اموزشمطالب کاربردی

ده نکته ای که باید قبل از سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال بدانید

این مقاله، راهنمای آموزش رایگان سرمایه گذاری ارز دیجیتال است و ده نکته ای که باید قبل از سرمایه گذاری ارز دیجیتال بدانید را به زبان ساده شرح داده ایم. اگر هنوز نمی‌دانید که باید روی کدام ارزدیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، باید به شما بگوییم که فاندامنتال همه چیز است. انتخاب یک سرمایه گذاری در ارز‌دیجیتال می‌تواند آسان باشد، فقط ابتدا باید کمی‌ تحقیق کنید. بنابراین در این مطلب، 10 روش آسان را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن در مورد این که در کدام ارزدیجیتال سرمایه گذاری کنید، تصمیم گیری کنید.


اصول سرمایه گذاری ارز دیجیتال

برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال لازم است اصول سرمایه گذاری ارز دیجیتال را بدانید اما چرا به اصول اولیه نیاز دارید؟ از آنجایی که مبتدیان زیادی در دنیای ارز دیجیتال وجود دارد، اکثر مردم واقعاً اصول سرمایه گذاری را نمی‌دانند. برخی فقط می‌شنوند که داشتن یک کوین خوب است، بنابراین آن را می‌خرند و به امید این که روزی ارزش آن بالا می‌رود؛ منتظر می‌مانند.

اما اشتباه نکنید، این روش اشتباه است. اگر در حال سرمایه گذاری در یک ارز دیجیتال هستید، مطمئن شوید که دلایل آن را می‌دانید – در غیر این صورت ریسک بزرگی را متحمل می‌شوید! در این قسمت، 10 راه برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری رمزارزها را به شما معرفی می‌کنیم:



سرمایه گذاری ارز دیجیتال - سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال

1. بررسی اجتماع در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


بخشی مهمی‌ از موفقیت فرایند سرمایه گذاری ارز دیجیتال به دنبال کنندگان آن بستگی دارد – بنابراین می‌بایست به دنبال ارزهای دیجیتال با جوامع قوی و دنبال کنندگان وفادار باشید زیرا این نشان دهنده این است که مردم علاقه و اعتقاد واقعی به ارز دیجیتال دارند.

برخی از subreddits،کانال‌های یوتیوب و بازخوردهای انجمن‌های آن‌ها را بررسی کنید – و ببینید که آنها در مورد سرمایه‌گذاری بالقوه شما چه می‌گویند.

اگر در مورد انتخاب میان کوین‌ها گیج شده‌اید، بهترین کار رفتن به فروم‌ها و بررسی فروم‌های  Reddit برای این است که تبلیغات آلت‌کوین‌ها را درک کرده و متوجه شوید که آیا باید سرمایه‌گذاری کنید یا خیر. همچنین در Reddit خواهید دید که برخی از مفاهیم دشوارتر و فنی‌تر، اغلب در این انجمن‌ها تجزیه  تحلیل می‌شوند وتوضیحاتی در این موارد پیدا خواهید کرد.

اجتماعات ارزهای دیجیتال بزرگتر معمولاً انجمن‌های Reddit بسیار فعالی دارند، اما حتی جوامع کوچکتر نیز بسیار مفید هستند و معمولاً پاسخگوی سؤالات خواهند بود. بنابراین اگر برای درک نحوه عملکرد در سرمایه گذاری ارز دیجیتال، فناوری و … به کمک نیاز دارید، فروم‌ها برای شروع عالی هستند.



2.تحلیل فاندامنتال در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


“تحلیل فاندامنتال ” به سادگی به معنای پایه‌های یک سرمایه گذاری است – تیم آنها، چشم انداز آن‌ها، نقاط قوت آن‌ها و غیره. اگر در زمینه ارزهای دیجیتال تازه کار هستید، در مورد مسایل تکنیکال وقت تلف نکنید. در درازمدت، تحلیل فاندامنتال به اندازه تحلیل تکنیکال به شما کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر
ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی چیست؟

درک نحوه انجام تحلیل فاندامنتال در سرمایه گذاری ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا تصمیمات سرمایه گذاری بهتری بگیرید. و در بازاری که اکثر مردم به دنبال آلتکوین‌های با کیفیت پایین هستند، تجزیه و تحلیل فاندامنتال به شما امکان می‌دهد آلت کوین‌های بی ارزش را از موارد پر سود و آینده دار تشخیص دهید و از سرمایه گذاری روی آن‌ها اجتناب کنید.

صرافی کوین کده | صرافی ارز دیجیتال - خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در ادامه چند مورد از آن‌ها را شرح خواهیم داد:



3. اهمیت تیم در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


یکی از مهمترین چیزهایی که می‌توانید در مورد آن تحقیق کنید تا در سرمایه گذاری ارز دیجیتال موفق عمل نمایید، تیم ارزهای دیجیتال است. در واقع، تحقیق و بررسی تیم یک ارز دیجیتال یکی از مهم ترین عواملی است که می‌توانید به آن توجه کنید. در اینجا چند مورد برای تجزیه و تحلیل وجود دارد:

  • چه کسی پشت ارز دیجیتال است؟
  • آیا به تخصص آنها اعتماد دارید؟
  • آیا آنها چشم انداز طولانی مدت هستند؟
  • آیا آنها سابقه موفقیت آمیزی داشته اند؟

همه اینها سوالات مهمی‌هستند که هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید – زیرا یک تیم دارای این قدرت است که پروژه را به سمت موفقیت یا شکست بکشاند.

3. اهمیت تیم در سرمایه گذاری ارز دیجیتال

OmiseGo نمونه ای عالی از یک شرکت با یک تیم قوی است – آنها بخشی از گروه Omise هستند که سابقه اثبات شده ای در توسعه فناوری موفق دارند.

به علاوه آنها حتی ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، را نیز در تیم خود دارند.


جالب است بدانید:

ارز دیجیتال تتر و استیبل کوین چیست؟


4. کاربرد فناوری در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


بخش بزرگی از موفقیت یک ارز‌دیجیتال، وابسته به فناوری زیربنایی آن است: شما باید درک کنید که این فناوری چگونه در برابر رقبای آنها عمل می‌کند – و چه چیزی باعث می‌شود که این فناوری از سایرین متمایز شود. مراقب نوآوران بزرگ باشید – این ارزهای دیجیتال می‌توانند طور کامل صنعت آنها را مختل کنند. برای مثال، اتریوم را در نظر بگیرید.

اکنون اتریوم یکی از بهترین رمزارزها (از نظر فناوری)شناخته شده است. به دلیل:

  •  قراردادهای هوشمند: این نوعی فناوری است که تبادل هر چیزی با ارزشی را تسهیل می‌کند.
  • فناوری اتریوم به گونه‌ای طراحی شده است که توسعه‌دهندگان بتوانند بلاک چین را با برنامه‌های کاربردی خود ادغام کنند.
  • فناوری ماشین مجازی اتریوم (EVM): این فناوری ایجاد برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ‌تر را برای توسعه‌ دهندگان آسان‌تر می‌کند. از آنجایی که اتریوم دارای چنین فناوری نوآورانه ای است، به سرعت به یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شده است.


کاربرد فناوری در سرمایه گذاری ارز دیجیتال

5. نقش وایت پیپر در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


هر بار که یک ارزدیجیتال جدید منتشر می‌شود، معمولاً یک وایت پیپر نیز منتشر می‌کنند. این مستندات هدف کوین، فناوری، نحوه کار و چشم انداز کلی آن را مشخص می‌کند.

وایت پیپر یکی از بهترین مستندات برای ارزیابی فاندامنتال یک کوین است – و تا زمانی که وایت پیپر آن را نخوانده‌اید، هرگز نباید روی آن کوین سرمایه‌گذاری کنید.

برای خواندن وایت پیپر، ممکن است مجبور شوید کمی‌اصطلاحات فنی را مرور کنید، اما اجازه ندهید که این اقدام شما را ناامید کند. وایت پیپرها 100٪ ارزش مطالعه دارند زیرا منبع غنی از اطلاعات در مورد آن کوین است. به علاوه هرچه وایت پیپرهای بیشتری بخوانید، بهتر می‌توانید کوین‌های برنده را در بلندمدت شناسایی کنید.

مطالعه بیشتر
اموزش سایت کوین مارکت کپ - معرفی کوین مارکت کپ

یک وایت پیپرهمچنین می‌تواند در مورد حرفه ای بودن و اعتبار ارز‌دیجیتال به شما اطلاعات خوبی بدهد – در اینجا چند مورد مهم وجود دارد که هنگام بررسی وایت پیپرها باید به آن توجه کنید:

  • آیا این ارزدیجیتال هدفی غیرواقعی را نوید می‌دهد؟
  • آیا اهداف کلی  این وایت پیپر بلندپروازانه است؟
  • آیا اشتباهات املایی وجود دارد؟ اگر بیشتر از چند مورد اشتباه املایی وجود داشته باشد، این یک مشکل بزرگ است! شرکتی که نمی‌تواند برای درست کردن کاغذ وایت پیپر  خود وقت بگذارد، احتمالاً در مورد آینده خود جدی نیست.

جالب است بدانید:

همه چیز درباره ترون (Tron) و رمزارز ترونیکس (TRX) (کلیک کنید)



 6. چشم انداز آن‌ها در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


چشم انداز ارز‌دیجیتال بسیار مهم است: شما می‌بایست اطمینان حاصل کنید که این کوین حداقل برای 5-10 تا 10 سال آینده وجود خواهد داشت، و اگر آنها برای درازمدت برنامه ای ندارند، باید به طور جدی نگران باشید.

 چشم انداز بزرگ = نشانه جاه طلبی.

و بدون چشم انداز و ماموریت روشن، یک کوین برای تبدیل شدن به یک رقیب یا مختل کننده واقعی در صنعت خود باید تلاش زیادی داشته باشد.

بهتر است با استفاده از وایت پیپر، رسانه‌های اجتماعی یا وب سایت آنها، سعی کنید هدف آنها را برای آینده کوین شناسایی کنید، و همچنین به اجتماع آن نگاه کنید تا ببینید چه نوع فرهنگی در حال ایجاد است.

شما باید روی یک ارز دیجیتال با چشم انداز قوی سرمایه گذاری کنید که بتواند در درازمدت به نتیجه برسد. در حالی که سودهای کوتاه مدت می‌تواند هیجان انگیز باشد و ممکن است به معاملات نوسانی نیز فکر کنید، همچنان باید به این فکر کنید که جایگاه این ارز دیجیتال در 5، 10، 20 سال آینده و غیره در کجا قرار خواهد گرفت.


7. رهبری 


موفقیت یک کوین توسط تیم رهبری هدایت می‌شود – آنها هستند که تمام تصمیمات بزرگ را می‌گیرند! رهبران کسانی هستند که چشم انداز را اجرایی می‌کنند، بنابراین در تیم آنها تحقیق کنید و به آنچه تاکنون به دست آورده اند نگاه کنید. شما می‌بایست مطمئن شوید که اگر آنها قهرمان چشم انداز ارائه شده خود هستند، بنابراین می‌توانند آن کوین را به سمت موفقیت هدایت کنند.

  • ببینید آیا آنها شخصاً در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند یا خیر.
  •  به سایر پروژه‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال که آنها کار کرده‌اند نگاه کنید – بررسی کنید که آیا تجربه مرتبطی دارند.
  • آیا آنها به عنوان مدیر عامل شهرت دارند؟
  • درباره آنچه که تیم رهبری آنها در مورد آن کوین گفته اند و آنچه آنها در تلاش هستند به دست آورند تحقیق کنید.


8. تاریخچه قیمت گذاری در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “بهترین پیش بینی کننده رفتار آینده، رفتار گذشته است؟” البته، همیشه اینطور نیست – به خصوص در مورد ارزهای دیجیتال. با این حال، نوسانات قیمت به شما یک تاریخچه قوی از کوین ارائه می‌دهد و متوجه خواهید شد که آیا سرمایه گذاری محکمی‌برای آینده خواهد بود یا خیر.

  • آیا ارزش آنها متغیر است؟
  • در زمان افت شدید بازار، آیا سکه انعطاف پذیر بوده است؟
  • آیا آنها در بالاترین قیمت خود قرار دارند؟

اگر آنها به بالاترین سطح خود رسیده اند، توصیه می‌کنم منتظر بمانید تا ارز دیجیتال افت کند. درک تاریخچه قیمت گذاری یک ارز دیجیتال می‌تواند مفهوم جدیدی برای شما باشد. بیشتر مردم نمی‌دانند چه چیزی را مشاهده می‌کنند!

مطالعه بیشتر
ارز دیجیتال دای چیست؟ معرفی شفاف ترین استیبل کوین غیرمتمرکز

جالب است بدانید:

کیف پول کوین ۹۸ چیست و چگونه کار می‌کند؟ آموزش کامل + دانلود کیف پول Coin98 (کلیک کنید)


تاریخچه قیمت گذاری در سرمایه گذاری ارز دیجیتال

Coinranking سایت خوبی برای یافتن قیمت‌های لحظه ای است – و همچنین می‌توانید از Interactive Crypto استفاده کنید. به علاوه اگر به تحلیل تکنیکال علاقه دارید، Coinigy را بررسی کنید.

بررسی قیمت فعلی موضوع دیگری است، اما برخی از افراد می‌خواهند سعی کنند تغییرات قیمت را نیز پیش بینی کنند. تلاش برای پیش بینی تغییرات قیمت هر چیزی که در صرافی معامله می‌شود یک بازی شانس است. قرار نیست همیشه حق با کسی باشد. بنابراین اگر مبتدی هستید، نگران پیش‌بینی قیمت آینده کوین‌ها نباشید- فقط به فاندامنتال پایبند باشید.



9. تاثیر اعتبار و شهرت بر سرمایه گذاری ارز دیجیتال


آیا ارز دیجیتال در فضای آنلاین از احترام برخوردار است؟ آیا آنها شهرت قوی دارند؟

در پایان، اگر آنها شهرت بدی دارند، مطمئنا می‌دانید که نباید پول خود را روی آنها سرمایه گذاری کنید – برای موفقیت در این زمینه واقعاً باید اعتبار و اعتماد قوی داشته باشید. بنابراین کمی‌در گوگل جست و جو کنید، از طریق فروم‌های ارز دیجیتال بررسی کنید و ببینید مردم در مورد آن کوین چه می‌گویند.

نکته دیگر در اینجا این است که وقتی شما می‌خواهید روی یک کوین سرمایه گذاری کنید باید بررسی کنید که آیا احساس مردم نسبت به آن مثبت است. سپس باید از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کنید! اگر کوینی را پیدا کردید که شبیه یک طرح MLM یا یک هرم است، از آن پروژه هر چه سریع تر خارج شوید!

تاثیر اعتبار و شهرت بر سرمایه گذاری ارز دیجیتال



10.نقشه راه برای موفقیت در سرمایه گذاری ارز دیجیتال


هنگامی‌که تصمیم می‌گیرید سرمایه گذاری ارز دیجیتال انجام دهید، باید به دنبال یک کوین باشید که یک نقشه راه مشخص و برنامه‌های قوی برای توسعه باشد.

اگر به دنبال موفقیت بلندمدت هستید، این یک نکته کلیدی به شمار می‌رود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

  • جدول زمانی مشخص برای توسعه کوین در اختیار داشته باشید. اگر جدول زمانی مشخصی وجود نداشته باشد، این می‌تواند نشان دهنده عدم تعهد تیم توسعه باشد.
  • چه زمانی آنها قصد دارند به روز رسانی‌های اصلی را منتشر کنند؟
  • اگر کوین‌های در گردش یک پروژه محدود باشد، انتظار می‌رود چه زمانی به آن حد برسد؟


نقشه راه برای موفقیت در سرمایه گذاری ارز دیجیتال

جمع بندی کلی 


این مقاله راهنمای آموزش رایگان سرمایه گذاری ارز دیجیتالی است، بنابراین به این مطلب به عنوان یک چک لیست بنگرید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید در کدام ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، فقط کافی است هر یک از این 10 موارد را بررسی کنید و مطمئن شوید که سرمایه گذاری بالقوه شما درهر یک از این موارد به خوبی عمل کرده است.

و در حالی که مطمئناً هیچ “شرط ایمنی” در دنیای رمزارزها وجود ندارد، این راهنما واقعاً به شما کمک می‌کند سرمایه گذاری قوی همراه با فاندامنتال مشخصی را انتخاب کنید. اگر در زمینه سرمایه گذاری ارز دیجیتالی، نیاز به کسب راهنمایی بیشتر دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه درج نمایید و منتظر پاسخ فوری کارشناسان کوین کده باشید.

کوین کده ، صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل است. جهت ارتباط می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید:

۰۵۱-۹۱۳۱۱۳۰۰ || ۰۲۱-۹۱۳۱۱۳۰۰

امتیاز بهpost

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x