاصی برای اطمینان از به سرقت نرفتن کلیدها و ایمن بودن بیت کوین استفاده می‌کنند. اما، اگر کیف پول سخت افزاری را گم کنید، بیت کوین شما از بین می‌رود، مگر اینکه پشتیبان گیری مناسب از کلیدها داشته باشید.

معرفی و بررسی کیف پول ها

کیف پول‌های آنلاین از پایین‌ترین سطح امنیت برخوردار هستند زیرا در این نوع کیف پول‌‌ها بیت کوین خود را دریک صرافی ذخیره می‌کنید و کلیدها توسط شخص ثالث نگهداری می‌شوند. برای بسیاری از افراد، نصب و استفاده از کیف پول‌های آنلاین ساده ترین گزینه است، نمایانگر انتخابی کاملاً آشنا: راحتی در مقابله با ایمنی.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بسیاری از سرمایه گذاران موفق بیت کوین از یک رویکرد ترکیبی استفاده می‌کنند: آن‌ها برای سرمایه گذاری اصلی و طولانی مدت مقادیر بیت کوین خود را بصورت آفلاین در کیف پول سرد نگه می‌دارند، در حالی که میزان مورد نیاز برای انجام معاملات روزانه و کوتاه مدت را در کیف پول موبایلی خود نگه داری می‌کنند.

بسته به استراتژی، هدف و تمایل شما به بیت کوین، می‌توانید انواع مختلف کیف پول بیت کوین را انتخاب کنید.

چگونه بیت کوین خود را ذخیره کنیم؟ |



انواع کیف پول بر اساس پلتفرم


  • کیف پول‌های ابری آنلاین

    کیف پول های ابری انلاین وجود دارند که کلیدها معمولاً در یک سرور که توسط شخص ثالث اداره می‌شود، ذخیره می‌شوند. کیف پول‌های ابری از رابط کاربری کاربرپسندتری برخوردارند اما در این کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی در اختیار شخص ثالثی خواهد بود که این امر باعث می‌شود ارزهای دیجیتال شما بیشتر در معرض سرقت قرار گیرند. برخی از نمونه‌های این نوع کیف پول Coinbase ، Blockchain  و Lumi Wallet  هستند. بیشتر ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین کیف پول متعلق به خود را دارند. برخی از آنها ویژگی‌های امنیتی اضافی مانند فضای ذخیره سازی آفلاین (Coinbase و Xapo) را ارائه می‌دهند.
مطالعه بیشتر
کیف پول کوین 98 چیست و چگونه کار می‌کند؟ آموزش کامل + دانلود کیف پول Coin98

زمانی که کلیدهای خصوصی روی سرور ذخیره شده‌اند، باید به امنیت هاست اعتماد داشته باشید و همچنین اطمینان حاصل کنید که هاست از بین نمی‌رود یا دسترسی شما را محدود نمی‌کند.


  • کیف پول‌های نرم افزاری

    کیف پول‌های نرم افزاری می‌توانند مستقیماً روی رایانه شما نصب شوند و به شما امکان کنترل کلیدهای خصوصی را بدهند. بیشتر آن‌ها پیکربندی نسبتاً آسانی دارند و رایگان هستند. ضعف این کیف پول‌ها این است که شما مسئول تأمین امنیت کلیدهای خود هستید و علاوه بر این کیف پول‌های نرم افزاری به اقدامات احتیاطی امنیتی بیشتری نیاز دارند. اگر رایانه شما هک شود یا به سرقت رفته باشد، سارق می‌تواند یک نسخه از کیف پول و بیت کوین شما را دریافت کند.

اگرچه می‌توانید نرم افزار اصلی Bitcoin Core (که دفترکل معاملات خود را از سال 2009 ذخیره می‌کند و فضای زیادی را اشغال می کند را دانلود کنید) بیشتر کیف پول‌هایی که امروزه استفاده می‌شوند کیف پول‌های سبک یا کیف پول SPV (تأیید پرداخت ساده) هستند که کل دفتر را بارگیری نمی‌کنند اما با آن همگام‌سازی می‌شوند.

Electrum  یک کیف پول بیت کوین دسکتاپ SPV شناخته شده است که همچنین ذخیره سازی سرد (یک گزینه کاملا آفلاین برای امنیت بیشتر) را نیز ارائه می‌دهد. Exodus می‌تواند چندین دارایی را با یک رابط کاربری پیشرفته ثبت و پیگیری کند. برخی کیف پول‌ها (مانند Jaxx Liberty ) می‌توانند طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال را در نگه‌داری کنند و برخی دیگر (مانندCopay ) امکان اشتراک گذاری بین چندین کاربر را دارند.

قبل از دانلود هر برنامه‌ای، لطفاً اطمینان حاصل کنید که یک نسخه قانونی از کیف پول واقعی را دانلود می‌کنید. برخی از برنامه نویسان وب سایت های مشابه رمزنگاری را با دانلود رایگان ارائه می‌دهند، که منجر به احتمال هک شدن کاربران می‌شود.

مطالعه بیشتر
دیفای (DeFi) چگونه امور بانکی را برای افراد کم درآمد تسهیل می‌کند؟

  • کیف پول‌های موبایل

    کیف پول های موبایل به عنوان برنامه‌هایی برای تلفن‌های هوشمند در دسترس هستند. همه کیف پول‌های آنلاین و بیشتر دسکتاپ های ذکر شده در بالا دارای نسخه موبایل هستند. به یاد داشته باشید، بسیاری از کیف پول‌های آنلاین کلیدهای شما را بر روی خود گوشی ذخیره می کنند، در نتیجه اگر تلفن خود را گم کنید، بیت کوین خود را از دست می دهید. همیشه کلیدهای پشتیبان خود را در جای دیگری نیز، ذخیره داشته باشید.


  • کیف پول های سخت افزاری

    کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه‌های کوچکی هستند که فقط برای ایجاد معاملات بیت کوین به وب متصل می‌شوند. کیف پول‌های سخت افزاری از امنیت بیشتری برخوردار هستند زیرا به طور کلی آفلاین هستند و بنابراین قابل هک نیستند. اما ممکن است همراه با بیت کوین های متعلق به کلیدهای خصوصی ذخیره شده، سرقت یا گم شوند، بنابراین توصیه می شود از کلیدهای خود، پشتیبان تهیه کنید.

برخی از سرمایه گذاران بزرگ کیف پول سخت افزاری خود را در مکان های امن مانند صندوق امانات بانکی نگهداری می کنند. Trezor ،Keepkey و Ledger نمونه های کیف پول‌های سخت افزاری هستند.

اموزش کیف پول


  • کیف پول‌های کاغذی

    کیف پول‌های کاغذی شاید ساده‌ترین کیف پول‌ها باشند. کیف پول‌های کاغذی، کاغذهایی هستند که حاوی کلیدهای خصوصی و عمومی آدرس بیت کوین هستند. این کیف پول‌ها برای ذخیره سازی طولانی مدت بیت کوین (البته به دور از آتش و آب) یا هدیه دادن بیت کوین ایده‌آل بوده و همچنین از نظر اتصال به شبکه ایمن‌تر هستند اما از دست دادن آن‌ها نیز آسان‌تر است.


برای  مطالعه:

  1. تراست ولت: ویدیو اموزشی، معرفی کامل، دانلود، نصب و استفاده از کیف پول تراست والت (Trust Wallet)
  2. کیف پول کوین ۹۸ چیست و چگونه کار می‌کند؟ آموزش کامل + دانلود کیف پول Coin98
  3. افزودن توکن‌های شبکه اتریوم به کیف پول کوینومی
  4. چگونه آوالانچ (Avalanche) را به متامسک اضافه کنیم؟

ایا این مطلب برای شما مفید بود؟

5/5 - (14 امتیاز)

marziye timori

کارشناس نرم افزار کامپیوتر، مترجم و علاقه مند به حوزه کریپتوکارنسی
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صبا
صبا
میهمان
6 مارس 2021 11:38 ق.ظ

سلام دوستان ممنون بابت مطالب جالبتون .
پول باعث می شود دنیا به دور خود بگردد

محسن عطاری
محسن عطاری
میهمان
16 می 2021 3:39 ب.ظ

خسته نباشید از سایت زیباتون

الناز کردستانی
الناز کردستانی
میهمان
16 می 2021 3:42 ب.ظ

مفید و آموزنده بود

دکمه بازگشت به بالا
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x